Inwendig reinigen kop TSI motor?

haggard

Senior Member
Verdorie, heb ik ff mazzel!!! De goedkoopste en ook nog in de buurt!!!

Denk dat ik binnenkort maar ff een afspraak maak!!!

:tegek:
 

prosier

Forumguru
28 feb afspraak gemaakt bij BVRautomotive Tilburg.

Na een halve tank Total Excellium98 nog steeds bokken en misfires (soms met MIL aan) tijdens dsg in 1-2, onder de 2000rpm. Heb het idee dat de 98 niet de oplossing gaat zijn. Laten we hopen dat de walnut cleaning de oplossing is voor alle misfires en bokken en schokken...

Al gedaan:
- nieuwe bougies Beru Z365
- nieuwe Beru bobines ZSE067
- nieuwe Castrol edge titianium 5w30 LL olie, oliefilter, luchtfilter
- van 95 naar 98 benzine, (Total of BP)

Next: walnut clean (camera verteld mij dat er redelijke carbon buildup is na 130k km...

Log:
https://log.malonetuning.com/chart/...pw7jDtDJowoPCu8O8X8OgC1VmwrbDtgtfcQTDl8O0AAAA
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ben ik ook benieuwd naar.

Ik heb nét de 120k aangetikt en lees op verschillende plekken dat dit ongeveer het omslagpunt is dat ernstige vervuiling kan optreden.

Maak vooral korte ritjes. Ondervind (nog) geen problemen maar ik ben meer van preventie dan achteraf oplossen..

Zie ook vaak op FB een bericht voorbij komen over walnut blasting. Even zoeken.

EDIT: got it.

Gaat over onderstaand bericht. Mensen bekend met dit bedrijf en hun werkzaamheden?

IMG_5352.PNG
 

ertromp

Forumguru
BVR staat in het lijstje van @prosier
Kosten 350 euri en zo op Facebook te zien gaat het er profi aan toe.
Voor die 350 euri en het aantal km’ s wat jij hebt gereden zou ik het zeker doen
 

HarrieSkoda

Forumguru
Oeps, iets te snel gelezen inderdaad.

Ben erg benieuwd naar de ervaring van @prosier met voornoemd bedrijf.
Wellicht dat er meerdere geïnteresseerden zijn, waardoor we een groupsbuy op touw kunnen zetten, mits het bedrijf daar op zit te wachten.

Eerste indruk van de foto's op de site en FB zijn positief.
 

prosier

Forumguru
Beste Prosier,

heeft het reinigen gewerkt?

ben je nu van het bokken af want ik heb hetzelfde probleem .

Groetjes.

Het reinigen heeft gewerkt, maar of het bokken en misfires met koud wegrijden er nog is heb ik nog niet goed kunnen testen. Mogelijk door de warmere temperaturen. Ik merk wel zeker verschil, loopt fijner, trekt lekkerder/rustiger, dus het was zeker nuttig.
 

prosier

Forumguru
Oeps, iets te snel gelezen inderdaad.

Ben erg benieuwd naar de ervaring van @prosier met voornoemd bedrijf.
Wellicht dat er meerdere geïnteresseerden zijn, waardoor we een groupsbuy op touw kunnen zetten, mits het bedrijf daar op zit te wachten.

Eerste indruk van de foto's op de site en FB zijn positief.

Die blauwe op fb is die van mij. Prima geholpen, aardige en vriendelijke mensen. Houden je op de hoogte van de vorderingen. Was een uur of 5 in Tilburg wat winkelen en kreeg fotos en filmpjes.

Alle injectoren eruithalen, reinigen en weer nieuwe pakkingen kost extra, verschil zit in de seal setjes per motor. Meen 120 euro extra.

Het is aardig druk daar, en 350 is een nette prijs. Groepsbuy zou je kunnen voorstellen.

Ik was na 130k km iig blij met de cleaning. Moet komende dagen testen en loggen of ik weer p0300 krijg...
 

CDK

Forumguru
Wellicht dat er meerdere geïnteresseerden zijn, waardoor we een groupsbuy op touw kunnen zetten, mits het bedrijf daar op zit te wachten.

Gisteren lees ik ergens anders op dit forum nog, nadat je ergens je gal spuwt, dat groupbuys niet goed voor de kwaliteit zijn, toch? En nu roep je al weer op voor een nieuwe :pieker: Heb je misschien last van #vooreendubbeltjeopdeeersterijwillenzittendrang? ;)
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Gisteren lees ik ergens anders op dit forum nog, nadat je ergens je gal spuwt, dat groupbuys niet goed voor de kwaliteit zijn, toch? En nu roep je al weer op voor een nieuwe :pieker: Heb je misschien last van #vooreendubbeltjeopdeeersterijwillenzittendrang? ;)

Oei.. gevoelige snaar geraakt, omdat jij wél goede ervaringen hebt gehad met TVS?

Heb nergens gezegd dat een groupsbuy ten koste van de kwaliteit gaat, is maar net hoe een bedrijf hiermee omgaat. En geen bedrijf is hetzelfde.

En tja 'voor een dubbeltje op de eerste rij' vind ik ook weer ver gezocht. Anders was ik ook niet naar TVS gegaan, maar had ik het elders bij een of andere tuner laten doen.

Niet iedereen kan zo met geld strooien als dat andere dat wel kunnen...

Ik deel gewoon mijn ervaring, maar schijnbaar kan niet iedereen dat waarderen, jammer.
 

prosier

Forumguru
Even weer terug naar de basis. Walnut clean, misfires, 95/98 benzine, en andere trammelant.

De heren uit Tilburg hebben me verteld dat als ik nog steeds misfires zou houden bij koud wegrijden (helaas, dat heb ik, al is het wel minder, maar kan ook door het warmere weer komen), een upgrade van de bobines en bougies uitkomst zou "kunnen" bieden. Het gaat om RS3 bobines 06H905110G en RS7 bougies 06K905601M. Schijnt te passen in een 1.4tsi CHPA.

Dealer: 25 euro ex btw voor een bougie en 55 euro ex btw voor een bobine. Ik verkoop de auto nog liever dan dat ik dat betaal; 320 euro totaal. Gekkenhuis.

Komende week ga ik online kijken naar prijzen en evt. tweedehands bobines van niet al te oud. Ben straks 1000 euro verder voor misfires op te lossen, gaat echt te ver. Keep you posted...
 

haassie

Forumguru
Zijn van die totaal willekeurige kleine ergernissen waar je als skoda rijder maar mee moet leren leven..althans zo lijkt het..zo heb ik er ook nog wel een paar. Dit was er een van. Moet zeggen dat het na het vervangen van mn bougies en bobines , gewoon standaard model van NGK veel minder is geworden....totaal 150€?
 

Highway

Forumguru
Bougies vindt je aanzienlijk goedkoper op internet. Bobines ook.

Weet niet of de bobines van een 1.8tsi (CDAA motorcode) ook passen, ik heb mijn oude nog liggen (geen RS model, maar de normale gezien ik zelf ook RS rode bobines in mijn tsi heb zitten). Functioneerde prima in mijn gechipte 1.8 toen ze eruit kwamen. Hiermee zou je een test kunnen uitvoeren om te kijken of het met andere bobines verholpen is.
 

prosier

Forumguru
Ideetje: onderdelen van schadeautos.nl?

Heb op 123parts net 4x de RS3 bobines met precies dat OEM nummer besteld, 19 euro per stuk, ik bedoel, dat is dan te overzien...

Nu nog die bougies... dat is lastiger als ik google, niet cq geen NL webshop die ze heeft. Vanuit USA ofzo is t al snel 100 dollar...
 
Bovenaan Onderaan