Digitale dashboard

Smeeuwis

Donateur
All, ik hoop binnenkort een bestelling voor een nieuwe O3 te mogen plaatsen dus zit de configurator en de prijslijsten te bekijken, maar ik kom ner-gens de optie virtueel dashboard of digitaal dashboard tegen. Maar kennelijk mis ik iets of doe ik iets fout want anderen in dit topic geven aan dat het dash er wel in staat... Op www.skoda.nl kan ik hem niet terugvinden in ieder geval.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
All, ik hoop binnenkort een bestelling voor een nieuwe O3 te mogen plaatsen dus zit de configurator en de prijslijsten te bekijken, maar ik kom ner-gens de optie virtueel dashboard of digitaal dashboard tegen. Maar kennelijk mis ik iets of doe ik iets fout want anderen in dit topic geven aan dat het dash er wel in staat... Op www.skoda.nl kan ik hem niet terugvinden in ieder geval.

Het wel of niet kunnen selecteren van het Digitaal instrumentenpaneel hangt af van de uitvoering welke je selecteert in de Skoda Configurator tool:

-Op de Ambition uitvoering is het niet leverbaar.
-Op de Ambition Business en Style Business is het alleen leverbaar op de benzine uitvoeringen
-Op de Clever uitvoering is het wel leverbaar.

Omdat de Clever uitvoering alleen leverbaar is met een dieselmotor is dit de enige uitvoering waar je het Digitaal instrumentenpaneel kunt selecteren als je een diesel moet kiezen.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik kies een Style Business benzine, digitaal dashboard niet te vinden, zowel niet bij de 1.0 DSG als de 1.5 DSG...
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik kies een Style Business benzine, digitaal dashboard niet te vinden, zowel niet bij de 1.0 DSG als de 1.5 DSG...
Onder Infotainment:
880a8e142410a810f0064f153843d20c.jpg
a96b873969fbed97829cb70328cd45b6.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Ik dacht even dat ik nou gekke Henkie was, maar het raadsel is opgelost, ik kijk bij de liftback omdat er al genoeg combi's rondrijden... Optie staat niet in de configurator. Hierboven komt uit de lijst voor de combi. Grappig dat iedereen standaard er vanuit gaat dat je een combi neemt, daarom rijden er zoveel van denk ik... Ik had het er ook niet bij gezet, maar ging er vanuit dat deze optie losstaat van de carrosserievorm. Ik snap de logica ook niet, maar goed.
 
Laatst bewerkt:

lsp

Forumguru
Ik dacht even dat ik nou gekke Henkie was, maar het raadsel is opgelost, ik kijk bij de liftback omdat er al genoeg combi's rondrijden... Optie staat niet in de configurator. Hierboven komt uit de lijst voor de combi. Grappig dat iedereen standaard er vanuit gaat dat je een combi neemt, daarom rijden er zoveel van denk ik... Ik had het er ook niet bij gezet, maar ging er vanuit dat deze optie losstaat van de carrosserievorm. Ik snap de logica ook niet, maar goed.

Welkom in de wondere wereld van de VAG configurator..
 

El Fuego

Senior Member
Erg bijzonder dat wel/niet kunnen bestellen van deze mooie optie afhankelijk is of je een benzine dan wel diesel hebt. Vind zo’n digitaal klokkenspel echt een meerwaarde!
 
Erg bijzonder dat wel/niet kunnen bestellen van deze mooie optie afhankelijk is of je een benzine dan wel diesel hebt. Vind zo’n digitaal klokkenspel echt een meerwaarde!

Is dat zo? Ik heb eind oktober een 1.5 TSI DSG style business combi besteld met het digitale dashboard. Levering vooralsnog gepland medio week 9 - 2019
 

Smeeuwis

Donateur
Zojuist bij de dealert geweest voor lease-offerte, en de virtual cockpit is gewoon leverbaar op de limousine. In mijn geval op de 1.0 TSI DSG Style Business. Staat idd niet in de configurator maar het is er dus gewoon. Ik blij, bestelling van de week even gaan afstemmen met de baas en de leasemij.
 

arie632

Actief lid
Ik heb een 1.0 tsi met handbak in de ambition business besteld met o.a virtual cockpit was geen probleem ook in de online configurator aan te vinken
 

Smeeuwis

Donateur
De dealer kon hem gewoon configureren inderdaad, alleen ik vind hem op de Skoda website nog steeds niet terug bij de limousine... Wel bij de combi, niet bij de limousine dus...
 

arie632

Actief lid
De dealer kon hem gewoon configureren inderdaad, alleen ik vind hem op de Skoda website nog steeds niet terug bij de limousine... Wel bij de combi, niet bij de limousine dus...

Das toch wel raar.
zou het zijn dat de combi meer verkocht wordt en daarom de optie voor de combi wel aangeboden wordt ?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Die Skoda Configurator tool zit met Duct-tape aan elkaar geplakt. Dus ga er nooit vanuit dat iets niet kan als het niet in de tool staat.
Zelfs als iets wel kan in de tool, dan is het nooit zeker of het ook echt wel kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

MY00

Senior Member
Die Skoda Configurator tool zit met Duct-tape aan elkaar geplakt. Dus ga er nooit vanuit dat iets niet kan als het niet in de tool staat.
Zelfs als iets wel kan in de tool, dan is het nooit zeker of het ook echt wel kan.
Volgens mij is dit niet anders dan bij andere merken. Je komt er pas achter als je echt op zoek bent.

Verder is een digitaal display erg fijn. Het enige wat je niet doet is verschillende opties kiezen. 1x een mooie optie gekozen of samengesteld laat je deze gewoon staan.

Wordt natuurlijk wachten tot het moment dat ze gehackt worden je er echt iets moois van kan maken.
 
Verder is een digitaal display erg fijn. Het enige wat je niet doet is verschillende opties kiezen. 1x een mooie optie gekozen of samengesteld laat je deze gewoon staan.

De bestelling van mij die momenteel in de afronding zit, bevat ook dit digitale dashboard. Ik rijd nu een Peugeot 5008 en moet zeggen dat een dergelijk dashboard mij uitstekend bevalt.

Ik merk dat ik inderdaad niet veel schakel tussen de verschillende opties, maar toch af en toe een variant kies.

Bij de O3 zag ik het scherm bij de dealer en ik verwacht dat ik met name voor de vakantieritten zal kiezen voor het scherm met daarop (van links naar rechts):
Koelwatertemperatuur
Vermogen kW
Toerental
Snelheid
Olietemperatuur
Brandstofniveau

Met daarboven en onder:
Schakelindicator
Temperatuur buiten
Gereden afstand e.d.

Deze lijkt mij namelijk ideaal om op lange afstanden met caravan goed te kunnen monitoren.

Voor dagelijks gebruik zie ik meer focus op de navigatie die dan voor de neus een detail kan weergeven en centraal de gehele route.

Kortom: ook ik zie een grote toegevoegde waarde van dit digitale dashboard. Ik ben blij dat dit beschikbaar is.
 

Smeeuwis

Donateur
Volgens mij is dit niet anders dan bij andere merken. Je komt er pas achter als je echt op zoek bent.

Verder is een digitaal display erg fijn. Het enige wat je niet doet is verschillende opties kiezen. 1x een mooie optie gekozen of samengesteld laat je deze gewoon staan.

Wordt natuurlijk wachten tot het moment dat ze gehackt worden je er echt iets moois van kan maken.

Ik heb er vandaag even kennis mee gemaakt in een A4. Echt een gave optie. Wordt bij mij ws. Apple Carplay (Flitsmeister!) op het centrale scherm en de navi voor mijn snufferd. En als ik niet hoef te navigeren dan de meters er op voor snelheid en olietemperatuur.

T.z.t. zal ik wel een paar foto's / filmpjes uploaden.
 
Bovenaan Onderaan