Derde Skoda intussen, deze hopelijk langer dan drie jaar

Ahoy skippers,

Ik ben Tom uit het zonnige zuiderbuurland. Mijn eerste Skoda was een zwarte fabia II ambition 1.2 tdi in 2011. Geen baanbeest ofzo, maar erg tevreden van en deed lekker dienst tot enkele winters later een suv zich mooi in mijn linkervoorwiel boorde. Mijn vrouw en ik kwamen zonder kleerscheuren vanaf, en omdat het chassis zo geraakt was werd het een totaalverlies eind 2016. Dan kon ik een mooie deal doen met een stockwagen: kwartsgrijze fabia III ambition combi 1.2 tsi 110 pk en goede opties zoals navi, dakrails, mooie koplampen, geweldige geluidsinstallatie etc. Werkelijk een geweldig praktische bak die naar mijn mening ook nog goed van zijn plaats kwam. Eind oktober werd ik wederom door iemand geraakt die de voorrangsregels niet helemaal beet had. Deze keer echter vol op linkerachterwiel terwijl ikzelf nog 45 reed in een bocht, waardoor ik enkele keren overkop ging. De wagen heeft perfect zijn job gedaan en mij er heelhuids uit laten komen. Enkel wat gekneusde ribben en gebarsten wervels, maar gezien de tuimeling ben ik erg blij er zo uit te komen. De fantastische fabia heeft er helaas het leven bij gelaten. Eveneens totaalverlies. Net 38000 op de teller.
Omdat dit intussen de tweede skoda is die mijn leven redde twijfelde ik niet; terug zo eentje graag!
Mijn vrouw ruilde twee maanden geleden haar Up in voor een Vespa, dus snel een nieuwe wagen is een must en dus weer op zoek naar een stockwagen. Deze keer is het een Octavia combi ambition geworden, black magic 1.0 tsi 115 paarden met wel wat opties, waaronder extra airbags :thinking: maar helaas geen ledverlichting, geen instapverlichting (wij zijn ons huis aan het verbouwen en de oprit is nogal een obstakelparcours), en geen lichtmetalen velgen. Ik lurk dus al een weekje op dit forum op zoek naar eventuele aanpassingen. Bij de beschikbare stockwagens net naast een 1.5 150pk gegrepen, iemand was me te snel af. Ik hoop dat deze 1.0 aangenaam rijdt want chiptunen durf ik niet. Velgen boeien momenteel niet erg, en ik heb me neergelegd bij de afwezigheid van instapverlichting en achteruitrijcamera, maar er is wel interesse in hilox-ledlampen te steken, halogeen en led drl stoorde me wel bij de faab. Eventueel ook interesse in obdeleven, maar gezien de afhankelijkheid van deze wagen durf ik niet teveel te knoeien. Grappig wel dat de wagen van fabriek af 95% verduisterde ruiten heeft vanaf de b-stijl. :cool:

Volgende week geleverd, ik kijk er naar uit (hoewel ik er nog niet effectief mee kan rijden gezien de ribben :pieker: )
 

Bijlagen

  • 71F4DFD3-F6AA-411E-B556-282917E2A2BA.jpeg
    71F4DFD3-F6AA-411E-B556-282917E2A2BA.jpeg
    447,4 KB · Weergaven: 128
  • A37EA066-1D85-4777-A1DC-984CA0E80AF5.jpeg
    A37EA066-1D85-4777-A1DC-984CA0E80AF5.jpeg
    510,4 KB · Weergaven: 142
  • EF9F4A91-C88E-40F0-86E1-8E4DB95958A4.jpeg
    EF9F4A91-C88E-40F0-86E1-8E4DB95958A4.jpeg
    452,8 KB · Weergaven: 115

Hakar

Donateur
Zo ik het lees, verblijf je dus in La Douce France.
Ik verblijf momenteel in het zonnige ten zuiden van Charleroi, vandaar :D

Is wel spijtig te zien dat je Fabia op de laatste foto zelfs de spiegel aan bestuurderszijde mist.

Desalniettemin welkom op dit forum, en veel plezier met je Octa.
 
Bedankt, en helaas nee, ik zit zelf in het noordelijke stuk van Belgenland, maar er scheen net een optimistische spriet zonlicht in mijn gezicht. Verder staat de kachel hier al te loeien :D
 

Rallye

Forumguru
Leuke auto. Volgens mij is 95% verduisterd af-fabriek niet mogelijk. De “sunset”-optie is minder sterk verduisterd volgens mij.
 
Dat heb ik inderdaad verkeerd verwoord, het is niet af fabriek, de verduistering is iets dat de dealer heeft gedaan, of laten doen. Het is een stockwagen dus ik neem aan dat deze zo besteld is en dan afgezegd oid.
 

Okki

Donateur
Welkom

Voor een auto die een paar keer over de kop is gegaan ziet die er nog redelijk uit....sterk staaltje Skoda....
 

EdK

Forumguru
Eventueel ook interesse in obdeleven, maar gezien de afhankelijkheid van deze wagen durf ik niet teveel te knoeien.
Als je in buurt van Breda woont dan is een bezoekje aan Antera ook een optie om één en ander aan te laten passen met VCDS.

En uiteraard welkom en hopen dat je alle gekken die nu naar binnen zijn gereden nu van de vlaamse wegen af zijn..
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Tom.

Dubbel pech, hoe krijg je het voor elkaar...
Driemaal is scheepsrecht zeggen wij Ollanders, dus vanaf nu gaat het helemaal goed komen met je Skoda!

Johan
 

Fabia 123

Forumguru
Welkom bij de club van derde Skoda rijders. Je hebt wel botsetvaringen die ik niet heb. Bij mij Fabia 1 2002 2009
Fabia 2 2009-2016, Fabia 3 2016-????
 
Bovenaan Onderaan