ŠKODA SCALA

MaxN

Donateur
Iets groter mag ook wel toch?
sh2yj91bfsqf.jpg


Ben nog geen fan van dit soort schermen zo, maar ff wennen denk ik.
Ook nog niet een vergelijkbaar dashboard rustig bekeken in het echt.
Lijkt wel steeds meer en meer op de Audi/BMW dashboards.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ben nog geen fan van dit soort schermen zo, maar ff wennen denk ik.
De upside is dat dit scherm niet meer op kniehoogte is geplaatst (wat dateert uit de tijd toen de autoradio tegen de onderkant van het het dashboard werd geschroefd) maar redelijk hoog, niet al te ver van de rechtuit-kijklijn van de bestuurder.
Ze leren het wel, al duurt het lang...
 

Rallye

Forumguru
En dat de knoppen voor stop-start etc. Niet meer zoals bij de Octavia voor de pook zitten is ook fijn. De knop voor de elektrische achterklep bijvoorbeeld is bij mijn Octavia volkomen verstopt achter de pook (terwijl er ook zichtbare blindplaatjes zitten). Dit lijkt me een betere plek.
 

BramBam

Forumguru
Wel fijn dat er weer directe knoppen naar bepaalde functionaliteit is. Dit mis ik nu wel op mijn Columbus. Je moet altijd via menu.

upload_2018-11-29_10-46-28.png
 

MaxN

Donateur
De handrem was met nog niet eens opgevallen.
Blijkt het toch nog wat achter te lopen op de "A-merken" binnen de VAG.

En nog de start-knop op de stuurkolom.
Mag van mij ook op de middentunnel.
Maar nu zal dit niet het model zijn die uitsluitend met Kessy komt.
 

AGTon

Forumguru
Binnenkant ziet er strak uit. Ik ben alleen bang dat dit de duurste uitvoering is, en de goedkopere versies een stuk minder luxe zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zegt de man die een jaar geleden nog voorstander van de antieke handrem was want al dat elektronische ....... :deuk:
Ga ik - schoorvoetend, dat wel - een klein beetje met m'n tijd mee, is het wéér niet goed... :arghh: :nono:

Mijn weerstand tegen sommige gadgets richt zich overigens vooral op dwingende "oplossingen" voor problemen die er niet waren en dan vaak door andere problemen worden vervangen. Gewone ondersteuning op afroep kan ik over 't algemeen wel waarderen, al is nut versus kosten ook dan altijd wel een afweging die gemaakt moet worden.

Aanvullend: ik heb het voor de zekerheid nog even nagezocht met "handrem" in het zoekveld, maar ik kan geen enkele post van mezelf vinden waarin ik mij voorstander betuig van de gewone handrem, of de elektrisch c.q. elektronisch bediende handrem afwijs. De oudste aldus gevonden post is trouwens al 2 jaar oud, dus ik vraag me af waar @ertromp Dit op baseert.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan