Kwaliteit carkit

Ik vind het te triest voor woorden. Super gave auto en dan heb je een belabberde noisecancellation. Want als je stilstaat is er namelijk niks aan de hand. Mic mute dan ook niet tijdens het rijden en pas weer aanzetten je mic als je wilt praten, want tijdens praten heeft men er ook geen last van...
Misschien dan toch maar weer terug naar de voorloop auto Peugeot 108 (hele goeie bluetooth gesprekken namelijk (0 Ruis)) haha.
Ik heb tot op de dag van vandaag ook nog niets mogen horen van garage Heron in Zwaag/Hoorn.
 

Rallye

Forumguru
Lijkt toch meer op een storing die lang niet iedereen treft. Geen belanberde noisecancellation dus in het algemeen, maar alleen bij sommigen.....
 

EdK

Forumguru
Ik heb tot op de dag van vandaag ook nog niets mogen horen van garage Heron in Zwaag/Hoorn.
Verwacht daar ook niet teveel van, Heron heeft een probleem met terugbellen.
En dat ligt zeker niet aan de filialen ( Koog a/d Zaan / Purmerend / Zwaag ) maar meer aan dat call center wat ertussen zit.
Kan je alleen maar de tip meegeven om een zakelijk mobiel nummer te krijgen van één van de medewerkers zodat je rechtstreeks contact met ze op kan nemen.
Toen purmerend en zwaag nog gewoon familie skoda dealers waren had je in no time een antwoord of een uitleg.
Sinds ze in dat heron team zitten word je het gevoel gegeven dat je blij mag zijn dat je bij hun mag komen om onderhoud of reparaties aan je wagen te laten uitvoeren...
En dat word gecreërd in dat call center wat er tussen zit...
 

MartinW3

Nieuw lid
Van de week een telefoontje gekregen van de dealer inzake de kwaliteit van de carkit. Zoals eerder in dit topic gemeld heb ik last van sterke ruis als ik naar vaste lijnen bel. Vooral met conference calls vervelend.

Dealer gaf aan dat de fabriek een test doet met nieuwe software. Nog geen uitrol naar gebruikers maar men is er zeker mee bezig. Hopelijk kunnen we er op afzienbare termijn onze problemen mee oplossen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

PieterB

Nieuw lid
Dealer gaf aan dat de fabriek een test doet met nieuwe software. Nog geen uitrol naar gebruikers maar men is er zeker mee bezig. Hopelijk kunnen we er op afzienbare termijn onze problemen mee oplossen.

Kreeg een soortgelijke melding per e-mail (1e keer dat de dealer:koffie: zelf met een status update komt.....) van de dealer dat men het bericht van Pon ontvangen heeft, dat Skoda in de fabriek in de laatste testfase zit en hopelijk snel :maakmegek:met de oplossing komt......
Ben bang dat ik nog wel een poosje met mijn BT-oortje (met wel perfecte noise-cancelling) moet blijven rijden.
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Het heeft voor mij te lang geduurd; Ik stap in januari over naar een andere auto; Ik bel te veel in de auto om meer dan een jaar met een slecht werkende carkit te zitten.
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Wat gaat het in Januari worden dan?

Waarschijnlijk stap ik over naar een pool auto; Mijn auto gaat naar iemand die weinig gebruik maakt van de carkit tijdens het dagelijks werk en dus is een carkit niet heel veel voordeliger. Het kost de wagenparkbeheerder nu een uurtje om de auto's tussen collega's om te wisselen.
 

Mali

Forumguru
Goed nieuws vanuit Tiel, mijn columbus heeft vandaag een firmware update gehad.
Daarna zijn alle aangesloten componenten weer opnieuw ingelezen alsof het een nieuwe auto betreft.
De telefoon gesprekken die de garage en ik daarna ermee gevoerd hebben klinken voor mij goed.

Nadeel is dat het via de garage uitgevoerd moet worden en ze er ongeveer een uur mee bezig zijn.

Deze oplossing van het car kit probleem is sinds vrijdagmiddag bekend bij de skoda dealers
 

Mali

Forumguru
nu een paar dagen verder +- 6 uur telefoneren in de auto kan ik aan geven dat het nog steeds goed gaat met de kwaliteit van de telefoon gesprekken in de auto en het maakt niet uit of het via apple care play of via bleutooth gaat.
ben benieuwd of de andere leden van dit skoda forum hier ook voor uitgenodigd worden om dit op te laten lossen.

en of the record mijn dsg bak is weer opnieuwd ingeleerd tijdens de 60.000 km beurt op mijn verzoek en schakeld heerlijk.
 

MartinW3

Nieuw lid
Goed om te horen, Mali. Ben vandaag gebeld voor de nieuwe firmware. Door goede service van Auto Jawes in Ede meteen kunnen doorvoeren.

En ja, ook hier na 2 telefoongesprekken bemoedigend resultaat. Lijkt opgelost. Komende week kijken of de zakelijke gesprekken ook weer lukken, via conference calls naar vaste lijnen.
 

Mali

Forumguru
Bij mij gaat het nog steeds goed, ik merk geen verschil of ik via kpn bel of via bijv. Whatsapp bellen of facetime.
Heb contact met vaste en mobiele nummers zonder de problemen van voor de update.
Dus succes Martin W3
 

jp_f1

Senior Member
Als het goed is wordt op dit moment de update bij mijn octavia geinstalleerd. Ben benieuwd naar de resultaten.
 

Mali

Forumguru
Ik ben er nog steeds blij mee, ik bel via apple car play of via bleutooth en in beide gevallen geen klachten aan de andere kant van de “lijn” .
Heb deze update nu ongeveer 6 weken.
 

PieterB

Nieuw lid
N.a.v. jullie positieve geluiden over de uitgevoerde update, zelf maar weer eens navraag bij de dealer gedaan of er al iets meer over een oplossing bekend is ;) Het antwoord was nadat ik zelf eerst moest aangeven dat er een update beschikbaar is: We hebben het genoteerd en bellen u terug.....
Vorige week belde de dealer terug en bevestigde dat er een update beschikbaar is en dat uitvoeren van de update een uurtje werk is. Nog 2 weken geduld en dan hoop ik mijn oortje (na een jaar trouwe dienst) niet meer nodig te hebben :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali
Bovenaan Onderaan