Bestellingen en Levertijden Fabia (Combi) topic

Oekiee

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Begin juni jl. heb ik mijn Skoda Fabia Combi besteld en het verloopt tot nu toe niet heel soepel. Toendertijd werd mij (mondeling) verteld dat de auto eind September geleverd zou worden, dit kwam erg goed uit, want elk moment kan hier onze eerste kleine geboren worden. Ik heb de auto straks dus echt nodig.

Het contact met de dealer loopt niet heel fijn, komt zn afspraken niet na en weet zelf ook weinig over de levertijden, maar daar wil ik het niet perse hier over hebben.

Zijn er meer mensen die op een Fabia (combi) zitten te wachten (met vertraging)? Vandaar dat ik maar even een topic ben gestart over de bestellingen en levertijden. Graag, net als in de andere topics, de volgende informatie:

Naam, uitvoering, motor, kleur, besteldatum, productieweek, leverweek, daadwerkelijke afleverdatum

Oekiee, Fabia Combi Clever (extra optie: Smartlink), 1.0 TSI (95pk), Quartz Grey, 1 juni 2018, week 42, week 43, ?

Op dit moment staat de minimale verwachte productieweek op week 42, maar de dealer heeft ook al week 49 benoemd en hij zegt dat het allemaal erg onduidelijk is. Ook zegt hij dat het op dit moment niet leuk is om skoda dealer te zijn, oftewel veel vertraging met alle bestellingen.

Misschien dat vanaf de volgende post enkel het onderstreepte gekopieerd kan worden enz.

Groeten,
Oekiee
 
Heb nog niet zoveel recht van spreken, heb 2 weken geleden een nieuwe fabia Combi Clever besteld.
En mij werd verteld dat de levering waarschijnlijk Januari/Februari wordt.
Vond ik ook erg lang.
Gewoon bijna een half jaar !

Mvg.
Peter
 

fanSkoda-VW

Donateur
Dat valt nog meer tegen dan destijds: F3 Combi Style, contract getekend 29-12-2014, levering 16-04.
Wel omdat het een officieel contract was als schuld opgevoerd bij de belastingen, wat geaccepteerd is.

Sterkte.
 
Naam, uitvoering, motor, kleur, besteldatum, productieweek, leverweek, daadwerkelijke afleverdatum

jeffrey, clever hatchback, 1.0 tsi 95, quartz grey, 7 aug, week 49

opties:
clever plus pakket
reserve wiel
sunset
2x extra usb aansluiting achterin auto
Full led lichten
16 inch antia velgen
elektrische ramen achter
 
Een verassende update van de dealer gehad deze week.

Naam, Uitvoering, Motor, Kleur, Besteldatum, Productieweek, Leverweek, Daadwerkelijke afleverdatum
Peter, Clever Combi, 1.0 TSI (95PK), Race Blue, 1 Sept, Week 41, Week 45 ?, ?

Extra opties:

-Sunset (extra donker getinte ramen)
-Electrische ramen achter
-2x USB aansluiting achter
-Lichtsensor met coming home/leaving home
-Dakrailing zilverkleurig
 
Vanmiddag weer een update van de dealer gehad.

Auto staat bij Pon in Leusden, week eerder in productie geweest, en 10 Nov is de afleverdatum.

Dus:
Naam, Uitvoering, Motor, Kleur, Besteldatum, Productieweek, Leverweek, Daadwerkelijke afleverdatum
Peter, Clever Combi, 1.0 TSI (95PK), Race Blue, 1 Sept, Week 40,Week45,10 Nov 2018
 
Ook hier een verrassende update.
De auto is binnen bij de dealer, en wordt 31 oktober afgeleverd.
Ongeveer 5 weken eerder dan werd verwacht.
 

Oekiee

Nieuw lid
Ik krijg enkel maar updates dat er niks bekend is. Mijn auto zou vorige week geproduceerd moeten worden, maar er is geen chassisnummer bekend bij de dealer. Inmiddels heeft hij contact gezocht met de skodamanager (en diegene zoekt het weer hogerop). Ik hoop ook maar eens opeen verrassende update, dat de auto opeens bij de dealer staat :/
 

Mino

Nieuw lid
Naam, Uitvoering, Motor, Kleur, Besteldatum, Productieweek, Leverweek, Daadwerkelijke afleverdatum
Michiel, Clever Combi, 1.0 TSI (95PK), Race Blue, 22 juni, productie week onbekend, Week 44/45 maar de levertijd is nu onbekend geworden. Ons is verteld dat de auto wel dit jaar nog geproduceerd gaat worden.

Heel vervelend allemaal. We hebben van de week ons eerste kind gekregen en hebben de combi hard nodig.
 

Oekiee

Nieuw lid
Heel vervelend allemaal. We hebben van de week ons eerste kind gekregen en hebben de combi hard nodig.

Ik zit in precies hetzelfde schuitje ;) Een kleine sinds eind september en daarvoor de auto besteld.

Maar ik heb inmiddels een afspraak staan voor 2 januari 2019 om mijn auto op te halen. Mij is verteld dat eind november de auto gemaakt wordt en in december worden er geen auto's geleverd (want ze willen dan 2019 achter de auto hebben staan). Ik rij inmiddels wel in een huurauto (skoda fabia combi clever) totdat mijn auto geleverd wordt. Dat is dan weer netjes geregeld :)
 

Mino

Nieuw lid
Gefeliciteerd Peter-m! Prachtige kleur keuze, wij hebben dezelfde kleur gekozen.:tegek:

Blijf het toch bijzonder vinden dat iemand die de auto 2,5 maand later besteld de auto al heeft en bij ons nog werkelijk niks bekend is.
 

Oekiee

Nieuw lid
Hier nog even een bericht van mijn kant:

Ik kreeg weer een bericht van de dealer dat de productie van mijn fabia combi wéér verlegd is. Nu naar januari/februari.. Vervolgens is mijn dealer gaan kijken voor andere opties voor mij.

Ik kreeg 3 opties:
- Een fabia combi met een mindere motor (en uiteraard goedkoper)
- Een Rapid (luxere uitvoering)
- Toch wachten op mijn eigen fabia combi.

Die laatste optie viel meteen af voor mij, want ik had daar nog weinig vertrouwen in, dus het werd kiezen uit een auto op voorraad. Dezelfde avond konden we de Rapid bekijken, die was die dag binnen gekomen en bedoeld als demo auto. Daar is onze keuze ook op gevallen, want we kregen een aanbod die we niet af konden slaan.

Hierbij wil ik meteen even neerzetten dat de dealer zich volledig heeft herpakt. Communicatie is erg goed en hij doet zeer goed zijn best en probeert er ook het beste van te maken.
 
Hier nog even een bericht van mijn kant:

Ik kreeg weer een bericht van de dealer dat de productie van mijn fabia combi wéér verlegd is. Nu naar januari/februari.. Vervolgens is mijn dealer gaan kijken voor andere opties voor mij.

Ik kreeg 3 opties:
- Een fabia combi met een mindere motor (en uiteraard goedkoper)
- Een Rapid (luxere uitvoering)
- Toch wachten op mijn eigen fabia combi.

Die laatste optie viel meteen af voor mij, want ik had daar nog weinig vertrouwen in, dus het werd kiezen uit een auto op voorraad. Dezelfde avond konden we de Rapid bekijken, die was die dag binnen gekomen en bedoeld als demo auto. Daar is onze keuze ook op gevallen, want we kregen een aanbod die we niet af konden slaan.

Hierbij wil ik meteen even neerzetten dat de dealer zich volledig heeft herpakt. Communicatie is erg goed en hij doet zeer goed zijn best en probeert er ook het beste van te maken.

Ook een mooie keuze de Rapid, hebben wij ook nog na gekeken, net iets meer been ruimte achter alleen iets minder kofferbak ruimte.
Maar zeker een mooie auto.

Veel plezier, en we wachten op foto's !!
 

Oekiee

Nieuw lid
net iets meer been ruimte achter alleen iets minder kofferbak ruimte.

Veel plezier, en we wachten op foto's !!

Klopt, en ik vind hem persoonlijk iets sportiever ogen. Wij waren toen puur voor de skoda fabia combi gegaan, omdat daar een actie op liep. Ook niet verder gekeken.

Ik heb alleen een foto van hoe de rapid net bij de dealer binnen kwam, met de stickers van het vervoer etc er nog op, dus ik zal wel foto's uploaden wanneer ik hem heb opgehaald ;)
 
Bovenaan Onderaan