Inwendig reinigen kop TSI motor?

Ik heb mijn 1.4 open laten maken bij ik denk 60.000km ofzo. Was bijna geen verontreiniging. Bleek ook veel erger te zijn bij de 1.2’s en ook wel bij de 1.8 maar tom had nagenoeg geen 1.4 in de werkplaats gehad en die van mij had dus niet veel vervuiling. Evengoed wel schoongemaakt want de boel lag immers toch open.
 

ZaRoK

Senior Member
Ik vraag mij af of we het hier hebben over de "oude" 1.4 TSI motoren of de EA211 1.4 TSI met distributieriem?
De carterontluchting van die motor lijkt totaal niet op de plaatjes die hier gepost zijn.

Ook dacht ik dat de EA211 motoren FSI + MPI hadden om de vervuiling tegen te gaan, of is dit alleen bij de 1.8?

Kan iemand hier wat over vertellen?
 

Bijlagen

  • cs_tsi_0101.jpg
    cs_tsi_0101.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 25

ertromp

Forumguru
Die dubbele injectoren is alleen 1.8 en 2.0 TSI
De 1.4 met distributie riem zal nog steeds last hebben van vervuiling. Die werkt met een stuk overlap in klepopening ....... kort gezegd
 

prosier

Forumguru
Mijn 1.4TSi CHPA 2014 heb ik bekeken met een flex mini camera. 1 inlaat traject kon in beoordelen en ook de kleppen. Er zit een laagje zwart op. gezien ik soms emt koud weer misfires heb in de 1e minuut tijden, en onder de 2000 rpm, lijkt walnut reinigen me een optie.

Wie heeft een fijn adres als je er vanuit gaat dat ik vanuit Zuid limburg kom? ;) Thx
 
Oh dat is wel wat prijzig ja. Ik was destijds 148 euro kwijt. Zag dat er ook nog een zat in Doetinchem.. en anders zul je het er voor over moeten hebben naar Swifterband te rijden..
 

prosier

Forumguru
Oh dat is wel wat prijzig ja. Ik was destijds 148 euro kwijt. Zag dat er ook nog een zat in Doetinchem.. en anders zul je het er voor over moeten hebben naar Swifterband te rijden..
Tja, weer een dag claimen in een weekend helaas. In Heerlen was Eric autotechniek ofzoiets, had de walnut straler van Tunap. 899 euro. Moest even lachen...
 

haassie

Forumguru
Soms komen de injectoren bij demontage los. laat wel preventief alle pakkingen van al je injectoren vervangen (rubberen ringetjes en teflon aan de punt)....kost misschien 40€ meer maar voorkomt ellende later zoals bij mij...benzine lekkage en bijbehorende dealer reparatie a 350€.
 

prosier

Forumguru
Soms komen de injectoren bij demontage los. laat wel preventief alle pakkingen van al je injectoren vervangen (rubberen ringetjes en teflon aan de punt)....kost misschien 40€ meer maar voorkomt ellende later zoals bij mij...benzine lekkage en bijbehorende dealer reparatie a 350€.

Ik was in dit topic bij pagina 11 en was wel al zo ver dat Swifterband voor 10 euro wel eens een injector zou vervangen. Bleek pakking te zijn. Maar enkel die dus los waren gekomen. Is dit dan wel de juiste werkwijze? Of beter alle 4 preventief opnieuw plaatsen?
 

haassie

Forumguru
Ik zou alle vier doen, gezien de prijs ervan in relatie tot de opvolgende reparatie...met lekkende benzine kon ik niet naar swifterband rijden dus moest lokaal gerepareerd worden bij dealer a 350€ hele discussie over gehad!
 

haggard

Senior Member
Volgens de website is HBT gesloten...
"H.B.T. Techniek is gesloten.

Vaste klanten kunnen bellen om contact op te nemen.

Updates of ik weer ga beginnen kunt u terug vinden hier op de website.

H.B.T. is gesloten dus dit houd in dat er geen bedrijfsactiviteit meer plaats zal vinden en ik u niet van dienst kan zijn.
"
 

Highway

Forumguru
Ben aantal jaar geleden ook bij Tom van HBT geweest voor het wallnut blasten. Gaf idd vooraf al aan dat, indien er een injector los zou komen, een nieuwe pakking 10 euro zou kosten. Bij mij waren er geen injectoren los gekomen.

Tom is zeer kundig (en vriendelijk), ik vind het erg jammer dat hij ermee is opgehouden. Wou rond de zomer weer een afspraak maken om een keer het inlaat traject te controleren.
 

Spinal

Forumguru
Zonde dat hij gestopt is, ik dacht dat het erg goed met zijn bedrijf ging. Kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben.
 

prosier

Forumguru
Oh dat is wel wat prijzig ja. Ik was destijds 148 euro kwijt. Zag dat er ook nog een zat in Doetinchem.. en anders zul je het er voor over moeten hebben naar Swifterband te rijden..
Doetinchem, digicar, 499 euro! Gaat m ook niet worden. Voor 250 wil ik de wekker nog wel zetten. Gekkenhuis.

Als ik toch tot 200km moet rijden vanuit Maastricht, wie heeft nog een adres in bv Brabant?
 
Laatst bewerkt:

haggard

Senior Member
Hier in het noorden ook nagevraagd bij autobedrijf Ferdy Snijders te Emmen:
De kosten zijn € 600,- inclusief materiaal en arbeid.

:nailbiting:
 

prosier

Forumguru
Kun je nagaan waar die 600-225 euro naartoe gaat... de drank denk ik voor de zaterdagavond stappen...

Misschien handig om een lijstje met adressen en prijzen bij te houden?
 

prosier

Forumguru
Walnut reinigen.
TC Autotechniek, Sittard, 375,- incl btw + 84,70 voor een uur inbouwen en uitbouwen inlaattraject
Ferdy Snijders, Emmen, 600,- incl btw
Digicar, Doetinchem, 499,- incl btw
HBT, Swifterbant, 225 + 40 voor pakkingen, maart is gesloten
AutoDiagnose-Eric, Heerlen, 899,-
Service dealer Vaartland, Stolwijk, 450,- incl btw
Wendel de Joode Autotechniek, Goes, 395,- incl btw
JWA autoservice, Oud Beijerland, 895,- incl btw
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan