Skoda Octavia RS Combi (2014)

StefanAR

Forumguru
denk dat je daar niet veel plezier van zou gehad hebben.
Denk de manier waarop @Tuner111 zijn RS mod, dat je daar als eigenaar veel meer plezier van hebt. 300pk is echt wel het maximum voor een RS (om teveel frustraties te vermijden)

Ik ken de discussie @leon-cupra :tegek:

Gaat mij alleen voor het vermogen op papier en vanaf versnelling 3 :pieker: Op mijn woon-werk verkeer kennen we hier in NL ht begrip trajectcontrole :banghead:
 

vleier

Forumguru
Nog niet!
Op termijn gaan ze vast heel Nederland ( en Europa?) volhangen met die cameras.
misschien wel.
Rijd dan alsnog niet via de snelweg en aangezien ze mijn woon-werk verkeer niet echt op 500 meter kunnen controleren (want fietsen) kunnen ze me ook niet makkelijk flitsen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mooi gedekte tafel :D.

H11 LED's voor de mistlampen? Nice, hoeveel K en lumen zijn ze?

Weerstanden heb je (volgens mij) niet nodig voor de mistlampen. Waarom wil je deze er graag tussen zetten?
 

leon-cupra

Forumguru
Ik ken de discussie @leon-cupra :tegek:

Gaat mij alleen voor het vermogen op papier en vanaf versnelling 3 :pieker: Op mijn woon-werk verkeer kennen we hier in NL ht begrip trajectcontrole :banghead:
Vanaf versnelling 3? Vergeet dat maar. In elke versnelling tegen eender welke snelheid zal je gripverlies hebben, tenzij je versnelt met een fluwele voet. Mijn broer had voor zijn Golf R een gti die geprepareed was tot 365pk. 120km/u op autostrade, vitesse terug schakelen, gas geven en wheelspin tot en met.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zijn de LEDs van www.retrofitlab.com

Werd aangegeven dat de weerstanden evt. foutmelding op de boordpc zo verhelpen

Netjes! Ik ben van plan deze te gaan halen; http://s.aliexpress.com/M77Vvy6Z

Alhoewel deze er ook erg goed uitzien;
http://s.aliexpress.com/mme6vINJ

Is nu nog eens in de aanbieding ook!

Ik denk niet dat je weerstanden nodig hebt. Ik heb mijn originele (niet vRS) kabelboom gemodificeerd zodat ik nu 4 stekkertjes H11 op mijn vRS voorbumper heb, ipv. 2 H11 stekkertjes op de 'normale' bumper.

Zonder foutmeldingen in het scherm kunnen modificeren, dus weerstanden zullen echt niet nodig zijn.
 

StefanAR

Forumguru
Vanaf versnelling 3? Vergeet dat maar. In elke versnelling tegen eender welke snelheid zal je gripverlies hebben, tenzij je versnelt met een fluwele voet. Mijn broer had voor zijn Golf R een gti die geprepareed was tot 365pk. 120km/u op autostrade, vitesse terug schakelen, gas geven en wheelspin tot en met.

Fluwele voet komt goed
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat rijmt!
997d7792d1a931afc5da4901592f34d5.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ga ze zondag erin zetten, dus dan weten we het :D

Ik ben benieuwd! Heb je al een handigheid hoe je ze het makkelijkste kan vervangen?

Het kapje onder de mistlamp wegtrekken vind ik tricky.. met de pootjes van dat kapje kun je diepe krassen in je lak veroorzaken.

Wellicht via voorste gedeelte van de carterplaat?

Ik heb overigens deze net besteld; http://s.aliexpress.com/M77Vvy6Z

Goede reviews zo te zien, en veel ervan uit Nederland!

Het was de laatste dag met 'big sale' op Ali.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Met tip van @Goofy@5E is inderdaad prima te doen, wel 1 borgclipje afgebroken..

Bekijk bijlage 68714
Bekijk bijlage 68715

Toch op de 'moeilijke' manier gedaan :D...

Het klopt dat het zo voorgeschreven wordt, alleen zitten die kapjes zo kneiter strak in de bumper, dat er ongetwijfeld iets beschadigd/afbreekt, wat je nu zelf hebt ondervonden.
Heb je geen kras in je bumper getrokken met het kapje eruit trekken?

Als ik het goed begrijp, bedoelde @Goofy@5E het voorste gedeelte van de carter beschermkap, die vanaf de onderzijde van de auto te benaderen is.

Lijkt me een iets veiligere manier.

Maar desalniettemin, het eindresultaat is wat telt, en nu matchen alle lampen mooi!

Hoeveel K zijn je xenon? En je mistlampen nu?
 

StefanAR

Forumguru
Ik begon via de carterbescherming, maar kon niet zien wat ik deed dus ook de kapjes eraf getrokken (bumper niet beschadigd).

Clipje dat is afgebroken zit direct achter je H16 lamp als borg, niet van de de kapjes onder je mistlamp.

Xenon is origineel Skoda, LED geen idee (komen van www.retrofitlab.com)
 
Bovenaan Onderaan