Skodaforum.nl via Tapatalk te gebruiken

MarcoO2

Forumguru
Al mogen de links al van enkele jaren geleden zijn. Het beleid van Tapatalk is wel degelijk nog steeds het vergaren van zoveel mogelijk persoonlijke gebruikers informatie als dank voor hun gratis app. Tsja. De verdienste moet toch ergens vandaan komen.

Lees hun eigen privacy verklaring maar eens.
Moderators van het forum waar ik deze info tegenkwam hebben na goed onderzoek zojuist besloten Tapatalk per direct en permanent uit te schakelen en daarmee volledig te bannen.
Punt is alleen dat de manier waarop het nu gebracht wordt, en waarop blijkens jouw citaat op andere fora ineens geacteerd wordt, suggereert dat er nu ineens een acuut probleem is. Terwijl dat dus juist niet het geval is: Tapatalk heeft zijn procedures de afgelopen maanden juist enorm verbeterd. Check onder meer onderstaande veel recentere twee artikelen:

https://www.tapatalk.com/groups/tapatalksupport/tapatalk-gdpr-readiness-t39897.html
https://www.tapatalk.com/groups/tapatalksupport/ready-for-gdpr-t39853.html

Kortom, de situatie was veel erger en is recent verbeterd. Dat maakt dat ik mijn twijfels heb over nut en noodzaak van de reactie van dat forum om nu Tapatalk uit te schakelen. Hebben ze de afgelopen jaren dan zitten slapen?
 

Japanese Power

Donateur
Hebben ze de afgelopen jaren dan zitten slapen?
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik ben gisteravond ook gaan zoeken en vond dat ook dat Tapatalk de laatste jaren enorm is verbeterd. Ik heb dan ook een pittige PB naar de moderators gestuurd dat we hier een flink geval cold turkey hebben. Ik heb hier op het Skoda Forum dan ook een storm veroorzaakt die nu dus blijkt in een glas water huishoudt. En op het andere forum zijn de moderators nu ook niet meer zo blij...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik ben gisteravond ook gaan zoeken en vond dat ook dat Tapatalk de laatste jaren enorm is verbeterd. Ik heb dan ook een pittige PB naar de moderators gestuurd dat we hier een flink geval cold turkey hebben. Ik heb hier op het Skoda Forum dan ook een storm veroorzaakt die nu dus blijkt in een glas water huishoudt. En op het andere forum zijn de moderators nu ook niet meer zo blij...
Op zich geen probleem, beter dubbel checken dan niet. Je hebt het met prima intenties geplaatst immers. Maar wel idioot dat ze daar op dat andere forum er dan zo met gestrekt been ingaan...
 

Japanese Power

Donateur
Als reactie heb ik nog ontvangen:

"TapaTalk heeft wel toegang tot alle gegevens in de database en daar horen ook de leden onder die TapaTalk niet gebruiken.
Als forumbeheerders zijn wij er voor de privacy van alle leden van ons forum en niet alleen voor TapaTalk gebruikers."


Case closed.
 

MarcoO2

Forumguru
Als reactie heb ik nog ontvangen:

"TapaTalk heeft wel toegang tot alle gegevens in de database en daar horen ook de leden onder die TapaTalk niet gebruiken.
Als forumbeheerders zijn wij er voor de privacy van alle leden van ons forum en niet alleen voor TapaTalk gebruikers."


Case closed.
Ik vraag me af waar men dat op baseert. Volgens de informatie van Tapatalk zelf hebben ze zeker geen toegang tot "alle gegevens in de database". En onder de GDPR/AVG mogen ze dat ook helemaal niet hebben. Het klinkt mij in de oren als een schamele poging hun gezicht te redden...

Beste gemeenschapsbouwer,

Wij delen graag met u hoe wij ons voorbereiden om te voldoen aan de eisen van de Algemene Gegevensbeschermingsverordening (GDPR), de nieuwe wet op de gegevensbescherming die op 25 mei 2018 van kracht wordt. De GDPR heeft gevolgen voor Europese en niet-Europese bedrijven die online reclame en meetoplossingen gebruiken wanneer hun sites en apps toegankelijk zijn voor gebruikers in de Europese Economische Ruimte (EER). Terwijl het GDPR alleen van toepassing is op EER-landen, zijn we bezig met het uitrollen van dezelfde privacyrichtlijnen voor alle Tapatalk gebruikers wereldwijd.

Wij zijn van mening dat privacy van fundamenteel belang is voor het opbouwen van een gemeenschap en hebben stappen ondernomen om het verzamelen van gegevens zoveel mogelijk te minimaliseren.

Plugins

De Tapatalk Plugin heeft geen toegang tot persoonlijke informatie, zoals naam, e-mail of cookie-informatie van forumleden. En de Plugin verzamelt nooit gevoelige informatie, zoals belasting-ID-nummers, bank- of creditcardgegevens of gezondheidsgegevens.

In sommige gevallen zijn IP's verzonden via de Tapatalk Plugin, en de IP's werden gebruikt voor spam en ongepaste inhoudsdetectie. We slaan geen IP-adresgegevens op. We gebruiken nu alternatieve hulpmiddelen om spam en ongepaste berichten te detecteren en hebben geen behoefte meer aan IP-adressen.

In sommige gevallen heeft de Tapatalk Plugin een e-mailadres doorgegeven wanneer een gebruiker zich aanmeldt bij het inloggen of zich aanmeldt op uw forum. We gebruiken nu een gecodeerde token-versie van de e-mail om in te loggen, zodat we geen toegang meer hebben tot de eigenlijke e-mail.

In de komende weken hebben we Plugin-updates voor de acht ondersteunde forumsystemen en met de update verzamelen we geen IP's meer en verzenden we geen e-mailadressen meer.


Tapatalk App

Als een lid van uw forum gebruik maakt van de Tapatalk app, hebben we voor 25 mei een platform voor toestemmingbeheer in de app dat toestemming van de gebruiker verzamelt voor informatie die door de app wordt verzameld en waarmee de gebruiker kan bepalen met wie de informatie wordt gedeeld.

Informatie die door de app wordt verzameld
De app verzamelt informatie die wordt geaggregeerd voor analysedoeleinden (bijvoorbeeld Google Analytics of Matomo (aka Piwik)). De geaggregeerde informatie biedt analytics van het gebruik van de Tapatalk-app voor uw forum in de Tapatalk Console
De Advertising Identifier voor het mobiele apparaat wordt gebruikt voor gerichte reclame. De gebruiker heeft de mogelijkheid om de machtigingen in of uit te schakelen door de advertentieprovider. Als de rechten worden uitgeschakeld, ziet de gebruiker nog steeds hetzelfde aantal als advertenties, maar zijn ze minder relevant.
Als een gebruiker ervoor kiest zich te registreren voor een Tapatalk ID, verzamelen we het e-mailadres van de gebruiker.
Als een gebruiker de Tapatalk ID wil gebruiken om lid te worden van een forum, vragen we toestemming om die informatie te delen met het forum waar hij/zij lid van wil worden. Als er geen toestemming is gegeven, kunnen we het lid niet registreren. Een gebruiker kan vragen om zijn Tapatalk-account te verwijderen, en alle informatie over die gebruiker wordt binnen 30 dagen verwijderd. We zullen de berichten of afbeeldingen van die gebruiker echter niet verwijderen. Zij zullen contact moeten opnemen met de eigenaar van het forum om die informatie te laten verwijderen.
In de komende dagen hebben we ook een soortgelijke aankondiging voor iedereen die de Tapatalk-app gebruikt. En als je vragen hebt over GDPR - plaats je vraag gerust in het Tapatalk Support Forum.
Met vriendelijke groeten

Tapatalk Team
en
Geachte Tapatalk Group Admin,

Wij delen graag met u hoe wij ons voorbereiden om te voldoen aan de eisen van de Algemene Gegevensbeschermingsverordening (GDPR), de nieuwe wet op de gegevensbescherming die op 25 mei 2018 van kracht wordt. De GDPR heeft gevolgen voor Europese en niet-Europese bedrijven die online reclame en meetoplossingen gebruiken wanneer hun sites en apps toegankelijk zijn voor gebruikers in de Europese Economische Ruimte (EER). Terwijl het GDPR alleen van toepassing is op EER-landen, zijn we bezig met het uitrollen van dezelfde privacyrichtlijnen voor alle Tapatalk gebruikers wereldwijd.

Wij zijn van mening dat privacy van fundamenteel belang is voor het opbouwen van een gemeenschap en hebben stappen ondernomen om het verzamelen van gegevens zoveel mogelijk te minimaliseren.

Tapatalkgroepen - Desktop en mobiel

Tegen 25 mei hebben we een platform voor toestemmingsbeheer op de website dat toestemming van forumleden verzamelt voor informatie die door Tapatalk Groups wordt verzameld en waarmee de informatie wordt gedeeld.

Informatie die door de website wordt verzameld
De website verzamelt informatie die wordt geaggregeerd voor analysedoeleinden (bijvoorbeeld Google Analytics of Matomo (aka Piwik)). De geaggregeerde informatie biedt analytics voor uw forum in de Tapatalk Console
We verzamelen IP-adres van leden voor gebruik in spam- en misbruikbeheer
Cookies worden gebruikt voor gerichte reclame. De gebruiker heeft de mogelijkheid om de permissies aan of uit te zetten door de advertentieprovider. Als de machtigingen worden uitgeschakeld, zal de gebruiker nog steeds hetzelfde nummer zien als advertenties, maar ze zullen minder relevant zijn.
Als een gebruiker ervoor kiest om zich te registreren voor een lid van het forum, hebben we het e-mailadres van de gebruiker verzameld.
Een lid kan een verzoek indienen om zijn Tapatalk-account te verwijderen, en alle informatie over dat lid wordt binnen 30 dagen verwijderd. De gebruikersnaam blijft bij de post, maar de profielinformatie die bij de gebruikersnaam hoort, wordt verwijderd.
Voor 25 mei hebben we een update van ons privacybeleid en onze servicevoorwaarden met updates met betrekking tot de implementatie van GDPR. En verwacht op Tapatalk Groups een melding te zien dat "deze site cookies gebruikt". Dat is een indicatie dat het Consent Management platform is geïmplementeerd.

In de komende dagen hebben we ook een soortgelijke aankondiging voor iedereen die de Tapatalk-app gebruikt. En als u vragen heeft over GDPR - stel uw vraag gerust in het Tapatalk Support Forum.

Hartelijk dank voor uw keuze voor Tapatalk.
Tapatalk Team
 

Rebel

Senior Member
Dat is raar...
Ik vond 'm niet meer op Tapatalk sedert vorige week?
En nu staat ie weer in mijn overzicht van fora die ik via de Tapatalk app volg?
Begrijpe wie begrijpe kan..
 
Bovenaan Onderaan