Het grote auto-wassen topic

MaxN

Donateur
Alleen als het al lukt moet je hem niet oprollen want dan breekt hij zeker in honderden stukjes ???

Maar goed, het grote autowas topic en niemand die wist dat er een supersale bij carclean was ??

VANDAAG 1 SEPTEMBER: SUMMER SUPER SALE
Het zover! Onze Summer Super Sale is van start gegaan met spectaculaire aanbiedingen!*

TE LAAT HET IS AL 2 SEPTEMBER NU.......:deuk:
Zijn wel een paar slachtoffer van geworden las ik op het cc forum.
 

Cordoba

Forumguru
@Ridley Jouw auto is niet behandeld door een poetser, maar een detailer. Heeft is alleen ijzerverwijderaar(dat paarse spul) voor de velgen toegepast, of ook op de lak?
Zo te zien gebruikt ie een Rupes 15 Mk I als machine, ik weet niet of ie nog meer machines ingezet heeft?
 

Ridley

Forumguru
Haha what’s in a name Gert . Spul alleen voor de velgen. Ik heb geen idee wat voor machines hij nog meer gebruikt heeft. Ben er niet continue bij geweest. Hij gebruikt materiaal van Bigfoot, dat weet ik dan weer wel.
 

Cordoba

Forumguru
Bigfoot is Rupes, zie ook onderstaand plaatje van een tas (voor ander type machine):
103560-1.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Klopt, die poetser heeft een Rupes excentrische machine.
Weer een verbetering op de DAP, door de 'extra' beweging die die machine kan maken.

Laat ze niet langer wachten @Ridley , ze wachten op foto's :D.
 

Cordoba

Forumguru
@HarrieSkoda Een DAP staat voor Dual Action Polisher, ofwel een excentrische polijstmachine. Dat zijn veel Rupes machines ook, verschil met de meest bekende DAP's (500 en 900) is dat de Rupes machines een wat grotere slag hebben (vaak 12 of 15 mm tegenover 8 mm) wat stiller zijn, beter gebalanceerd, en een stuk duurder.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@HarrieSkoda Een DAP staat voor Dual Action Polisher, ofwel een excentrische polijstmachine. Dat zijn veel Rupes machines ook, verschil met de meest bekende DAP's (500 en 900) is dat de Rupes machines een wat grotere slag hebben (vaak 12 of 15 mm tegenover 8 mm) wat stiller zijn, beter gebalanceerd, en een stuk duurder.

Inderdaad. Wat je zegt probeerde ik op een wat kortere manier te zeggen. De meeste die een DAP hebben en iets nieuws willen, nemen de Rupes.

Je bent dus een echte liefhebber/kenner als ik dat zo lees!
 

TurboT

Forumguru
@HarrieSkoda Een DAP staat voor Dual Action Polisher, ofwel een excentrische polijstmachine. Dat zijn veel Rupes machines ook, verschil met de meest bekende DAP's (500 en 900) is dat de Rupes machines een wat grotere slag hebben (vaak 12 of 15 mm tegenover 8 mm) wat stiller zijn, beter gebalanceerd, en een stuk duurder.

De Dap 900 plus heeft een grotere slag dan de standaard DAP900. Ik heb im het weekend een DAP900 gekocht:dankje: Ik heb het stipt om 24:00 gekocht @ CarClean. Nu nog oefenen met de DAP :deuk:
 

Chateau Rouge

Senior Member
Kijk! Dat zijn de foto's waar we het allemaal voor doen @Ridley . Nice! Wat is de totale schade als ik vragen mag?

Ben zaterdag ook 'slachtoffer' geworden van de summersale. Bestelling staat op 'pakbon geprint' dus nog even geduld.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Reinigen jullie weleens de motorruimte, zo ja hoe en met welke spullen?

Een klein emmertje met sop, een (vaten)doekje en een kwast.

Allemaal niet te nat maken, ik ben toch altijd bang voor water samen met elektra...

Daarna drogen met een doek en op de zwarte (kunststof) delen trim resistor, wordt het weer mooi zwart ipv. dat doffe.

De gele delen (dop oliepeil, peilstok, motorkapsteun, etc.) behandel ik met Dasty, zodat ze weer echt geel zijn ipv. dat er zwarte vingers op zitten.
 

eriktv

Forumguru
Ik trek ook wel eens hele delen los, maakt het leven weer makkelijker :). Als je bijv. de afdekkap op de motor los trekt zul je ook zien dat er vaak veel zooi zit rond de rubber ring bij de olievuldop (bij mij wel). Fijn idee als dit schoon is, alles wat daar ligt kan rechtstreeks de motor in vallen, beetje eng idee :nailbiting:.

Tussentijds haal ik af en toe ff een doekje met trim restorer langs de grote zwarte delen en dan is ‘t ook weer voor 90% netjes.
 

Cordoba

Forumguru
@Ridley fraaie beading, hoewel die van mijn Faab met alleen een wax er op, het niet minder doet: 1e foto is een week na de laatste wasbeurt, en de 2e is nog een week later nog steeds zonder wasbeurt, en 's morgens vroeg na een nachtelijk buitje en flinke dauw:
IMG_20180825_171913 bewerkt.jpg IMG_20180830_080626 bewerkt.jpg
 

H@RM

Senior Member
Inderdaad. Wat je zegt probeerde ik op een wat kortere manier te zeggen. De meeste die een DAP hebben en iets nieuws willen, nemen de Rupes.

Je bent dus een echte liefhebber/kenner als ik dat zo lees!


En ook de rupes bigfoot machines zijn niet zalig makend:
voor kleine pads -> andere machine
grote uitslag heeft ook voor en na delen. Nadeel is dat je "spook" uitslag vrij groot is. je ziet wel dat de pad op de maximale uitslag komt. Maar echte correctie behaald die op dat punt niet. vooral bij de randen is dat lastig

Ziet er goed uit @Ridley
welke coating is erop gekomen?
 

ramniv

Senior Member
Ik reed mijn auto altijd door de wasstraat, maar nu met mijn superb wil ik me er zelf eens aan wagen om de auto met de hand te wassen. Nu wil ik gewoon rustig een keer beginnen met alleen maar wassen. (geen klei enz.) Nu heb ik de topics redelijk doorgelezen en ook het topic "hoe was ik mijn auto". Nu vroeg ik mij af waar jullie deze spullen halen.
Als ik het goed begrepen heb, heb ik nodig:
- Washandschoen?
- Velgenborstel
- Droogdoek
- Shampoo

Waar kun je dit samen halen (en ook een beetje voor redelijke prijs)
 
Bovenaan Onderaan