Net 3 maanden Yeti eigenaar nu diverse klachten om ziek van te worden.

Hakar

Donateur
@Maartenvds bedoeld natuurlijk, "ik zou kijken bij het garagebedrijf waar de auto is gekocht.
Dan is er nog de vraag welke demper er vervangen is, en of de las tussen twee van de uitlaatbuizen is, of de las direct aan de demper.
Was al eerder gevraagd, maar wat is er aan de motor gereviseerd?
Is er überhaupt een onderhoudshistorie in de vorm van een onderhoudsboekje bij de auto?

Tip, vermeld uw woonplaats in uw profiel, mogelijk is er een forumlid die dusdanig in de buurt verblijft welke misschien in realtime uw auto zou kunnen schouwen.
Nog een voordeel is dat er via dit forum dan naar een bekende goede VAG service kan worden verwezen in uw omgeving.

En is uw eigen garage eventueel bereid om deze punten dusdanig op schrift te zetten, dat u het voor uzelf kunt vertalen, en de verkopende partij precies weet wat er wordt bedoelt.
Was verkopende partij een handelaar of een garagebedrijf?
 
Laatst bewerkt:

skodavrouw51

Nieuw lid
Auto staat tot morgen nog in de garage, nu geen zicht op het onderhoudsboekje.
Ze hebben de de cilinders gemodificeerd ivm productie "fout"van die machines dat ze te veel olie verbruiken..
En ja mijn eigen garage zou foto's maken en e.e.a. op papier zetten omtrent het geconstateerde euvel.
Ik ga gelijk ff mijn woonplaats aanpassen in Veenendaal.
Thanks
 

brepus13

Forumguru
Dit is precies de reden dat een beetje garage 700-1000 rekent voor 6 mnd garantie. Wij willen dit natuurlijk vaak niet betalen en dat gaat vaak goed, totdat.....

Persoonlijk koop ik altijd zonder garantie, ik heb geen zin in getouwtrek als ik iets heb. Ik houd de 1000 in de zak en reken op onkosten. Blijven die onder de 1000,-? Prima gegokt. Is het meer? Jammer dan. Ik wissel nog wel eens van auto dus heb zo al duizenden euro’s in de knip gehouden. GarageS adverteren niet voor niets met scherpe meeneem prijzen zonder enige vorm van service. Ga met je auto naar een goede garage, laat hem maken. Slik 2 keer bij afrekenen en ga genieten van je auto!

Vwb schade import kun je nog kijken via rdw hoeveel bpm er is betaald. ( er zijn tools om uit te rekenen wat het ongeveer normaal zou moeten zijn ) is je bpm erg laag? Waarschijnlijk was het een schade auto en daarom minder bpm.
 

B.Stuurder

Forumguru
Als het een schadeauto is, dan kun je nog een wereld van ellende krijgen op allerlei vlakken, afhankelijk van wat de schade precies omvatte. Je kunt de auto helemaal laten controleren, ook op zaken als het frame, is dat nog recht?, maar dat gaat ook geld kosten.
Misschien beter om deze in te ruilen bij een goede garage en een andere auto te kiezen. Eventueel verlies zul je dan moeten nemen.
Om je een idee te geven: ik heb een goede tik op het voorwiel gehad tegen een stoeprand, het leek mee te vallen, wiel, subframe en een aantal onderdelen van de ophanging, maar later kwamen er toch nog zaken uit en uiteindelijk kostte het gehele verhaal € 11.000. Dus een schadeauto is altijd een risico, tenzij je zelf een hoop kan repareren, maar daar ga ik niet vanuit.
 

hemi24

Forumguru
Ho, ho..!

Laten we TS niet onnodig bang maken!
Voor hetzelfde geld is er niks bijzonders met de wagen gebeurt...

1.8TSI rond 2010 staat wel bekend om het olie-probleem, al mis ik uit het verhaal de concrete aanleiding voor de modificatie. Was dit wellicht in het verleden in Dld niet al uitgevoerd?
 

Hakar

Donateur
@hemi24
Dat was ook niet mijn bedoeling.
Was simpel een vraag van dat boekje om boven water te krijgen wat er qua onderhoud wel bekend is.
Laten we wachten tot TS de auto terug heeft, met hopelijk een duidelijk verhaal van de garage.
 

MaxN

Donateur
De werkelijke BPM? Of de bpm die op de RDW vermeld staat?
Onze auto had toch echt een andere BPM dan op de site stond van de RDW. Alleen ik heb alle rekeningen van de import van de garage gekregen.
 

brepus13

Forumguru
Mooi dat beide partijen tevreden zijn!
Hopen dat de auto verder geen gekke dingen meer krijgt zodat je er fijn van kan genieten :D
 

50tintenfaab

Senior Member
Klacht 1: Het motormanagement lampje ging branden: nader verder uit te zoeken code P2015. (mogelijk een kapotte sensor bij het inlaatspruitstuk. Laten resetten mocht ie weer gaan branden, laten fixen ( a EURO 600)
Klacht 2: Zingend geluid in bochten naar links meer als naar rechts.....volgens eigen garage een wiellager wat kapot is. Niet blij mee. Garantie? Volgens de garage waar hij gekocht is heb ik alleen getekend voor garantie aan de motor en mechanische delen, dus niet vergoed.
Klacht 1b: Het lampje is weer gaan branden storingscode P2015....het wordt tijd om dat zo spoedig mogelijk te laten fixen.
Klacht 3: De auto geeft een melding dat er een km'beurt (servicebeurt) gegeven moet worden. Volgens de garage waar wij hem kochten vergeten te resetten. Service was gegeven.
Klacht 4: Bij het onderzoeken van de auto naar de wiellagers is mijn eigen garage er achter gekomen dat de demper op de las op diverse plaatsen (bijna rondom) door is. N.B. Er was voor aankoop net een nieuwe demper opgezet. Kosten bij mijn eigen garage zouden op EURO 450 materiaalkosten excl uitkomen

Hoe zouden jullie reageren richting aankoopgarage (zit op 60 km afstand van ons verwijdert). Heb alleen getekend voor garantie op de motor en mechanische delen. (stomstomstom geen Bovag)

Er is niks mis met mee om een schade auto te kopen, mits het gewoon goed hersteld word

Wiellager KAN door het ongeluk komen was dit al zo bij de proefrit ? Bij een ongeval kan het kapot gaan gebeurt wel vaker maar als de desbetreffende garage deze auto zelf heeft ingevoerd dan moet die ook gekeurd worden en als die dan niet goed was had die erop afgekeurd moeten worden , aan de andere kant een wiellager is toch iets wat met regelmaat kapot gaat, het kan ook gewoon slijtage zijn kan gebeuren misschien klopt de km stand ook niet ? Dus 110k is misschien wel 160k of meer en dat zou wel verklaren waarom de "boekjes" weg zijn en het lager kapot is gegaan want 9/10 mensen hebben gewoon Onderhoudsboekjes erbij dus ik ik vermoed toch echt een teruggedraaide km stand

Een auto kopen blijft echter altijd een gok

Let even wel op de prijs van het onderdeel wat je moet betalen aangezien ze met enige regelmaat de bruto ex prijs aan je berekenen terwijl ze vaak zelf voor misschien de helft hem halen waardoor hun *arbeidsloon* weer is terug verdient

Vaak zijn er mooie praatjes van je krijgt 10/20/30% korting heel mooi maar schroef dan nirt de bruto prijs omhoog met 10/20/30%waardoor je even duur uitkomt alleen je denkt dat je gematst bent wat dus niet zo is

P2015 zijn je kleppen in je inlaat spruitstuk ook hier is voldoende te vinden over op internet controleer wel of het inderdaad een nieuwe is aangezien ze heel veel geld kosten en ze vaak ook gewoon een 2e hands erop gooien met een beetje wd40 als ze hem nieuw bestellen word dit bij de dealer gedaan aangezien brezan primaparts exetera deze niet verkopen

Vraag desnoods om de bon
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Wat misschien nog een goede is: alle VAG-dealers en VAG-servicepunten voeren uitgevoerde beurten, modificaties enz. in, in een computersysteem van VAG, hierdoor kan een dealer dus ook zien wat er aan onderhoud gebeurd is in het verleden. Met het chassisnummer moet een VAG-dealer dus zaken terug kunnen kijken in dat systeem (dat is opgezet vanwege europese garantiekwesties).

Zo'n versleten wiellager had je met een proefrit overigens ook gewoon moeten kunnen constateren, en doorrijden met zoiets kan levensgevaarlijk zijn. Ooit op een gelukkig maar halfvolle snelweg gezien dat een auto die gewoon rechtuit over de linkerbaan reed op de snelweg, ineens een paar keer om zijn as ging, al glijdend en draaiend de 3 banen rechts naast hem overstak om achterstevoren op de vluchtstrook te eindigen. Het wiellager van een achterwiel was ineens vastgeslagen (was waarschijnlijk al versleten), waardoor de auto ineens zelf zijn route bepaalde. Gelukkig geen aanrijding/gewonden behalve wat deuken waar de auto de vangrails had geraakt, maar dat had heel anders af kunnen lopen.
 
Bovenaan Onderaan