Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

dzwietering

Nieuw lid
Beste forumleden, op 17 januari maakte ik vanuit Vlaanderen melding eveneens een Karoq alhier aangekocht te hebben; 1.5 TSI DSG Style, Lava Blue. Na welgeteld 162 dagen bericht ontvangen van Skoda dat hij op vandaag in productie is genomen. Nou nog aftellen tot levering .... Hou jullie op de hoogte.

Prachtig, ik heb de eerste 7000 km erop zitten met dezelfde uitvoering en kleur, je hebt wat moois om naar uit te kijken!
 

Volvo V40

Nieuw lid
Fantastisch nieuws binnengekomen , afhaling op 24 juli as.in de namiddag vastgelegd. Hoe ben ik die 189 dagen wachttijd
doorgekomen ? Was het, het wachten waard ? Ik breng verslag uit zodra ik ook jullie ook kan laten genieten van een paar
plaatjes, is nog zo aangenaam en veel foto's zie je niet tenzij promomateriaal. alleen ik ben geen computertechneut. Hulp is welkom bij deze! Tot nu toe heel tevreden van de garage Topmotors Wevelgem, W.Vlaanderen en de verantwoordelijke sales Björn. Zij zitten ook verveeld met lange wachttijden. Tot de volgende.
 
Ik stap over van een Octavia III 1.6TD combi naar een karoq 1.6 TDI DSG Ambition Busiuness . Verwachte levertijd is week 3 van 2019 . Dat is nog ffe wachten.
 

Volvo V40

Nieuw lid
je hebt er maanden lang naar uitgekeken en eindelijk , daar is ie dan ... (citaat Gerard Cox)

Onze Karoq - 1.5 TSI DSG Style - kleur Lava Blue ! nog weinig kilometers wegens tijdsgebrek maar de eerste indrukken ; hij heeft een uitnodigend comfortabel karakter om te cruisen.
Mijn Volvo V40 was totaal meer vooruit , sneller, harder afgeveerd en gesloten interieur.
Nu hebben wij een ruimtegevoel , wow.
Sober , stijlvol, tijdloos. Da's onze Skoda ten voeten uit. Kwaliteitsvol afgewerkt, laat zijn hart zijn kwaliteiten nu nog jarenlang bewijzen. Na een Felicia , en verschillende andere auto's een eeuw evolutie ten goede.Chapeau voor de Tsjechen.

Karoq-schuinachter (640x480).jpg

Karoq-aanzicht (640x462).jpg

Karoq-interieur (480x640).jpg
 
Laatst bewerkt:

Kwark

Senior Member
Volgens dealer en LM is de auto vorige week geproduceerd. Er hangt nu een chassisnummer/VIN aan de bestelde auto. Ben er alleen nog niet achter of het dan een MY2019 auto is geworden. Nog even geduld.......!
 

Pendragon

Forumguru
Volgens dealer en LM is de auto vorige week geproduceerd. Er hangt nu een chassisnummer/VIN aan de bestelde auto. Ben er alleen nog niet achter of het dan een MY2019 auto is geworden. Nog even geduld.......!

Zal er om spannen inderdaad. Geen verhoging gekregen in de aanschafprijs van de LM? Zo niet, dan is de kans groot dat het geen MY2019 is, want die krijgen een verhoging in de prijs. Bij mijn bestelling is hier al rekening mee gehouden.
 

BramBam

Forumguru
Blijkbaar berekend niet iedere maatschappij dit door. Mijn Kodiaq wordt ook een MY2019 (met 1.5TSI i.p.v. 1.4TSI) zonder prijsverhoging.

Zou het overigens ook belachelijk vinden. Wij vragen toch niet om die idiote levertijden. Dat deze auto's uiteindelijk een MY2019 worden, ligt helemaal aan Skoda/PON.

Dit wordt mijn 7e nieuwe auto en ik heb nog nooit langer dan 3 maanden hoeven wachten op levering.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Volgens mij heb ik op het forum gezien dat Pon de resultaten (hogere BPM) van de nieuwe test dit jaar niet doorberekent. De leasemaatschappij dan dus ook niet.
 
Ik heb voor een voorraad auto gekozen die bij PON dealer in Hoogland snel leverbaar was.
De verkoper sprak van lange levertijden op nog te produceren auto's en daar had ik geen zijn in.
Dan maar enkele opties minder.
Wat er nu in- en op zit is functioneel en meer heb je eigenlijk niet nodig (vind ik dan he:D).
Enige dat echt handig bleek bij de V40 die ik hiervoor reed (en nu ontbreekt) is de verwarmde voorruit. Dat scheelt een hoop geschrap in de winter.
 

BramBam

Forumguru
Verhoging WLTP valt in het geval van VAG samen met MY-wijzigingen, omdat ze toch de auto's opnieuw door de testcyclus moesten halen. De MY-wijzigingen kunnen invloed hebben op de WLTP-testcyclus.
 

Pendragon

Forumguru
Jullie zeggen ongeveer hetzelfde :D.

@BramBam "De MY-wijzigingen kunnen invloed hebben op de WLTP-testcyclus." Dat lijkt me sterk: andersom zou dan heel misschien nog mogelijk kunnen zijn, maar ik denk dat de testcyclus vast staat.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de MY ingegeven wijzigingen invloed kunnen hebben op de uitkomst van de test.;)

Nou, ik weet wat de MY2019 wijzigingen zijn, die hebben geen invloed op de WLTP test. De wijzigingen zijn minimaal. Wat ik bedoelde is dat vanaf MY2019 de Karoq moet voldoen aan de nieuwe WLTP eisen, vandaar dat de prijs dan ook hoger zal zijn. Normaal staat een prijsverhoging los van enige test, maar meestal is de prijs wel hoger. Dit komt dan vaak door hogere BPM of aanpassingen aan de auto die volgens Skoda dan meer geld kosten. Ik heb nog nooit gezien dat een nieuwe MY een goedkopere auto geeft ;)
 

Kwark

Senior Member
Ik heb online het VIN eens ingetikt.
Kreeg nog niet veel informatie over de auto. Zie onderstaande:

Bekijk media item 4871
Lijkt er op dat het dan een MY2019 is geworden. Alleen nog geen idee wat de wijzigingen zijn t.o.v. 2018.
 

Kwark

Senior Member
Dank voor de link @Pendragon Niet heel spectaculair. Armsteun achter kan handig zijn voor de kids. Jammer dat Google Earth er uit gaat. Niet omda5 ik denk dat ik dat nu veel zou gebruiken. Maar je verwacht juist dat dit soort integratie doorzet.
 

Pendragon

Forumguru
Dank voor de link @Pendragon Niet heel spectaculair. Armsteun achter kan handig zijn voor de kids. Jammer dat Google Earth er uit gaat. Niet omda5 ik denk dat ik dat nu veel zou gebruiken. Maar je verwacht juist dat dit soort integratie doorzet.
Google earth was alleen een extra laag over de bestaande navigatie heen. Ik denk dat Google auto of Apple Carplay meer de toekomst is.
 

LdN

Forumguru
Zo, de kogel is door de kerk, de huidige lease octavia moet plaats maken voor een nieuwe Karoq.
De bestel opdracht is naar de lease maatschappij.
Het is een Karoq Style business 1.5TSI 110kW in de kleur business grey geworden met als bescheiden
opties drive mode select, travel assist en Velgen "Braga".
 
Bovenaan Onderaan