Na wat uitstapjes binnenkort weer terug in Skoda?

Gerke

Forumguru
Als Skoda (of eigenlijk VAG) het op tijd voor elkaar gaat krijgen om de WLTP testen rond te krijgen is de kans erg groot dat ik weer terug kom in een Skoda.

Na mijn debacle met een Nissan Qashqai moet ik binnen nu en een maand of 2 gaan beslissen wat de volgende wordt.

Voorkeur was de Kodiaq vanwege de hoge instap, maar met een absurde levertijd gaat die het zeker niet worden. Omdat ik met mijn lengte (en een hernia dankzij de Qashqai) genoeg ruimte wil hebben en een ruime instap lijkt het er op dat het een Superb Combi gaat worden.
Stoel wordt vervangen door een Scheel (zit nu al in de Qashqai) en als het binnen het budget gaat passen met DSG.

Nu maar hopen dat ze voor die tijd aan de WLTP voldoen.
 

Gerke

Forumguru
De Qashqai lijkt een mooie auto voor de wat langere berijder.
Helaas zijn de stoelen in het begin prima, maar in mijn geval na 40K kapot, doorgezakte zitting en defecte lendesteun en rugleuning.
Volgens Nissan een normale slijtage en geen garantie. Komt nooit voor, totdat je gaat zoeken en op de Engelse fora heel bveel mensen vindt met hetzelfde euvel.
Heel veel gesteggel en uiteindelijk na 20K met defecte stoel een nieuwe stoel. 40K verder exact hetzelfde probleem weer. Nu wel heel snel opgepakt door LM en werkgever. Nu sinds eind mei een Scheel autostoel op maat.
Naast het stoelprobleem rijdt de auto prima, maar vaal defecten aan de electronica, spookalarmen van sensoren, lane assist die niet functioneert. Adaptive Cruisecontrol die regelmatig uitvalt, dode hoek meldingen op een lege weg. Lekkende carterpan (al 3 keer). Uitvallende airco, ruitenwissers die op hol slaan .........
Al met al is Nissan zeker geen Nissan meer, maar gewoon een slecht gefabriceerde Renault.......
Bijna alle collega's willen graag af van de Qashqai, veel met rugproblemen en heel veel storingen.
 

Japanese Power

Donateur
Dat is nogal een rijtje ellende zeg.
En dat een van die stoel slaat echt alles.
Normale slijtage zeggen ze dan... ze durven tegenwoordig alles te zeggen.
 

Duijzer

Donateur
Welkom op het forum! Tja Nissan...sinds de samenwerking met Renault is het Japanse uitstraling, maar vaak Franse kwaliteit. Jammer, ze maakten goede en soms zelfs mooie auto’s.
De Superb is een goede keuze, veel plezier ermee!
 

ertromp

Forumguru
Hopelijk gaat het lukken met je Superb en al dat WLTP gedoe.
Balen al die toestanden met de Kaskaai
Succes met je keuze en het eventuele wachten op een nieuwe ride
 
Tja, je denkt van een Nissan, en van sommige andere 'gelikte' autofabrikanten: "De auto ziet er gaaf uit, en met interessante opties, dus waarom zou ik meer betalen voor een VAG of dochter product van VAG?" De realiteit is dat prijs & kwaliteit hand in hand gaan en de wat hogere (aanschaf)prijs synoniem staat voor betrouwbaarheid en rijplezier! De reclames zijn vaak beter dan het product, bij VAG is dat vaak andersom. Welkom terug bij de VAG club! :thumbsup::pieker:
 

Gerke

Forumguru
Helaas, proefrit gemaakt in de Superb en Kodiaq.
Bij beide heb ik geen zicht naar links doordat ik naast de deurstijl zit met mijn hoofd als ik juist zit. Enorme dode hoek.
Dit was in de vorige niet zo. Omdat het een mooie dag was maar eens alle auto's "gepast" bij Skoda, Vw en Seat. Allemaal hetzelfde euvel :nono:

Uiteindelijk bij Opel gekeken. De Astra Tourer kan net, maar de Isignia Tourer heeft als enige dit probleem niet. Laat die nu nog net binnen het budget vallen.
Aan een kant teleurgesteld, had mijn zinnen toch wel op de Superb gezet, maar ben ook zwaar onder de indruk van de Insignia. En daar kan ik wel de automaat nemen, die is slechts 900 euro duurder dan de handgeschakelde. Bij de Superb ging ik dan over budget heen met een meerprijs van 3000 euro voor de dsg.
 

erikkie

Senior Member
Ik heb een maand met een insignia tourer 1,5 automaat 165 pk gereden. Op zich fijne en groooote auto, maar ik vond die automaat niet fijn. Was nieuwe auto dus misschien na meer km beter ingereden, maar zou nog ff proefrijden met die automaat....
 

Cordoba

Forumguru
@Gerke Heb je bij slOpel ook naar de Grandland of Crossland gekeken (i.v.m. hoge instap). Overigens vallen die SUV's wel makkelijk om, toevallig hier in de regio de laatste weken wat foto's gezien, waarbij o.a. een Yeti en een Landrover bij een aanrijding met een klein stadsautootje op de buitenspiegel lagen...
 

Gerke

Forumguru
Ja, Grandland en Crossland zijn ook gewoon te klein, of nee, ook daar zit de deurstijl midden in de weg.
En hoge instap is minder belangrijk dan ruime instap, die was dus wel goed bij de superb, zit ook, maar het rijden gaat dan gewoon te gevaarlijk worden met die middenstijl die in de weg zit

Het lijkt haast of ze allemaal op dat soort zaken kleiner worden, buitenkant wel groter, maar door alle foefjes levert dat niets op.
Door de gordijnairbags zijn alle auto's rottig met instap, de opening wordt daardoor lager. Waarschijnlijk is dat ook iets met die middenstijl. Ik weet het niet.

Feit is dat ik met mijn 2,03m daar dus hinder van heb.

In het verleden Zafira gehad, geen enkel probleem, nieuwe Zafira heeft ook die middenstijl in de weg zitten.
Insignis valt nog wel binnen budget, dus dat zal het wel gaan worden.

@erikkie Die automaat is niets mis mee van Opel, heb daar mee gereden, is zoals Opel ze altijd gehad heeft. Ja is anders dan een DSG, maar dat is ff wennen ;)
 

Cordoba

Forumguru
Misschien kijken welke modellen er nog als 2- resp. 3-deurs geleverd worden? Dan heb je een groter portier dan bij een 4-/5-deurs vanwege de instap naar achteren. In het begin raakte ik bij het instappen in de Fabia regelmatig de B-stijl met mijn rug, omdat het mijn eerste auto was die geen 2-/3-deurs was.
 

Rofffel

Forumguru
De nieuwe insignia is een schitterende auto. Het nadeel vind ik persoonlijk dat het interieur nogal goedkoop overkomt. Rijd voor mijn werk vaak in een Astra tourer en die automaat vind ik wel fijn zolang je niet uitgaat van een schakeltijd van een DSG.
Ben benieuwd wanneer de foto's komen!
 

Gerke

Forumguru
Misschien kijken welke modellen er nog als 2- resp. 3-deurs geleverd worden? Dan heb je een groter portier dan bij een 4-/5-deurs vanwege de instap naar achteren. In het begin raakte ik bij het instappen in de Fabia regelmatig de B-stijl met mijn rug, omdat het mijn eerste auto was die geen 2-/3-deurs was.

Helaas geen optie bij mijn werkgever.
 

Gerke

Forumguru
Zojuist de knoop doorgehakt en een Insignia Sports Tourer Business+ besteld.
De komende 4 jaar dus Opel.
 

Spector

Forumguru
Gefeliciteerd met je Insignia, veel plezier ermee.

Met mijn 2 mtr ervaar ik in mijn Octavia geen echte dode hoek door de middenstijl.
 
Bovenaan Onderaan