Flikkerende xenon verlichting

Ik heb alweer enige tijd mijn Octavia met 2 fabrieks xenon.

Op willekeurige momenten tijdens een rit, lijkt het alsof de xenon heel kort uit en weer aan springt.
Ik zie dit aan de licht bundel voor mijn auto, die knippert dan kortstondig.

Dit is wat ik merk:
- Xenon heeft nog nooit geweigerd, de verlichting doet het altijd en is nog nooit uitgevallen.
- Willekeurig is een korte flikkering waarneembaar
- Te zien op de weg, of toevallig in de reflectie van de auto voor mij.
- Gebeurd soms dagen niet en dan weer een aantal keer in 1 rit.
- Het maakt niet uit of je versnelt of dat je een constante snelheid rijdt.
- Dit probleem heb ik al meer dan een jaar.

Heeft iemand hier seoortgelijke ervaring of een mogelijke oorzaak in gedachten?

Groet,
Edwin
 

Bakkertje

Forumguru
Je zou hem eens uit kunnen lezen met VCDS om te kijken of er storingen instaan?
Verder de spanning eens nalopen, zekeringen eruit halen, even licht opschuren en weer plaatsen, dat soort dingen..

Bij mijn O2 met Xenon werd het licht op een gegevens moment wel roze van kleur, dat was het moment waarop de lampen versleten waren ..
 

Arjann

Forumguru
Eventueel even de lampjes wisselen links/rechts om uit te sluiten of het wel/niet in het lampje zit
 

hemi24

Forumguru
Ik had dit verschijnsel bij mijn '09 O2FL met Xenon, nadat er op een gegeven moment een nieuwe voorruit gemonteerd is (bij Carglass)...
Was incidenteel héél korstondig uitvallen, alsof je even met je ogen knipperde!
 

Antera

Donateur
Is het alleen links of rechts? Zo ja dan is of de lamp of de ballast waarschijnlijk op aan het raken of misschien een los contactje?
 
Het is idd net als of je een keer met je ogen knippert. Het is alleen aan de linker zijde, aan de lamp zal het niet liggen die zijn nog geen jaar geleden vervangen. De contacten heb ik ook allemaal nagekeken en daar kan ik niets raars aan vinden.

Groet,

Edwin
 

Antera

Donateur
Kan altijd je lamp zijn maar aan een kant betekent dat er vermoedelijk iets gaat begeven en vaak is dit dan de lamp als het flikkert of een vreemd kleurtje krijgt
 
Bovenaan Onderaan