TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

CDK

Forumguru
Wat er nu gaat gebeuren is dat er een nieuwe ECU word gehaald samen met een nieuw instrumentenpaneel en start onderbreking. Dit heeft helaas een levertijd van 1 a 2 weken.

Het nadeel is dat de kilometerstand anders wordt. Of kan dat opnieuw ingesteld worden?

Kosten nog moeiten worden gespaard gelukkig, maar de tellerstand kan en hoort gewoon netjes aangepast te worden naar de stand die weergegeven wordt op het oude paneel.
 

Simon2604

Donateur
Nee met de auto van mijn ouders. Is dezelfde auto.

Ze hebben een nieuwe ECU met instrumentenpaneel besteld. Zou dinsdag binnen komen. Dan gaan ze hem inbouwen.
 

LT83

Forumguru
Ik moet helaas nog wachten tot 6/7 maar krijg er wel zin in naar alle verhalen. En hopelijk heen en terug over de A31 om verschil te bekijken/voelen.

Vandaag ff via Speedometer testje gedaan.
Na die tijd weer ff proberen.


Heb geen 150 gereden dus weet niet hoe die daar aan komt.
En heb mijn twijfels bij sommige getallen.
Bekijk bijlage 67481

quarter mile 10 sec. hahahah heb je 700pk in die oliestoker zitten??
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Nou, ik was vandaag dus aan de beurt... Lekker een middagje vrij genomen en lekker relaxed naar Varsseveld gereden... Het was schijnbaar zo rustig op de weg dat ik een half uur te vroeg was... Gelukkig geen probleem... De pause was net voorbij en kon meteen kennis maken met Rico (toffe gozer!). Na eerst een formulier ingevuld en e.e.a. besproken te hebben meteen samen met Rico ff een stukje gereden om eventuele problemen/meldingen uit de wagen uit te lezen... In mijn geval bleken er een hoeveelheid misfires op verschillende cilinders te gebeuren waar Rico op dat moment geen verklaring voor kon vinden... Wellicht zouden bougies (zitten er al wat langer in) de boosdoener kunnen zijn...

Merk je hier nu nog wat van? Bij mijn O3 zijn de bougies bij 60k vervangen, maar tijdens tuning bij VAG merkte hij dat ik af en toe misfires had. Ik merkte dit vooral bij stationair draaien, dat gaat nooit 100% soepel (schokt altijd een klein beetje), maar ik heb er verder tijdens het rijden helemaal geen last van.
 

eriktv

Forumguru
Zelfs mijn S2C is een 10 second car in deze app :D

B4AE70A2-61A8-4BA4-847C-1798DC017750.jpeg

Maar die 0-100km/h in 7.0sec zou wel realistisch moeten zijn toch? Standaardopgave is 9.0sec. Weet niet precies hoe die aan de 1/4mile komt... Lijkt me iig niet gemeten :D
 

eriktv

Forumguru
Ben door de (zakelijke) iPhone helaas beperkt tot de Appstore, dus ik gebruik Speedometer. Tip: beperk de toegang tot je GPS etc. tot “bij gebruik”. Ik vertrouw dit soort gratis apps nooit zo. Wel leuk :D
 

haassie

Forumguru
Aan de andere kant is men nu weer net zo ver als voor de vervanging, toch? Het begon allemaal met het niet lukken van het inleren of liep de auto toen helemaal neit?....hopelijk lees ik het verkeerd en is het glas half vol, en rest slechts nog wat routine werk...succes en hopelijk goed bericht.
 

CDK

Forumguru
Aan de andere kant is men nu weer net zo ver als voor de vervanging, toch? Het begon allemaal met het niet lukken van het inleren of liep de auto toen helemaal neit?....hopelijk lees ik het verkeerd en is het glas half vol, en rest slechts nog wat routine werk...succes en hopelijk goed bericht.
Als de ECU gecrasht is dan doet doorgaans niets het meer. De motor start niet en de elektrische systemen werken niet meer.
 

B.Stuurder

Forumguru
Zelfs mijn S2C is een 10 second car in deze app :D

Bekijk bijlage 67796

Maar die 0-100km/h in 7.0sec zou wel realistisch moeten zijn toch? Standaardopgave is 9.0sec. Weet niet precies hoe die aan de 1/4mile komt... Lijkt me iig niet gemeten :D
Dat zou mooi zijn, bij mij haal ik onder de 5 seconden voor 0 tot 100. Ik denk dat er wel een seconde of 2 bij mag....
 
Bovenaan Onderaan