Citigootje

Rosinfield

† In Memoriam
Auto weggebracht voor 15000 km beurt en Citigo meegekregen. Rijdt prima voor zo'n soort autootje. Schakelt heerlijk soepel en ligt redelijk goed op de weg. Moet er echter niet aan denken er altijd in te rijden.
Deze heeft ook "pianolak" op het dashboard. Vind dat ontzettend storend aan de ogen. Constant dat geschitter en geflikker. Zal wel chique zijn, maar voor mij een no go.
 

Michel

Forumguru
Zolang het geen automaat is, rijdt zo'n Citigo inderdaad prima. De automaat die wordt geleverd op een Citigo is echt een onding.
 

CharlesTucker

Forumguru
I was ook blij verrast met het rijgedrag van de Citigo van mrs. Tucker. Het autootje voelt meer volwassean dan ie er uit ziet. Die auto is trouwens handgeschakeld, en over hoofdruimte heb ik niet te klagen. Nu ben ik ook niet zo groot (1.75), ik zit regelmatig op de passagiersstoel, een enkele keer op de bestuurdersstoel, en ik heb ook wel eens achterin gezeten. Gaat allemaal prima, nooit m'n hoofd gestoten, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel ruimte ik nog over heb.
 

CDK

Forumguru
Deze heeft ook "pianolak" op het dashboard. Vind dat ontzettend storend aan de ogen. Constant dat geschitter en geflikker. Zal wel chique zijn, maar voor mij een no go.

In mijn Kodiaq heb ik het ook mat carbon laten wrappen, ik vond het ook erg hinderlijk bij bepaalde lichtinval.
 

EdK

Forumguru
2 jaar terug ook eens zo'n Go meegehad bij een serviesbeurt en is me eigenlijk best goed bevallen toen.
Stapelde er zo 2 lege kratten bier in weg in die DIEPE kooferbak
En voor een stad wagentje is het een prima ding, maar voor dagelijks woon / werk verkeer is het me net ff te weinig
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, ik had lang geleden een wiskundeleraar op de middelbare school, de beste man was ongeveer 2.10 meter en reed in een Mini (en dat was in de tijd dat Mini's nog Mini's waren, niet de BMW's van tegenwoordig). Het scheen dat hij wel een en ander verbouwd had aan dat ding om het allemaal passend te krijgen. Ik heb 'm nooit zien instappen, wel uitstappen, dat was een gebeurtenis waar geen einde aan leek te komen.
 

Horkje

Forumguru
Ik heb een nieuwe Citigo voor mijn vrouw en het valt me niet echt tegen.

Nu rij ik er alleen in naar de wasbox in de buurt omdat ik degene ben die hem moet wassen. Maar ik ben bijna twee meter en het gaat best.

Volgens mijn vrouw die er twee tot drie keer per week in rijdt moet ze op de snelweg wel vaak naar de rechter baan.
 

SuperBeeb

Forumguru
Paar keer Upje meegekregen als leenauto, nix mis mee. Met 1.85 geen probleem, t is een heel ‘vierkant’ model.
 
Hoofdruimte -en de totale ruimte voorin- is niets mis mee, ben zelf ruim 1,90m en heb er al 30.000km woon werk opzitten in anderhalf jaar.
Sinds 2 weken ga ik dat meer en meer op de motor doen trouwens, heb toen nl een BMW K1100LT aangeschaft:D
 
Bovenaan Onderaan