ŠKODA opent multifunctioneel competentiecentrum bij fabriek in Kvasiny

Japanese Power

Donateur
Leusden, 14 mei 2018

ŠKODA opent multifunctioneel competentiecentrum bij fabriek in Kvasiny
  • Test- en kwaliteitscentrum, logistiek centrum en opslag voor preproductievoertuigen nu onder één dak
  • ŠKODA-fabriek eveneens uitgebreid met laadstations voor elektrische auto’s en een nieuw elektriciteitsnetwerk
  • Vanaf 2019 loopt in Kvasiny de nieuwe ŠKODA SUPERB plug-in hybride van de band
1920_180511-aringnbspkoda-auto-opens-multifunctional-competence-centre-of-at-kvasiny-plant-1.jpg

ŠKODA AUTO heeft een nieuw competentiecentrum geopend bij zijn fabriek in het Tsjechische Kvasiny. In het multifunctionele gebouw zijn een evenementenhal, opslagruimte voor preproductievoertuigen, logistieke trainingsfaciliteiten en een test- en kwaliteitscentrum ondergebracht. ŠKODA heeft in totaal 13,5 miljoen euro in het complex geïnvesteerd. Daarbij is de fabriek in Kvasiny – waar vanaf 2019 de ŠKODA SUPERB plug-in hybride gebouwd gaat worden – uitgerust met laadstations voor elektrische auto’s en een nieuw elektriciteitsnetwerk.

In het nieuwe competentiecentrum in Kvasiny zijn nu alle testafdelingen samengebracht. Dat betekent dat de afstanden tussen de verschillende laboratoria kleiner geworden zijn, waardoor de uitslagen van onder meer geluids-, geur- en trillingstesten sneller te analyseren zijn.

Het testcentrum heeft bijvoorbeeld een waterkamer. Hierin kunnen alle omstandigheden tussen een lichte motregen en een tropische stortbui (50 liter water per vierkante meter bij 30 graden Celsius) worden nagebootst. Ook is er een stille ruimte, waarin onderzoekers hinderlijke rijgeluiden kunnen analyseren, en een zogenoemde ‘shaker’, die trillingen in een auto kan simuleren. Er is ook een laboratorium voor dynamische tests.

Hypermodern is eveneens het logistieke centrum, dat volledig operationeel is na een bouwperiode van slechts negen maanden. Het beslaat 1.500 vierkante meter (ongeveer een derde van het hele competentiecentrum) en wordt gebruikt om bijvoorbeeld onderdelen op te slaan die worden gebruikt in preproductievoertuigen.

De logistieke trainingsfaciliteiten nemen 800 vierkante meter in beslag. Daar leren werknemers onder andere hoe ze met kleine en grote kratten (KLT/GLT), geautomatiseerde voertuigsystemen (AGV) en trailers met E-frames moeten omgaan. In een van de ruimtes kunnen virtuele trainingen worden gegeven.

De ŠKODA-fabriek in Kvasiny ondergaat momenteel de meest ingrijpende uitbreiding en modernisering in zijn geschiedenis. Tot nu toe heeft ŠKODA al 7 miljard Tsjechische kroon (zo’n 274 miljoen euro) in de opwaardering van het productieproces gestoken. De productiecapaciteit van de fabriek wordt de komende jaren verhoogd naar 300.000 auto’s per jaar. Momenteel worden in Kvasiny de SUPERB, KODIAQ en KAROQ gebouwd. Vanaf 2019 komt daar de SUPERB PHEV bij, de eerste plug-in hybride van ŠKODA.

1920_180511-aringnbspkoda-auto-opens-multifunctional-competence-centre-of-at-kvasiny-plant-2.jpg

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.


 

Schmart

Forumguru
url-dump zonder begeleidende teksten worden niet zo gewaardeerd.

Ik snap waar je vandaan komt en waardeer je inspanning om de tekst hierin te plakken.

Maar ik ben het er niet mee eens. De teksten zijn niet van mij maar van PON. Daarnaast komt je opmerking een beetje belerend over en lijkt deze een persoonlijke mening uit te dragen: de huisregels zeggen niets over de verplichting om artikelen verbatim te kopiëren. Ook in de huisregels aangehaalde etiquette wordt hier niets over gezegd.

Wat de huisregels wél zeggen is o.a. het volgende:

  • Alle berichten, informatie en foto's die op Skodaforum.nl worden geplaatst, worden eigendom van Skodaforum.nl.
  • Als je een tekst plaatst die oorspronkelijk afkomstig is van een andere website, is het een eis de bron dan altijd erbij te vermelden.
Het laatste punt heb je niet gedaan, en het eerste punt zou juridisch vervelend kunnen uitpakken, als Skodaforum.nl de teksten en afbeeldingen van een andere site zich eigen verklaard.

Zie voor wat interessante informatie over auteursrecht en het overnemen van nieuwsartikelen de volgende link.

http://www.iusmentis.com/meningsuiting/nieuws-journalistiek/persexceptie-auteurswet/
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Beste @Schmart,

Excuus als ik je in je wiek heb geschoten maar ik refereer even naar het volgende topic.
Als je dit even vluchtig doorneemt, incl. de reacties eronder zul je mijn post wellicht meer begrijpen.
En wat betreft de bronvermelding: die staat er sowieso bij: www.skoda.nl/bladiebla...

Ik verplicht je derhalve ook niet om alles te kopiëren, maar dat wordt in de regel wel gewaardeerd.
En als je vind dat ik belerend ben, als je me een beetje kent weet je dat ik dat in de basis niet ben.
Maar een url zonder begeleidend schrijven posten verdient m.i. geen schoonheidsprijs...
Wat ik nu heb gedaan gebeurt wel vaker, alleen is het nu een link van jou en dan reageer je wellicht wat gevoeliger?

Afijn, artikel staat in elk geval veilig hier.
Fijne avond!

:cheers:
 

Schmart

Forumguru
Nogmaals, ik begrijp het punt van gemak, bereidwilligheid, volgzaamheid, redundantie en eeuwige veiligstelling dat sommige forumleden maken. Alleen vind ik dat punt niet zwaar genoeg wegen om de praktijk van het volledig kopieren van auteursrechtelijk beschermd materiaal óók te omarmen. Zeker niet omdat de huisregels stellen dat alle content eigendom wordt van Skodaforum.nl. Die twee zaken kunnen gewoon echt niet door één deur.

Afgezien van het feit dat een hyperlink vervelende juridische consequenties vermindert of kan voorkomen, is het daarnaast een gevestigd en uitstekend functionerend middel om te verwijzen naar externe bronnen.

Naar mijn mening heeft @oco1979 algemeen geaccepteerde technologie gebruikt en heeft hij de Nederlandse wet en de huisregels van het forum gerespecteerd in het topic waarnaar je verwijst. Daarom zou ik bij deze @Tallguy willen vragen om leden in het vervolg juist actief te ontmoedigen om auteursrechtelijk beschermd materiaal te incorporeren, en om de huisregels op dat punt zodanig te verduidelijken dat er ook niemand gecorrigeerd gaat worden op correct gedrag.

Verder even goede -eh- bekenden natuurlijk! Ik kom je naam vaak tegen en waardeer je betrokkenheid en de bloemrijke schrijfstijl van je vermakelijke anekdotes enorm. Ik lees ook niet alle topics, dus ik heb niet gemerkt dat je deze 'service' vaker levert om de gemoederen te sussen, noch dat hierover vaker ergenissen zijn geweest. Hoewel ik zelf een topic met een goede titel en (alleen) een link acceptabel vindt in een nieuwsfeed, begrijp ik ook dat het 'bondig' van de ene soms het 'plotsklaps', 'oningeleid' of 'lelijk' van de andere is. Ik zal een link naar een artikel in het vervolg iets meer proberen aan te kleden met bijvoorbeeld een samenvatting in eigen woorden of de belangrijkste punten. Helaas ontbreekt me de tijd hiervoor meer dan eens, en het melden aan mede-enthousiastelingen heeft dan mijn eerste prioriteit.

Jij ook fijne avond!
:cheers:
 

Japanese Power

Donateur
Dank voor je uitgebreide reactie. Wat ik daar vanuit andere fora kan toevoegen is dat we daar een topic url-dump gebruiken om dit soort zaken in te vermelden. Zo voorkom je de door jou genoemde juridische aspecten. Niet dat ik direct bang ben voor juridische gevolgen, maar het is een mogelijkheid (@moderators). Het is altijd goed om kritisch naar bepaalde zaken(gewoontes) te blijven kijken.
 

oco1979

Forumguru
Heb bij deze ook al dikwijls onder me voeten gekregen dat ik enkel link doe.
Voor mij is het eerder gemak en ook om snel wat info te posten.
Soms heb ik meer tijd en doe ik het eerder anders.
Ook omdat ik niet zelf het artikel(s) heb gemaakt dat ik de link zet.
 
Bovenaan Onderaan