Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Dennis78

Forumguru
Zijn de elektrische ramen ook aan/uit te schakelen? En dan bedoel ik het automatische zakken/om hoog gaan van het bestuurdersraam?

Had op mijn Fab II dat beide ramen (bestuurder en bijrijderskant met 1 druk omhoog/omlaag gingen. Nu op de Fab III alleen bestuurdersraam.

Of zit dit in het mechanisme?
 

Antera

Donateur
Zijn de elektrische ramen ook aan/uit te schakelen? En dan bedoel ik het automatische zakken/om hoog gaan van het bestuurdersraam?

Had op mijn Fab II dat beide ramen (bestuurder en bijrijderskant met 1 druk omhoog/omlaag gingen. Nu op de Fab III alleen bestuurdersraam.

Of zit dit in het mechanisme?

Helaas niet zomaar mogelijk de knoppen en de electronica ondersteunen dit niet ze maken oa op deze manier onderschied tussen de F en de O/S
 

EdK

Forumguru
Maar @Antera wat moet er gebeuren en de daar aanhangende kosten om het wel voor de passagiersstoelkant te realiseren.
Zelfde is dat ik nu nog met contact volledig aan de ramen dicht moet doen !
Bij de Yeti kon ik de motor alvast uitzetten en dan de ramen nog sluiten. Met de Fabia is dit helaas niet meer mogelijk en moet ik sleutel eerst weer in contact volledig aanzetten voor ik de ramen kan sluiten.
Persoonlijk vind ik dat erg irritant omdat ik wat moet afleren wat ik bij de Yeti gewend was...
En iets afleren is een moeilijk iets bij een mens...
 

Dennis78

Forumguru
Helaas niet zomaar mogelijk de knoppen en de electronica ondersteunen dit niet ze maken oa op deze manier onderschied tussen de F en de O/S


Mmmh, aha. de Fab III HB Monte Carlo van mijn vrouw heeft wel elektrische ramen voor, alleen werken ze niet autom. Ze moet de knop in gedrukt houden. Zit er toch verschil in Europese modellen. ( dit is een import uit Tsjechië)
 

Antera

Donateur
Maar @Antera wat moet er gebeuren en de daar aanhangende kosten om het wel voor de passagiersstoelkant te realiseren.
Zelfde is dat ik nu nog met contact volledig aan de ramen dicht moet doen !
Bij de Yeti kon ik de motor alvast uitzetten en dan de ramen nog sluiten. Met de Fabia is dit helaas niet meer mogelijk en moet ik sleutel eerst weer in contact volledig aanzetten voor ik de ramen kan sluiten.
Persoonlijk vind ik dat erg irritant omdat ik wat moet afleren wat ik bij de Yeti gewend was...
En iets afleren is een moeilijk iets bij een mens...


Dit kan bij vele auto's ook alleen niet meer als de deur geopend word bij de nieuwere modellen. De oudere modellen zitten via het contact geschakelt helaas.
 

Schmart

Forumguru
Dit is in VCP altijd al geweest geen verklaringen bij de Bits en Bytes daarom is het met VCp des te linker om in de longcoding te gaan rommelen.

Ik heb laatst de knop 'Coding TXT' maar eens gebruikt in VCP. Bij die functie staat bij veel bits de verklaring erbij. Nog steeds iets minder luxe dan bij VCDS, maar ik kan een VCDS met ongelimiteerde VIN naast de VCP en OBD11 die ik al heb gewoon niet verantwoorden.

Vandaag ook ingesteld met VCDS, werkt super en precies zoals het filmpje van @HarrieSkoda

En (dit is echt een primeur) het blijkt dat het alarm niet alleen afgaat bij openen portier, maar ook op schudden van de auto. Kennelijk benut het alarm één of andere hellinghoek/g-krachten/bewegingssensor!
 

Sauce

Lid
Vandaag Traffic Jam Assist op een Octavia FL gedaan! Lane Assist is nu ook onder de 65 actief :) Werkt perfect!


Ooh, is dit nu mogelijk om geactiveerd te krijgen bij een Octavia FL?
Bij wie mag ik hiervoor aankloppen om het ook geactiveerd te hebben? :)
 

Schmart

Forumguru
Bij mij :) heb je lane assist en acc?

@Rainesh, ik heb laatst even overleg gehad met @Antera, en er zijn kennelijk A5 modules in omloop bij de Karoq, Kodiaq en Octavia FL waarbij activering nog niet mogelijk is. Ik kan je niet toevoegen aan die conversatie, dus even via deze weg onderstaande info.

Code:
Adressword  : A5 (Front Sensors Driver Assistance System} - R242  MQB_B_MFK  
VAG no.     : SW: 3QD980654   HW: 3Q0980654A
SW version  : 1272

# Coding      : 020307020000040100222355C150A90094000E200020

ASAM: UDS, EV_MFKBoschMQBB 001001
DATASET: V03935268CW
 

Rainesh

Forumguru
@Rainesh, ik heb laatst even overleg gehad met @Antera, en er zijn kennelijk A5 modules in omloop bij de Karoq, Kodiaq en Octavia FL waarbij activering nog niet mogelijk is. Ik kan je niet toevoegen aan die conversatie, dus even via deze weg onderstaande info.

Code:
Adressword  : A5 (Front Sensors Driver Assistance System} - R242  MQB_B_MFK  
VAG no.     : SW: 3QD980654   HW: 3Q0980654A
SW version  : 1272

# Coding      : 020307020000040100222355C150A90094000E200020

ASAM: UDS, EV_MFKBoschMQBB 001001
DATASET: V03935268CW
Dat klopt maar dat zal niet lang duren voordat het daar ook mogelijk is.
 

prosier

Forumguru
Iemand ervaring met octavia uit 2014 met een radar voor ACC en een camera voor verkeersbordherkenning?

Verkoper zegt dat lane assist niet beschikbaar is maar wel pedestrian protection. Ook Fatigue Detection is niet aanwezig maar wel parking assistant en city emergency brake.

Iemand lane assis, en nog meer wellicht, kunnen activeren?
 
Bovenaan Onderaan