Raammotor bestuurderszijde

dcstuurman

Nieuw lid
Ik kreeg voor mijn Octavia 1U (RS) een prijs van de dealer voor de raammotor van de bestuurderszijde: meer dan 300,00! Dit zou dan overigens met een module zijn die deurvergrendeling regelt (die ook zo zijn kuren heeft). Heeft iemand echter het nummer van de motor zodat ik kan kijken voor een gebruikte en/of van een ander merk? Ik mag toch hopen dat het niet een uniek Skoda item is?

Overigens heeft een maat van mij - die VW monteur is - de kabelboom in de portier gecontroleerd en die is nog prima. De motor is sowieso naar de galenmiezen want eerst was het niks, toen weer aan de praat gekregen en de motor kreunt het uit (mechanisch dus) en nu weer geen beweging in te krijgen. Het mechaniek is 2 jaar geleden al vervangen trouwens.
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt ook op een sloperij een motor en/of raammechanisme halen. Als je de motor los haalt van het mechanisme, kreunt/kraakt ie dan ook? Ik sluit niet uit dat het probleem in het mechanisme zit, de motor zelf gaat bijna nooit kapot. Het raammechanisme is alleen voor jouw automodel (dus in dit geval een Octavia 1U), en bij sommige modellen zie je dat er zelfs verschillende merken motoren gebruikt worden, maar dat helpt je niet. Ik heb al eerder gezien dat een motor van een afwijkend merk (dat ook voor hetzelfde model/bouwjaar) wordt gebruikt, er toch problemen ontstaan. Verschillende merken raammotoren in één auto, dat werkt niet lekker. (waarschijnlijk door kleine verschillen tussen de motoren van verschillende fabrikanten, denk hierbij aan aantal omwentelingen per seconden, verschil in kracht en dergelijke, waardoor een afwijkende motor ook afwijkingen geeft aan het te bedienen raam)
 

dcstuurman

Nieuw lid
Je kunt ook op een sloperij een motor en/of raammechanisme halen. Als je de motor los haalt van het mechanisme, kreunt/kraakt ie dan ook? Ik sluit niet uit dat het probleem in het mechanisme zit, de motor zelf gaat bijna nooit kapot. Het raammechanisme is alleen voor jouw automodel (dus in dit geval een Octavia 1U), en bij sommige modellen zie je dat er zelfs verschillende merken motoren gebruikt worden, maar dat helpt je niet. Ik heb al eerder gezien dat een motor van een afwijkend merk (dat ook voor hetzelfde model/bouwjaar) wordt gebruikt, er toch problemen ontstaan. Verschillende merken raammotoren in één auto, dat werkt niet lekker. (waarschijnlijk door kleine verschillen tussen de motoren van verschillende fabrikanten, denk hierbij aan aantal omwentelingen per seconden, verschil in kracht en dergelijke, waardoor een afwijkende motor ook afwijkingen geeft aan het te bedienen raam)

Ok, dank je. Ik zal vragen of hij er dan nogmaals naar kijkt, niet te hopen dat het weer het mechanisme is (alhoewel wel goedkoper dan een motor). Ik had al op de onderdelenlijn een aanvraag gedaan, maar mis gewoon een sloop waar je gewoon langs kan gaan, net als vroeger. Zou dan gelijk wat meer dingen halen, zoals ventilatieroosters.
 

eriktv

Forumguru
Ok, dank je. Ik zal vragen of hij er dan nogmaals naar kijkt, niet te hopen dat het weer het mechanisme is (alhoewel wel goedkoper dan een motor). Ik had al op de onderdelenlijn een aanvraag gedaan, maar mis gewoon een sloop waar je gewoon langs kan gaan, net als vroeger. Zou dan gelijk wat meer dingen halen, zoals ventilatieroosters.

Die zijn er nog wel hoor, in ieder geval hier in het Noorden. Schaap en Bron in Joure is een bekende, daar hebben ze veel VAG staan. Wellicht kan iemand je aan een adresje in de buurt van 010 helpen?

Over die ventilatieroosters: wat is er precies kapot, alleen de lamellen? Die zijn namelijk los te fixen en daar staat ook al het één en ander over op het forum. Ik heb mijn laatste lamellen aan een forumlid gedoneerd, wellicht heeft die nog iets over. De overige onderdelen heb ik waarschijnlijk nog wel liggen. Komen van onze vorige O1 110pk TDI en O1 RS, beide heerlijke auto’s :thumbsup:
 
De Populier in Rotterdam bij Alexander is een grote sloperij waar je veel onderdelen kan vinden. Ik ben zelf toevallig nog vorige week geweest. Ze hebben een Octavia 1U station staan, ook verschillende VW van die leeftijd.
Daar in de buurt zitten nog 5 of 6 andere sloperijen waar je ook langs kan.
 

dcstuurman

Nieuw lid
Iedereen mega bedankt voor de reacties! Ga ik wat mee doen! En yep, zijn alleen de lamellen, waarschijnlijk had de vorigen eigenaar een vrouw die graag met haar voeten op het dashboard zat...
 
Bovenaan Onderaan