BMW X3 M40i

sitechris

Donateur
Ok, kansloos duur. Maar zo'n zescilinder maakt wel heel veel goed.

@Corné de Kluijver de opvolger voor je grizzlybeer?

Leesvoer voor de liefhebbers: https://driveaholic.nl/bmw-x3-m40i/

20180213_133127-768x576.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
120.000euro :banghead:
Zoals aangegeven in je verslag: no-brainer voor mij dan: 540i :jaja: stukken knapper interieur en exterieur.
 

CDK

Forumguru
Machtige auto @sitechris, maar nieuw niet te betalen en 2e hands zakelijk niet aantrekkelijk vanwege de torenhoge fiscale bijtelling. Maar het blijft een geweldige auto voor degenen die hem wél kunnen betalen.
 

philippe bakker

Forumguru
En Chris ik ben wel ni helemaal akkoord met wat je schrijft dat dit blok niet past in de x3. BMW heeft deze gemaakt als concurrent tegen de glc 43 AMG. Daarin heb ik al wel in meegereden ( jawel bij een collega bakker) en AMG heeft die volgens mij zo goed zo perfect gemaakt ! Elke jonge papa zou hem moeten hebben :). Dus als de x3 M40 er bijna op trekt wouw dan
 

peterhuppertz

Forumguru
Ook in een luxe limousine, of in een fikse station (met zo'n lekker laag zwaartepunt, en minder luchtweerstand en zo) moet je ze niet uitvlakken, die dikke diesels.
 

philippe bakker

Forumguru
Ook in een luxe limousine, of in een fikse station (met zo'n lekker laag zwaartepunt, en minder luchtweerstand en zo) moet je ze niet uitvlakken, die dikke diesels.
Nee maar AMG heeft met de glc 43 ( en dus BMW met deze x3m40 want tis een kopie) een mega sport-familie-luxe auto gemaakt. Er kan veel in hij rijdt altijd in elke situatie leuk en is luxueus. Wat moet je nu meer hebben ? Waarom zou je dan nog maar denken aan diesel ? Voor de kosten ? Wie dit kan betalen ziet niet naar wat benzine
 

leon-cupra

Forumguru
Nee maar AMG heeft met de glc 43 ( en dus BMW met deze x3m40 want tis een kopie) een mega sport-familie-luxe auto gemaakt. Er kan veel in hij rijdt altijd in elke situatie leuk en is luxueus. Wat moet je nu meer hebben ? Waarom zou je dan nog maar denken aan diesel ? Voor de kosten ? Wie dit kan betalen ziet niet naar wat benzine
wat is de meerwaarde dan van de benzine? Hoge toeren? Het geluid? In dergelijke wagens hoor je amper de motor brullen.
Een dikke 3.0d heeft toch bergen koppel dat steeds beschikbaar is en icm met een grote, lompe, zware kast zal een diesel toch nog steeds een voordeeltje hebben tov de benzine.
 

philippe bakker

Forumguru
wat is de meerwaarde dan van de benzine? Hoge toeren? Het geluid? In dergelijke wagens hoor je amper de motor brullen.
Een dikke 3.0d heeft toch bergen koppel dat steeds beschikbaar is en icm met een grote, lompe, zware kast zal een diesel toch nog steeds een voordeeltje hebben tov de benzine.
Rijdt es met beide .... weeeereld van verschil. Die diesel die is niet speels. Die duwt lineair. Wat ik in dus de AMG heb meegemaakt das helemaal iets anders. Toeren maken brullen echt leute
 

peterhuppertz

Forumguru
Nee maar AMG heeft met de glc 43 ( en dus BMW met deze x3m40 want tis een kopie) een mega sport-familie-luxe auto gemaakt. Er kan veel in hij rijdt altijd in elke situatie leuk en is luxueus. Wat moet je nu meer hebben ?

eeh, een 540D xDrive?
Een gelijkwaardige BMW 5 Touring past meer in, is zeker zo luxe, gaat zeker niet minder hard, verbruikt minder, en zal ook bepaald niet slechter sturen.

Inderdaad, de meerwaarde van een SUV ontgaat me in veel gevallen. Bij een Kodiaq (een zevenzitter) begrijp ik er dan (als familie-auto) weer wel wat van.

icm met een grote, lompe, zware kast
Mijn vraag zou dus zijn: wat is de meerwaarde van die grote lompe zware kast?
 

leon-cupra

Forumguru
Rijdt es met beide .... weeeereld van verschil. Die diesel die is niet speels. Die duwt lineair. Wat ik in dus de AMG heb meegemaakt das helemaal iets anders. Toeren maken brullen echt leute
het gaat hem denk ik meer over het karakter van een SUV wagen. Een SUV koop je om op een comfortabele manier je kilometers af te malen. Wil je een speelse, sportieve wagen, koop je beter iets anders.
 

peterhuppertz

Forumguru
Die diesel die is niet speels.

Als ik speels wil, pak ik of een motor, of een MX-5. Die wil heul graag buiten spelen, hoeft niet zwaar geprovoceerd te worden om een tikkie driftig te doen (maar doet dat voorspelbaar genoeg om ook iedereen die niet Ayrton Senna heet er lol aan te laten beleven), en is ook een stuk beter voor mijn rijbewijs.
 

leon-cupra

Forumguru
@peterhuppertz , voordeel SUV: hogere zit, meer overzicht op het verkeer , voor vele betere zitpositie, gemakkelijker in en uitstappen, ...
Voor mij persoonlijk zie ik mij ook nog niet in een suv, zit nog liever lager bij de grond maar wie weet binnen 20jaar als de rug versleten is ....
 

philippe bakker

Forumguru
Als ik speels wil, pak ik of een motor, of een MX-5. Die wil heul graag buiten spelen, hoeft niet zwaar geprovoceerd te worden om een tikkie driftig te doen (maar doet dat voorspelbaar genoeg om ook iedereen die niet Ayrton Senna heet er lol aan te laten beleven), en is ook een stuk beter voor mijn rijbewijs.
Ik heb geen zin in 3 auto’s te kopen. Je kan er zo eentje vinden die 3 in 1 is
 

peterhuppertz

Forumguru
voordeel SUV: hogere zit, meer overzicht op het verkeer
Ik ben al een ouwe zak, maar daar ben ik in elk geval nog niet aan toe. ;)

Wij hadden vroeger een camper... een Ford Transit. Als ik daar drie weken mee weg ging, en ik stapte dan weer in de O1, had ik echt het idee dat ik met mijn zitvlak het asfalt zou gaan raken. Dat was altijd best wel weer een lekker gevoel, die lage zit.
 

philippe bakker

Forumguru
het gaat hem denk ik meer over het karakter van een SUV wagen. Een SUV koop je om op een comfortabele manier je kilometers af te malen. Wil je een speelse, sportieve wagen, koop je beter iets anders.
Dan koop je toch een superb of A6 niet ? Ik vind een x3 veel meer sporty uitstraling hebben. En waar staat de utility dan voor in SUV ? Niet voor comfortabel toch ? Dat staat volgens mij op Veelzijdig
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik heb geen zin in 3 auto’s te kopen. Je kan er zo eentje vinden die 3 in 1 is

Of drie keer niks. Minder ruimte, en minder goed sturend dan een 540D (of een 5-serie op benzine), en minder zuinig. En als je ermee de blubber in gaat, moet je iemand met een Disco bellen om je eruit te slepen.

Op mij maakt zo'n SUV de indruk dat 'ie probeert teveel te kunnen, en daarom nergens echt in uitblinkt.
 

philippe bakker

Forumguru
Of drie keer niks. Minder ruimte, en minder goed sturend dan een 540D (of een 5-serie op benzine), en minder zuinig. En als je ermee de blubber in gaat, moet je iemand met een Disco bellen om je eruit te slepen.

Op mij maakt zo'n SUV de indruk dat 'ie probeert teveel te kunnen, en daarom nergens echt in uitblinkt.
Ik zou er alleszinds dolgelukkig in zijn en ik ben er zeker van dat die keiveel beter en leuker rijdt dan mijn rs
 
Bovenaan Onderaan