Primeur van de eerste Karoq in NL.

EdK

Forumguru
Vandaag gaan we even testen/kijken.
Jaja, en bestellen natuurlijk meteen....
Maar zag maandag op afsluitdijk een citroën Ami 8 break rijden en toen ging mijn gedachten weer naar mij jeugd tijd
Mijn oom had er ook zo één en we gingen dan naar Oostenrijk toe met 5 personen en alle bagage.
En dan praten ze tegenwoordig over de wagen is te klein en dan passen de koters niet !?
Tsja in de Ami 8 tijd kreeg je gewoon te horen " klagen over te krap ?? dan kom je maar met de trein achter ons aan !!
 

Pendragon

Forumguru
Jaja, en bestellen natuurlijk meteen....
Maar zag maandag op afsluitdijk een citroën Ami 8 break rijden en toen ging mijn gedachten weer naar mij jeugd tijd
Mijn oom had er ook zo één en we gingen dan naar Oostenrijk toe met 5 personen en alle bagage.
En dan praten ze tegenwoordig over de wagen is te klein en dan passen de koters niet !?
Tsja in de Ami 8 tijd kreeg je gewoon te horen " klagen over te krap ?? dan kom je maar met de trein achter ons aan !!
En idd besteld
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan praten ze tegenwoordig over de wagen is te klein en dan passen de koters niet !?
De koters van tegenwoordig zijn gemiddeld genomen toch beduidend langer van stuk dan in mijn jeugd (jaren 50/60). Ik was de op één na langste van de klas, volwassen maximumlengte 1,86m, inmiddels weer ingezakt tot 1,84 ("je wordt ouder, pappa"). Mijn zonen kijken nu bijna over me heen en als ik naar de oudste kleinzoon van 10 kijk, dan zie ik die wel weer zijn vader voorbijgroeien...
 

s-line

Forumguru
Over een paar zijn onze kleinkinderen zomaar 2,50 tot 3,00 meter!:deuk:
En dan moet iedereen wel een Skoda rijden.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ja, lach er maar om.

Onze schoonzoon is twee meter drie. En aangezien alle onderdelen (voorzover ik weet dan toch) prima in verhouding zijn, is 'ie ook nog eens bovengemiddeld breed. Het is me niet helemaal duidelijk hoe hij in zijn O2 (nota bene met schuifdak) comfortabel kan zitten, maar okee.

Maar goed. Ze hebben twee kinderen, die (verrassing) allebei met de keizersnede op deze wereld terecht zijn gekomen. Eén ervan wordt, naar verwachting, ongeveer net zo groot als pa; de tweede zal, als de curves kloppen, nog een stukje langer worden. Het jong is ook nogal vierkant van bouw, dus dat wordt nog wat. :(

Zo groot zijn is geen pretje; onze samenleving is daar niet op gemeubileerd. Je past niet in een normaal bed, je moet bij zo ongeveer elke deurpost bukken, en in een vliegtuig is het al helemaal afzien, zeker als je niet bij de nooduitgang zit.
En het is nu al niet leuk voor ze. Omdat hij nu al een halve kop groter is dan zijn leeftijdsgenootjes, wordt 'ie voor veel ouder aangezien dan 'ie is.
 

s-line

Forumguru
Tja dan zal je gewoon alles wat groter moeten kopen, zoals een sharan of espace of iets dergelijks. Niets aan te doen of zijn benen laten inkorten maar dat lijkt mij de minst leuke oplossing. De rest is maar materiaal, nieuwbouw huizen hebben niet voor niets al deuren van 2,35meter hoog en 1,00 meter breed!
 
Bovenaan Onderaan