Roomster Scout

guidoscm

Senior Member
Nog een weekje wachten en dan kan ik hem ophalen.
De Roomster scout 1.2 TSI ambient.
( cruise control, airco, radio swing, aux in, trekhaak)

De auto komt als opvolger van een Kia Picanto. Omdat we 2x per week mtb training hebben wilde ik niet steeds blijven slepen met de fietsendrager en onze Golf 7 (ook een VAG :jaja:).

Bij de Roomster kunnen de fietsen achter in de auto.

Ik vind het leuk om dingen aan te passen aan een auto. De volgende dingen staan al op het lijstje.

  • navigatie plaatsen, waarschijnlijk een losse navigatie.
  • Carkit plaatsen.
    • of een RCD360 ( bellen en bluetooth streamen)
    • of een parrot carkit, iemand een ideeen welk model het praktisch is (wel inbouw)
    • of een skoda Bolero
  • bikemount plaatsen:
Misschien komt er nog wel meer bij als ik de auto een tijdje in het bezit heb.

Nog een paar foto:
roomster4.jpg


roomster3.jpg
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Veel plezier met de Roomster toegewenst en uiteraard van harte gefeliciteerd met je aankoop!
 

EdK

Forumguru
Gefeliciteerd met je RR en kan alleen maar zeggen dat het de meest functionele wagen is die ooit door skoda is gemaakt.
En erggggg jammer dat er nooit een opvolger is gekomen....

Maar warrom geen Zenec 2 din unit, heb je radio / navi en carkit in één en één van de weinige merken die ook nog eens goed met de canbus werkt ( geen extra componenten te kopen ) en kaartupdates voor redelijke prijzen ( soms aanbiedingen , dus op wachten ) en ook nog eens beter up to date dan het VAG kaartmateriaal
 

hemi24

Forumguru
Van harte met de aankoop! Veel plezier ermee!

De links naar het vwforum werken trouwens niet...
 

guidoscm

Senior Member
Heb de vw link aangepast naar de foto van de Golf 7.
In de Golf zat een Zenec.
Ik weetniet of ik mijn navigatie ook er in wil.

Ik heb contacten bij een gps fabrikant.:)
 

guidoscm

Senior Member
@Rallye , die heb ik inderdaad ook gezien.
Ik ben alleen een android gebruiker.

Heb ze al een bericht gestuurd wat "android auto optioneel" inhoud.

Ben nu nog aan het kijken voor dagrij verlichting, voor de scout is dat nog wel een zoektocht.
 

Jasper-RS

Forumguru

Jasper-RS

Forumguru
@guidoscm. RDS weet ik zo niet, dat gebruiken we nooit. NL zenders worden niet met naam weergegeven, en geen Nederlandse taal mogelijk. Maar Bluetooth bellen en muziek streamen doet perfect. Evenals PDC weergave.
 

EdZ

Donateur
Leuk, nog een RR . Ben al zachtjes aan het kijken voor een opvolger, maar ik heb nog niks kunnen vinden dat hetzelfde biedt zonder gelijk bij een kleine bestelauto terecht te komen. Dus rij ik maar door tot bv de Karoq betaalbaar wordt. Is geen straf....
 

MaxN

Donateur
Mooie RR voor een mooie hobby!

En je zou Fix-Fork ook nog kunnen bekijken, weet alleen niet hoe deze prijs is t.o.v. jou keuzes.
 

guidoscm

Senior Member
Voor de fietsen een minoura vergo TS besteld.
Bij de bouwmarkt nog een rubber mat scoren voor er onder.
De standaard rubber matten zijn te kort en veel duurder.
 

MaxN

Donateur
Niet Boost-compatible standaard zie ik, maar daar is vast wat simpels voor om op te lossen, mocht je een fiets hebben met Boost vork.
 

guidoscm

Senior Member
Je kan hem standaard al aanpassen naar 15 mm en ze hebben een aparte adapter voor 22 mm .
Dit weekend maar eens passen.
 
Bovenaan Onderaan