Groepsaankoop Tvs engineering/dsg-dokter?

Marcooctavia

Forumguru
Het is een Belgische wagen...
Zo een .be linkje zou wel handig zijn

Spijtig, maar ik ga er niet veel te veel moeite voor doen, aangezien het met het chippen wel weg zal zijn.

Vergeet niet dat de software niet weg is als je gaat chippen.
Je moet eerst de oude software terug zetten en daar op laten aanpassen.
Dus heb het daar duidelijk over voordat ze aan het werk gaan.
Zelf heb ik dit ook laten doen bij Vag techniek bij mijn vw.
Motor en dsg laten aanpassen en ben daar erg content mee.

Als de software door vw aangepast is zouden ze een software stikker in je kofferbak moeten plakken.
Deze zit dan naast je stikker met je auto opties.

Marco.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is de standaard chip eenvoudig zelf te demonteren en terug te plaatsen?
Dit ivm lease wagen

Het is niet letterlijk een 'chip' die vervangen wordt.

De originele software van je auto wordt met de computer aangepast door de tuner.

Dit is wel weer terug te zetten door de tuner, indien gewenst.
 

Jamesdean1974

Senior Member
Het is niet letterlijk een 'chip' die vervangen wordt.

De originele software van je auto wordt met de computer aangepast door de tuner.

Dit is wel weer terug te zetten door de tuner, indien gewenst.

Ok, dan was ik even in de war met het plaatsen van een soort powerbox.
Ik laat hem in dat geval even aan mij voorbij gaan dan.
 

Go2Je

Lid
Precies! Alleen weet ik natuurlijk niet wat de prijzen NU zijn, dus mensen; staar je nu niet blind of maak jezelf niet te blij....
Ik hoop dat ze zo snel mogelijk hun nieuwe aanbieding geven. Vorige week waren ze ermee aan het werk. Dus hopelijk duurt het niet te lang meer...
En anders informeer ik halverwege deze week er nog wel is achter
 
Ik ben er vorige week maandag geweest voor diagnose van de dsg maar rico vertelde dat ik langer dan een half jaar lid moest zijn om in aanspraak te komen voor de korting maar toen ik had uitgelegd dat ik de auto pas sinds december heb en met een Audi geen lid word kreeg ik toch de 10% korting maar nu ik dit grafiekje zie ben ik toch wel benieuwd naar de nieuwe prijzen want dan zou ik 30% korting moeten krijgen ik breng mijn auto maandag naar tvs voor nieuwe koppelingsplaten (85% verbrand/versleten ) en meteen upgrade erbij dus zal wel goed komen, ik heb de volste vertrouwen in tvs. Ben tot dusver keurig geholpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Go2Je

Lid
De aankoop is nog steeds lopende, TVS is zijn voorstel aan het uitwerken, en proberen online te krijgen
 

bartvw

Forumguru
Vraagje heb gisteren in een Audi A3 gereden die standaard 105 pk heeft.
Ik had al in een Vw Golf gereden met het zelfde aantal pk's.
De Audi voelde een stuk pittiger aan dus stelde de vraag is de auto getuned.
De dealer dacht van niet maar na een belletje naar de vorige eigenaar bleek ik gelijk te hebben.
De auto is getuned door ATM tuning in Baarn.
Alleen heb ik geen idee of het wat is, de auto rijd goed maar vd rest geen idee.
Maar als ik de auto wil laten tunen door een bekende Vag tuner is dat mogelijk?
Ik heb niet de origenele software, is tuning dan mogelijk?

Grt Bart
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is overschrijfbaar mits de vorige tuner geen 'slotje' op de software heeft gezet.

Dealer zou jou ook kunnen helpen met de standaard software op de auto te laten zetten, en dat je daarna naar een gewenste tuner gaat om je software aan te laten passen.
 

CDK

Forumguru
Als software niet gelezen kan worden, dan wil dat niet zeggen dat het niet overschreven kan worden ;)
 

bartvw

Forumguru
Corne je maakt mij al wat blijer heb de auto gekocht en lees nu net niet zulke goede ervaringen van de tuner
Dus als ik je goed begrijp kan er gewoon overheen geschreven worden
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Corne je maakt mij al wat blijer heb de auto gekocht en lees nu net niet zulke goede ervaringen van de tuner
Dus als ik je goed begrijp kan er gewoon overheen geschreven worden

@bartvw, dat zou zeker geen probleem moeten zijn. Maar laat je auto anders eerst eens rijdend of op de dyno (is wel wat duurder) loggen. Wellicht is er niets mis met de tuning, dat kan natuurlijk ook. Als er wel iets mis is dan weet je dat meteen.
 

bartvw

Forumguru
Ben blij met je antwoord en loggen is opzich een goed plan maar lees niet zulke goede verhalen van dit tuningsbedrijf.
Denk dat het beste is om gelijk het goed te doen .
Weet nu ook hoe jij je voelt met minder pk's dan je vorige auto.
Per saldo zal ik er niet zoveel missen zoals jij nu , maar voelde wel goed het verschil tussen de RS .


Grt Bart
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan