dirklammers
Lid
Toch eens mijn probleem aan jullie voorleggen voordat ik veel geld ga uitgeven. Sinds een paar weken wil mijn Yeti niet meer starten als hij een dag of 4 heeft stilgestaan. De accu is 2 jaar oud.
Volgens mijn dealer is de accu goed, maar is er sluipgebruik waardoor de accu leegloopt.
Het rustverbruik is gemeten op 85 mA. Dat wordt dus zoeken naar de sluipverbruiker.
Maar zoeken kost tijd en dus (veel ?) geld.
Toch is er iets dat me zegt dat de accu niet oké is.
Hoe kan een accu van 60Ah na 4 dagen zo leeg zijn dat de auto niet meer start bij een rustverbruik van 85mA.
Vanmiddag 200 km gereden en dan lijkt me de accu wel volgeladen. Toch is in rust de spanning dan maar 12,2 V en dat komt volgens de tabellen overeen met (maar !) 60% lading.
Ik wantrouw de accu dus toch niet echt.
Wat denken jullie van dit verhaal ?
Dirk
Volgens mijn dealer is de accu goed, maar is er sluipgebruik waardoor de accu leegloopt.
Het rustverbruik is gemeten op 85 mA. Dat wordt dus zoeken naar de sluipverbruiker.
Maar zoeken kost tijd en dus (veel ?) geld.
Toch is er iets dat me zegt dat de accu niet oké is.
Hoe kan een accu van 60Ah na 4 dagen zo leeg zijn dat de auto niet meer start bij een rustverbruik van 85mA.
Vanmiddag 200 km gereden en dan lijkt me de accu wel volgeladen. Toch is in rust de spanning dan maar 12,2 V en dat komt volgens de tabellen overeen met (maar !) 60% lading.
Ik wantrouw de accu dus toch niet echt.
Wat denken jullie van dit verhaal ?
Dirk