Amundsen Het grote Amundsen-topic

Fabia 123

Forumguru
Amundsen een paar maal gereset, helaas ook dat helpt niet. Ik ben eigenlijk een beetje aan het einde van mijn latijn. Kan het wellicht aan het bluetooth signaal van mijn telefoon liggen?

Googelen op telefoon type, of navraag bij de telefoon winkel kan helpen om daar achter te komen.
 

technobear

Actief lid
Ik heb amundsen plus in mijn S2 steken, bluetooth gesprekken beantwoorden gaat vlotjes. Nu wou ik via Bluetooth audio spotify (gratis account zonder download van de songs) spelen maar dit lukt niet. Iemand ervaring mee?
 

Rallye

Forumguru
@technobear ”dit lukt niet” is een erg korte omschrijving. Wat heb je al geprobeerd? Heb je een af-fabriek carkit? Zo ja, welke versie van de bluetoothmodule zit er onder je passagiersstoel? Zo nee, welke carkit heb je dan wel?
 

technobear

Actief lid
Uiteraard betreft een skoda installatie van fabriek af. De iPhone van mijn vrouw kan wel audio afspelen, mijn Samsung s7 blijkbaar niet.

Ik heb eens even naar onder de zetel gekeken, maar ik zie niet direct iets. Het betreffen elektrische stoelen, dus er zit wel wat onder allemaal.
 

Rallye

Forumguru
Dat was een antwoord op de helft van mijn vragen :D
Dus nu: wat heb je al geprobeerd? Heb je de juiste toestemmingen gegeven bij het verbinden. Anders even de verbinding van je telefoon en de navi verwijderen en opnieuw verbinden. Kijk dan even of je nog ergens toestemming moet geven voor A2DP of muziekweergave of zo.

De af-fabriek module zit bij een S2 overigens onder het tapijt onder de passagiersstoel.
 

Rosinfield

† In Memoriam
In de rubriek wonderlijke zaken. Gisteren navigatie probleemloos gebruikt. Vandaag na selecteren NAV de volgende melding:navigatie database is niet beschikbaar. Kaartje eruit en erin: idem. Nog een keer kaartje uit kaartje in: hij doet het weer.
Is dit probleem bekend?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb dat ook 1x gehad @Rosinfield ik heb toen het SD kaartje met navigatie gegeven in het andere SD slot gedaan volgens mij (weet het niet meer zeker), maar in ieder geval daarna nooit meer gehad.
Wellicht heeft het iets met de kou te maken?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zou kunnen. Voor dat andere slot moet ik kennelijk mijn dashboard kastje enigszins demonteren. Dus eerst nog maar even afwachten.
 

andrehj

Forumguru
In de rubriek wonderlijke zaken. Gisteren navigatie probleemloos gebruikt. Vandaag na selecteren NAV de volgende melding:navigatie database is niet beschikbaar. Kaartje eruit en erin: idem. Nog een keer kaartje uit kaartje in: hij doet het weer.
Is dit probleem bekend?
Mijn Columbus meldt ook zo nu en dan dat ie de SD-kaart (met muziek) niet kan lezen. Even eruit en weer erin lost dat altijd op. De contacten zijn blijkbaar niet zo goed en vervuilen.
 

Japanese Power

Donateur
Hoe bizar, ik rij dagelijks tussen 06:00-07:00 uur over de A20 en standaard krijg ik daar de melding: Let op, file op de A20.
Nooit echt aandacht aangegeven omdat het dan altijd wel wat drukker is.

Wat schetst mijn verbazing als ik daar vannacht tegen 03:00 uur rij, met 1 vrachtauto en 1 personenauto om mij heen en het systeem vrolijk meedeeld: Let op, file op de A20 :banghead:

Ik neem nog maar een Espresso en ga maar verder met werken...
 

Bakkertje

Forumguru
@Japanese Power de mijne doet dat ook, op de een of andere manier houdt ie die meldingen vast. Bij mij zijn er door de dealer meerder firmware updates gedaan en inmiddels is dat weg..
Het vervelende is dat ie dus ook op basis van die informatie je routes berekend.. Daraom heb ik hem standaard op 3 routes ingesteld en kies ik zelf de meeest logische, en voor de verkeersinformatie kijk ik liever op mijn smartphone (voor vertrek uiteraard) dat is veel beter dan de amundsen (discover media in mijn geval)
 
Bovenaan Onderaan