Citigo 4 pers naar 5 pers? Hoe?

Doremi

Lid
Heb een 4 persoons citigo, maar zag nu dat er 5 persoons citigo's bestaan?!
Kan ik er alsnog een extra gordel, hoofdsteun in laten zetten en zodanig registreren?
 

AndreM

Forumguru
Nop, zal niet gaan.

In Nederland zijn de Citigo's voor 4 personen RDW gekeurd.
Ik heb zelf nog nooit een 5 persoons Citigo gezien en herkeuren zal een aanzienlijk bedrag kosten als dat mogelijk is. Omdat de Citigo geen 5e gordel bevestiging in het chassis heeft.

Ik heb even gegoogeld :lezen: naar Citigo 5 deurs en 5 zitplaatsen, er zijn echter dealers die 5 zitplaatsen voor een nieuwe Citigo aangeven. Dit is echter een behoorlijke fout van de dealer, want dezelfde Citigo die afgebeeld wordt heb ik besteld voor mijn vrouw en dat is toch ECHT een 4 persoons auto. :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Doremi

Lid
Ik ben erg content met mijn fijne citigo, maar nu hij ff in de garage is, heb ik een Fabia te leen. Die extra zitplaats achterin bevalt nu eigenlijk wel en zal dit missen als ik m'n citigo weer heb...
Heb hem nog geen 3 jaar en vraag me af wat wijsheid is qua praktisch/financieel....
 

AndreM

Forumguru
@Doremi, mijn vrouw heeft nu een Citigo van 5 jaar oud en qua inruil was het nu gunstig om deze in te ruilen. Met 3 jaar heb je nog veel afschrijving en is de restwaarde best wel laag. Rij je 5 jaar dan heb je nog best veel restwaarde over.

Vooral voor de kleine auto's blijven deze best wel duur in aanschaf 2e hands omdat de afschrijving laag is verdeeld over meerdere jaren.
Ik heb eerder een 3,5 jaar oude Aygo willen kopen en toen moesten we net zoveel bij betalen als een nieuwe Suzuki Alto.
 
Laatst bewerkt:

Doremi

Lid
Na 3 jaar met vrij weinig op de teller de Citigo al inruilen voor een Fabia is dus geen wijsheid..? Wil inruilen voor een nieuw exemplaar, dus paar jaar wachten is handiger voor de portemonnee...?
 

AndreM

Forumguru
@Doremi ga anders eens langs de dealer.
Laat je auto taxeren, dan weet je wat je auto waard is.
Ik denk dat je schrikt van de restwaarde.

Vorig jaar sprak ik de verkoper bij de Skoda en ongezien gaf hij 6000 voor de Citigo, toen 4 jaar oud.
Nu gaf hij er, gezien, 5500 voor terug en is nu 5 jaar oud.
Zie je nu hoe klein het verschil is. :thumbsup:
 

EdK

Forumguru
Na 3 jaar met vrij weinig op de teller de Citigo al inruilen voor een Fabia is dus geen wijsheid..? Wil inruilen voor een nieuw exemplaar, dus paar jaar wachten is handiger voor de portemonnee...?
Daar kom je alleen maar achter door te gaan praten met de dealer.
Wel weten wat voor Fabia je wil hebben, Normaal of Combi ( 1500 duurder ) en welke opties etc.
Dan je oriënteren wat je wagen oplevert bij verkoop aan dealer of particulier verkoop
Bij mij is altijd het belangrijkst wat ik moet bijleggen bij inruil en nieuw kopen en over dat bedrag ga ik in onderhandeling.
 

Doremi

Lid
Ja, ik was al van plan om het bij de dealer voor te leggen als ik hem terug heb van de grote beurt.
 

AndreM

Forumguru
Dus....... @Doremi lijkt het mij verstandig nog ff door te rijden.
Als jou plaatje klopt heb jij een ambition uitvoering.
De auto van mij vrouw is ook een Ambition uitvoering en is van augustus 2012 met 76.000 km op de teller en een 3 deurs uitvoering.
Deze auto heeft alles wat op het lijstje staat, behalve parkeersensoren.

De auto van jou schat ik dat die van 2015 is, dus 2,5 jaar jonger, is best wel weinig wat je ervoor terug krijgt.
Het verschil is maar €1000,- meer t.o.v. een auto van 2012.

Ik weet niet waar je woont, maar misschien bij een andere Skoda dealer laten taxeren?
 
Laatst bewerkt:

Doremi

Lid
Heb zelfs de Edition uitvoering met move&fun en maar 15000 op de teller...

Ja, heb al andere benaderd, ben benieuwd...
 

hemi24

Forumguru
Reken maar met ca. 20% op jaarbasis;

Na 1 jaar nog 80%;
Na 2 jaar nog 64%;
Na 3 jaar nog 52%;
Na 4 jaar nog 41%;
Na 5 jaar nog 33%;
Etc.


En dan heb je nog het verschil / de marge tussen in- & verkoop...
 

Canon-Eye

Forumguru
Na 3 jaar met vrij weinig op de teller de Citigo al inruilen voor een Fabia is dus geen wijsheid..?
Ik zou tegen het einde van het jaar eens een praatje maken met een paar dealers. Die hebben er vaak wel wat voor over om hun totaal aantal verkochte auto's nog effe op te schroeven (teneinde een bepaald target te halen) en/of hun voorraad per 31/12 te verlagen, dus dan heb je extra kansen op een goeie deal. En of dat dan "extra korting op de nieuwe" heet of "extra inruil op de oude" doet niet zoveel terzake, het gaat om het bedrag onder de streep dat je uiteindelijk moet aftikken...
 

Dennis78

Forumguru
Nou, ik krijg dus maar €6.500 terwijl hij 2 en half jaar geleden €13.000 kostte...
Dus....


Mmmmh vind ik een erg mager bod van de dealer. Heb je al op internet naar de handelswaarde gekeken? Er zijn diverse site waarop je via kenteken en km stand een geschatte waarde kan vinden. Daarnaast wil het helpen om op de diverse 2e handsauto sites te kijken. Zoek naar een gelijk waardige auto met ongeveer het aantal km-ers en kijk wat daar voor gevraagd wordt.

Ga er van uit dat een dealer minimaal €1000 minder bied als de verkoopwaarden. Dealer moet evt. Afleverbeurt en garantie bekostigen.

Aantal jaar terug een Renault Twingo ingeruild. Kregen toen €4750,- stond uit eindelijk voor €5999,- te koop. Was toen 9 jaar oud met 74000 km

Kleine auto’s blijven lange tijd relatief prijzig.
 
Bovenaan Onderaan