Van Octavia 2 naar Octavia 3

Duijzer

Donateur
Hallo allemaal,

Na tien jaar met veel plezier een Octavia 2 Combi 1.9 Tdi gereden te hebben ben ik nu overgestapt naar een gebruikte Octavia 3 Combi uit 2014. In Nederland geen passende 2.0 Tdi RS kunnen vinden, dus een exemplaar in Duitsland opgezocht. Deze week gaan kijken en ophalen, dan kenteken aanvragen en invoeren. Dus met een week of twee rijdt er weer een Rappe Station extra in Nederland.
De vorige Octavia is 10 jaar probleemloos geweest, dus ik hoop met deze ook weer een jaar of wat plezier te hebben.

P.S. mocht iemand interesse hebben in een goed onderhouden Octavia Combi Tdi Elegance uit 2005 met 300dkm, kleur Black Magic, stuur even een berichtje voor meer info.
 

Duijzer

Donateur
Na wat gedoe met de Duitse BTW jongens is nu eindelijk alles geregeld. Ik wilde de auto ex btw kopen, zodat ik de btw niet achteraf terug hoef te vragen. Daar hebben ze een serieus pak formulieren voor in Duitsland, sehr grundlich. Uiteindelijk is het geregeld, vandaag is de auto bij de RDW geweest. Nu nog een weekje of twee wachten voordat de mensen van de RDW het kenteken afgeven en dan kunnen we rijden. Foto's volgen!
 

Rallye

Forumguru
Leuk. Als je eens tijd hebt zou je nog een foto van de hele auto kunnen plaatsen. Linkjes naar gekochte zaken zijn ook altijd fijn.

Ik weet niet of je ook banden nodig hebt, maar op de Pon webshop (nu ff dicht voor onderhoud) staan soms leuke aanbiedingen. Nieuw kan ook, zie https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...elyear=2015&modeltype=octavia-combi-3&size=18

Ik moet zelf erg wennen aan die lichte aluvelgen op een RS. Misschien zijn donkere (of zelfs zwarte) Gemini’s op jouw auto ook mooi!

Edit: link aangepast.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Leuk. Als je eens tijd hebt zou je nog een foto van de hele auto kunnen plaatsen. Linkjes naar gekochte zaken zijn ook altijd fijn.

Ik weet niet of je ook banden nodig hebt, maar op de Pon webshop (nu ff dicht voor onderhoud) staan soms leuke aanbiedingen. Nieuw kan ook, zie https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...elyear=2015&modeltype=octavia-combi-3&size=18

Ik moet zelf erg wennen aan die lichte aluvelgen op een RS. Misschien zijn donkere (of zelfs zwarte) Gemini’s op jouw auto ook mooi!
Banden heb ik, die zaten er bij. De vorige eigenaar draaide ze elk seizoen om de velgen, maar ik wil er een set van maken die ik zo om kan steken. Zwarte velgen ben ik nog niet uit. Ergens wel mooi, maar dan wordt het wel erg zwart... Om die reden ben ik ook blij met de alu dakrail. Kwestie van smaak, maar ik vind ze samen met de wielen mooi afsteken.

Als de zon even doorkomt komen er meer foto's.

Oh ja, linkje: https://nl.aliexpress.com/item/Ceye...32833746829.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.VpN8tH
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Duijzer

Donateur
Ik moet zelf erg wennen aan die lichte aluvelgen op een RS. Misschien zijn donkere (of zelfs zwarte) Gemini’s op jouw auto ook mooi!
Heb je advies opgevolgd. Set zwarte Gemini’s besteld voor de winter. Foto volgt komende winter:)
 
Bovenaan Onderaan