Skoda Octavia of BMW 520 ?

Canon-Eye

Forumguru
dat echt toegevoegde waarde heeft.[\QUOTE]
Achterwielaandrijving.
Toegevoegde waarde?
Mwahh... kwestie van smaak. Vind ik niet in elk geval.
Heb in mijn vrij lange leven met zo ongeveer alle voorkomende configuraties mogen rijden. Voorkeurslijstje:
  1. 4x4
  2. Motor voor, aandrijving voor
  3. Motor voor, aandrijving achter
  4. Een...
  5. ...tijdje...
  6. ...niks...
  7. ...en dan...
  8. Motor achter, aandrijving achter (alhoewel... eerlijk is eerlijk, met diverse NSU's, kevers, Simca 1000's, Renaultjes 8 & 10 en wat dies meer zij kon je nog best een hoop lol hebben, ook - of juist - bij sneeuw en ijzel! Voorwaarde was wel een kilo of 35 extra gewicht voorin...).
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik vind het niet echt een kwestie van smaak. Vier- of voorwielaandrijving is in 96% van de rijsituaties de veilige, verstandige, oplossing.
Maar als ik eens lol wil hebben in een auto, prefereer ik een MX-5 toch echt boven mijn verstandige Octavia. En dat heeft heul veel met die achterwielaandrijving te maken.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik heb een tijdje terug in een 520i uit 2002 gereden, met op een haar na twee ton op de teller. Dat was in veel opzichten een betere auto dan mijn Octavia uit 2012. Maar aan de andere kant: veel minder zuinig, absoluut duurder in het gebruik, en kleiner. De Octavia was de verstandiger keuze.
Maar aan de andere kant, als die BMW in goede handen terechtkomt, is er een goeie kans dat 'ie nog rondrijdt als mijn Octavia het loodje gelegd heeft.

Probleem bij dat soort oudere auto's is meestal dat ze gekocht worden door mensen die het onderhoud niet kunnen betalen.
 

herbiek

Senior Member
Vandaag de opvolger voor mijn huidige Octavia gekocht. Zag van de week een Octavia Elegance uit 2014 via autotrader langskomen die aan al mijn wensen voldeed, ben wezen kijken en proefrijden in Groningen en besloten voor deze te gaan. Het is een 1,4TSI, DSG-7, zwarte pearl magic, met bruin leren interieur, panoramadak, trekhaak op 18" LM met 90.000 km op de teller

Wellicht dat die BMW in de toekomst nog eens komt als ik te veel spaargeld heb, maar was me nu toch te gortig. :-)

Had er haast bij omdat mijn huidige auto wat mankementen ging vertonen en er allerlei kosten aan zaten te komen: Nieuwe remschijven, klauwen, nieuwe radiator, nieuwe banden en er kwam wat ongedefinieerd geluid bij de achteras weg.
 

herbiek

Senior Member
Ja een combi, komt uit de lease bij Dutch lease en onderhouden bij een garage in Limburg (weet de naam zo niet meer).
 

herbiek

Senior Member
Dealer heeft de site met foto's al van Autotrack verwijderd, heb de auto nog niet, kan hem over 1 a 2 weken ophalen dus heb alleen een paar foto's die ik van de buitenzijde gemaakt heb. Ik heb hier op het forum ooit foto's toegevoegd van mijn huidige auto in een foto album, maar dat is allemaal weg? Zie zo ook geen mogelijkheid om foto's te plaatsen? Moet ik zeker betalend lid voor zijn?
 

Eemspoort

Forumguru
En dan die bruin lederen bekleding... Mooi! Wie wil er dan nog zo'n patserbak, als je zo elegant door de wereld kan zoeven. ;)
 
Bovenaan Onderaan