Het grote auto-wassen topic

Steve

Senior Member
Thanks :)
Het Portfolio is inderdaad nog verre van compleet en dit wist ik al.
Hiermee ga ik de komende dagen / weken mee aan de gang aangezien ik ook nog een kleine 200 albums mag toevoegen.

Een omschrijving per auto word wat lastig maar ik ga mijn best doen.
 

eriktv

Forumguru
+1 voor de Monello Senza Aqua. Een hele Superb Combi met 1 droogdoek, ideaal :D. Ik heb er nog een kleine zwarte doek bij voor de hoekjes waar die nog wel eens vlekken of die je minder goed kunt wassen, zodat de witte mooi schoon blijft (en dus niet krast).

Wel even opletten dat je hem (net als andere microvezel doeken) op de juiste manier wast, belangrijkste is het weglaten van wasverzachter. Ik was sindskort alle poetsdoeken met een speciale MF-restorer (Nanolex) en de doeken blijven als nieuw.
 

sandurtjuh

Forumguru
@Steve als ik de website op mijn PC bekijk, zie ik grijze vlakken met "In winkelwagen" over de prijzen staan.

Bekijk bijlage 56622

Edit: het is weg, mijn PC ging een beetje over zijn nek. Mooie site!
Klopt, ik heb hetzelfde probleem. Door het scherm eens kleiner te maken en dan weer groter is het probleem opgelost (door de height van .item veranderd wordt). Op pageload heeft li.item geen height (Masonry). Door het scherm aan te passen (resize) krijgt deze wel een height waardoor alles netjes gepositioneerd wordt.
 

sandurtjuh

Forumguru
@Steve Lijkt me niet, aangezien ik nog niet op je website was geweest. Daarnaast gebruik ik altijd CTRL + F5 (vertel ik ook tegen mijn klanten). Anyway, wellicht verder niet het topic om hierover door te gaan i.v.m. vervuiling ;)
 

Octavia1.6i

Forumguru
Vorig weekend even goed de tijd genomen. Wassen met twee emmer systeem, daarna gedroogd, afgeplakt en gepoetst met Monello. Vervolgens weer gewassen, gedroogd en goed in de Meguairs wax gezet.

2w1tj5c.jpg


Uiteraard de zomervelgen ook gelijk even klaar gemaakt. Monello Non-Ferro, goed gewassen en daarna goed in de wax.

35ksy2a.jpg
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Ik wil nu echt een keer aandacht besteden aan het wassen van onze auto.
Maar wat ben ik nu nodig?
Ik dacht aan onderstaande lijstje om aan te schaffen.
Mis ik dan nog iets of niet?

Gyeon Q2M Bathe+
Gyeon Q2M Wetcoat, voor extra bescherming
Gyeon Q2M Smoothie Wash Mitt
Gyeon Q2M Silk Dryer XL

Waarom Gyeon? Lees er veel goeds over en de alles-in-1 Bathe+ spreekt me wel aan.
Als het een hobby wordt kan ik altijd nog andere merken/materialen aanschaffen.
 

H@RM

Senior Member
Het marketing apparaat uit berkel en roderijs heeft zijn werk weer goed gedaan.

Staar je niet blind op 1 merk, scheelt een hoop geld. En persoonlijk zie ik weinig toegevoede waarde voor de wetcoat als je toch al met Bathe+ gaat wassen mits jij jou auto met enige regelmaat wast natuurlijk.

Als je het mooi vind kun je nog kijken naar een bandendressing.
Een aparte washmitt voor de lager liggende delen kan ook nooit kwaad.
3 emmers wassen/spoelen/velgen
wheelwoelies, kosten een paar stuivers (€60 tot €70 voor 3 borstels) maar als je ze eenmaal hebt wil je nooit meer zonder
aparte washmitt voor de velgen

Zo heb je een leuk setje om de buitenkant van de auto knap bij te houden
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

MaxN

Donateur
Heb me niet blindgestaard op 1 merk. Maar metname de bathe+ spreekt me aan en de wetcoat heb ik wel mijn twijfels bij. Die laat ik denk ik eerst achterwege.
Wou sowieso met 2 emmers werken en eventueel een 3e voor de velgen inderdaad.
De velgenborstels heb ik ook voorbij zien komen, maar doe die denk ik eerst nog met een gewone spons om te beginnen.

En de mogelijkheid om alles/veel van 1 merk te hebben vind ik vaak makkelijk. Is geen verplichting, maar doe ik vaker met aanschaf van spullen.
 

eriktv

Forumguru
Ik doe zelf “duur waar dat echt beter is, goedkoop waar het kan”: Bathe+ werkt heel fijn, gebruik ik voor de wintermaanden omdat ik dan geen nieuwe gewone wax aanbreng.

Voor de rest denk ik dat een investering in meerdere emmers (ik heb gewoon 2 van de Gamma) met daarin GrittGuards meer resultaat oplevert dan welke extra bescherming uit een fles dan ook. Een velgborstel vind ik vooral handig voor het velgbed, de voorkant pak ik met een goedkope washmitt en een MF-doek.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

Spector

Forumguru
Misschien al wel ergens genoemd of besproken in dit topic, maar de zoekfunctie wil niet lekker werken op de mobiel.

Heeft iemand ervaring met ProNano wassen van z'n auto en zo ja is het wat? Ik kan dit volgende week even tussendoor laten doen voor de auto de Duits/Oostenrijkse pekel in gaat.
 

CDK

Forumguru
Misschien al wel ergens genoemd of besproken in dit topic, maar de zoekfunctie wil niet lekker werken op de mobiel.

Heeft iemand ervaring met ProNano wassen van z'n auto en zo ja is het wat? Ik kan dit volgende week even tussendoor laten doen voor de auto de Duits/Oostenrijkse pekel in gaat.

ProNano zou veel te agressief zijn voor je lak (zegt een bevriende detailer van me) zelf geen ervaring mee.
 

eriktv

Forumguru
Kun je er niet een normale coating op (laten) zetten of anders gewoon zelf een vers laagje sealant/wax? Heb ‘m zelf in de Collinite 845 staan en houd dat bij met Bathe+ en het wegwassen van pekel gaat prima (en voor de fetisjisten: nog steeds met hele mooie beading/sheeting) :thumbsup:
 

Spector

Forumguru
Graag, maar daarvoor ontbreekt even de tijd de komende dagen. Auto ziet er ook echt niet uit op het moment. Het is moeilijk om in het havengebied van Rotterdam je auto een beetje toonbaar te houden.
 

H@RM

Senior Member
Pro Nano werkt best goed.

Wel zorgen dat als je het zelf doet dat de auto ook echt 100% schoon is anders heb je toch nog kans op was krassen met het droogmaken.

Daarom de beoordeling best goed.
Werkt fijn maar echt hooft erbij houden
 
Bovenaan Onderaan