Skoda Tuning ervaringen

Frenk21

Forumguru
En uiteraard de garantievoorwaarden. VAG neemt 2 jaar fabrieksgarantie over op de motor. Dus gewoon even goed vergelijken en daar naartoe gaan waar je het beste gevoel bij hebt.:thumbsup:
 
Bij de 1.6tdi die ik heb zijn de verschillen helaas wat groter.

Stage1 zonder uitdraai e.d.:
Vagtechniek 140pk/310Nm: 429euro
JD engineering 140pk/320Nm: 599euro
Verschil 170euri voor zelfde aantal pk's en 10Nm meer bij JD.



Stage 1+ ( dus afstellen op de rollenbank incl uitdraai )
Vagtechniek 145pk/320Nm: 579euro
JE engineering 155pk/???Nm: 799euro
In totaal 220euro verschil maar scheelt wel behoorlijk in aantallen pk's

Dus prijs verschil is best groot. En verschil in resultaat ook. Als je de duurste en goedkoopste optie vergelijkt scheelt het bijna 15pk. Dat vind ik vrij veel namelijk !
 

Frenk21

Forumguru
Dan zijn de verschillen wel wat groot ja. Ik zou overigens meer kijken naar de Nm en niet naar de Pk’s.
De grote vraag is: vind je de verschillen €220,= waard? Als het verschil maar 10-15Nm is, zou het mij dat geld niet waard zijn en zou ik mooie andere dingen voor doen. :D

Voor de benzinerijders maakt het ook nog uit welke brandstof je tankt. Bij stage1+ haal je deze waardes alleen als je Ron98 tankt. Tank je altijd Ron95 heeft stage1+ geen zin en kan je beter gaan voor stage1.
 
Laatst bewerkt:

Bakboord1

Forumguru
Meer pk’s zegt ook niet alles. Het gaat erom hoe en wanneer ze vrijkomen. Ik zou de koppelkromme met elkaar vergelijken want dat is wat je merkt. Dat de motor bij 5500tpm 10pk meer of minder heeft boeit imho niet zo veel omdat je daar meestal toch niet zit.
 

Handige Harry

Forumguru
Voor de benzinerijders maakt het ook nog uit welke brandstof je tankt. Bij stage1+ haal je deze waardes alleen als je Ron98 tankt. Tank je altijd Ron95 heeft stage1+ geen zin en kan je beter gaan voor stage1.

Ik heb stage 1 laten doen bij JD inclusief de vermogenstestbank.

Ik tank gewoon 95ron en kom bijna uit op de aangeven pk's , voorspelt 140pk op papier 139,5.

NM aan koppel voorspelt 225 en op papier 244.

Dus met 98ron zal ik wel iets meer hebben maar dat lijkt me verwaarloosbaar.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Scheelt alleen wat (ook niet echt spectaculair) als je hem dan ook op 98 laat tunen. Heb dat wel gedaan, heb ook het idee dat het wat soepeler loopt
 

Marcooctavia

Forumguru
Het is toch persoonlijk iemand aan je auto laten zitten.
Ik zelf ben met mijn vw cabrio 2.0 TDI dsg bij Vag techniek geweest.
Daar heb ik mijn motor en dsg laten aanpassen.
En de ontsjoemelsoftware die ze in Duitsland hadden geplaatst laten verwijderen.
Die software moet ik niet hebben.
Maar nu met 180 PK en 400NM hoor je mij niet klagen:D

Marco.
 

Rofffel

Forumguru
Voor wat betreft de korting met 2 auto's: mijn Octi zal ergens in januari gaan, nadat de koppeling van de DSG vervangen is. Dus heb je ook de intentie voor chippen, kunnen we deze samen aanmelden.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Als het om een diesel gaat zou je ook VVT in Marum kunnen overwegen.
Zijn erg goed in diesels, weet niet hun ervaring met benzine motoren.
Weet niet waar je woont, maar is niet te ver weg van regio Hoogeveen.

Ben recent met mijn buurman mee geweest om hun Golf VII Variant GTD van 184pk/380nm(1e dymorun was 194/400 :arghh: zonder aanpassingen) naar 223pk/450nm) aan te passen.

Gaan erg precies te werk en staan leuke projectjes om te bekijken(stond een TT 3.2 met 500+PK en een BMW die richting de 1000pk moet gaan als deze gereed is).

Na eerste poging nog 5x een aanpassing gedaan om het goed te krijgen, mijn buurman was al lang tevreden met de uitkomst, maar VVT was nog niet tevreden.

Was hun 2e auto die daar geweest is en hun vaste garage komt ook met veel auto's bij VVT voor tuning.
 

EdK

Forumguru
en dan post je de foto's er niet bij ??
Zijn hier heelllllll veel leden die dat smoelenboek niet gebruiken, laat staan dat ze ingeschreven staan of hoe dat ook mag heten...
 

tomtom

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Er zijn altijd veel vragen over chiptuning en ervaringen op fora. Vandaar even deze post.
Ik was toch benieuwd of een chipboxje zou werken. Dus met 30 dagen geld terug garantie een Racechip S gekocht voor 149 euro.
Gisteren de Racechip S chipbox geplaatst in mijn Skoda Superb 1.6 TDI DSG.
10 minuten werk, vrij eenvoudig klusje. Keurig product met uitgebreide handleiding, netjes verpakt.
En....het werkt! 0-100 km/u in 9,5 seconden ipv 11,2. Doortrekken op kruissnelheid gaat ook een stuk vlotter. De auto wordt in zijn geheel een stuk vlotter.
Geen brandende lampjes, geen andere motorloop, geen rookwolken, volkomen normale motorloop.
Motorolie temperatuur stijgt iets van 101 naar 106 graden onder vollast.
Aangezien het een leaseauto betreft plaats ik deze post even anoniem, ben gewoon actief op dit forum onder naam en kenteken, het leek me beter om dit even apart te posten, want het mag natuurlijk niet.
En ja ik ken de discussies over chipboxjes en echt chiptunen. Echt chippen is beter . Maar echt chippen dat kan niet bij een leaseauto, de tuning moet er uit kunnen voor een beurt.
Over eventuele slijtage van onderdelen (koppeling) en storingen...keep you posted.

Anoniempje
 
Bovenaan Onderaan