Skoda Tuning ervaringen

jeroenschmidt78

Actief lid
Vandaag bij VAG techniek geweest, om 09:00 uur eerst een Longlife beurt laten uitvoeren.
Vakkundig werd de beurt uitgevoerd en werd daarnaast mijn interieur nog eens uitgezogen ook :-)
2 bemerkingen: 1. Regensensor defect (dat wist ik helaas al). 2. Koplampsproeier bijrijderskant lekt (alleen indien vloeistof tot in de bijvulpijp wordt afgetopt). Eens kijken of ik dit tzt "eenvoudig" zelf op kan lossen.

Vervolgens is gestart met de Stage1 tuning, allereerst uitlezen, vervolgens voorzien van de meest recente fabriekssoftware om deze vervolgens aan te passen. Aansluitend meegereden met de testrit waar ik heel blij van werd. EGR op advies NIET laten wegschrijven ivm toekomstige aanscherping van de APK regelgeving.

Zeer tevreden en ik kom zeker weer terug voor het onderhoud bij VAG techniek (ondanks de 110 km enkele reis).
 
Laatst bewerkt:

MarcRS

Lid
Nee. Mijn RS is volledig origineel. Alleen de Stage 1 + DSG tuning wil ik laten doen en ik ben nog op zoek naar een originele Skoda 18" winterset. That's it.

De tuning bij VAGtechniek op mijn vRS is vandaag voltooid. De gewone Stage 1 + DSG aanpassing.
Vanaf Nuenen naar Den Bosch is niet ver maar ik bemerkte een enorme toename van souplesse en gretigheid van de motor. Ook leek het er op dat de DSG wat soepeler schakelt. Tevens de automatische start/stop uit laten zetten en de achterlichten aan bij dagrijverlichting vóór.

Als vervangend vervoer een Up!je mee gekregen. Rijd ook niet verkeerd.
Tot nu toe een prima ervaring met deze firma.
 

Berry1912

Forumguru
Vandaag bij VAG techniek geweest, om 09:00 uur eerst een Longlife beurt laten uitvoeren.
Vakkundig werd de beurt uitgevoerd en werd daarnaast mijn interieur nog eens uitgezogen ook :-)
2 bemerkingen: 1. Regensensor defect (dat wist ik helaas al). 2. Koplampsproeier bijrijderskant lekt (alleen indien vloeistof tot in de bijvulpijp wordt afgetopt). Eens kijken of ik dit tzt "eenvoudig" zelf op kan lossen.

Vervolgens is gestart met de Stage1 tuning, allereerst uitlezen, vervolgens voorzien van de meest recente fabriekssoftware om deze vervolgens aan te passen. Aansluitend meegereden met de testrit waar ik heel blij van werd. EGR op advies NIET laten wegschrijven ivm toekomstige aanscherping van de APK regelgeving.

Zeer tevreden en ik kom zeker weer terug voor het onderhoud bij VAG techniek (ondanks de 110 km enkele reis).


Vreemd tegen mij werd gezegd dat het roetfilter verwijderen gevolgen gaat hebben in de toekomst(20 mei 2018) maar de EGR had geen gevolgen voor APK. Voertuig na 2011 bwjr moet bij APK dan werkend roetfilter hebben, zo niet afkeur en nieuw inbouwen. Voertuigen voor 2011 bwjr hoeven geen nieuwe in te bouwen maar wel gaat de Wegenbel. dan omhoog door andere registratie RDW(2019)
 
Beste Forum leden ik zal me zelf binnenkort even netjes voorstellen (zoals et hoort)

Voor als nu zoek ik nog iemand die ook mogelijk zijn auto wil laten chippen bij Vagtechniek als combi deal voor beide 20% korting. voorkeur eind Novemver begin December.

Iemand die dus binnenkort ook naar Vag techniek voor tuning gaat let me know!

gr weshly.
 

Frisco

Lid
Recent eigenaar geworden van een Superb II 1.6 TDI na jarenlang Octavia II 2.0 TDI gereden te hebben. De Octavia was getuned naar 170PK, maar de 1.6 viel niet direct heel erg tegen qua prestaties. Tuning van de 1.6 was bij aankoop direct al het idee en afgelopen weekend door VAGTechniek laten uitvoeren. Daar werd tijdens de eerste proefrit met de laptop aan de OBD al geconstateerd dat er 'iets van tuning' op zat. Na bestuderen van de resultaten was de conclusie dat er een verre van professionele tuner aan het werk was geweest. Na het herstellen van de software naar af-fabriek is de stage 1 tuning toegepast. Een wereld van verschil met de 'oude' tuning! Veel gebalanceerder en ook merkbaar krachtiger. Zou nu rond de 150PK en 320Nm moeten zitten, niet direct de 2.0, maar zeker in de buurt qua prestaties. Tot slot nog even wat features geactiveerd in de boordcomputer (o.a. de cruisecontrol snelheid zichtbaar in maxidot, mooie feature!). Professionele club met kundig personeel en een top tuning, aanrader!
 
@Frisco: goed om te horen dat je tevreden bent. Ik twijfel nog steeds tussen jd-engineering en vagtechniek.
Heb je ook een rollenbank uitdraai van je tuning of alleen de tuning er op laten zetten ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoogst waarschijnlijk niet identiek, maar nauwelijks afwijkend. Totaal oninteressant dus voor een simpele stage 1. Meer een hebbedingetje voor sommigen.
 
Mijn twijfel komt vooral voort uit onwetendheid. Ik ken jd-engineering vanuit mijn Seat tijd en was erg te spreken over hun tuning. Vagtechniek ken ik verder niet anders dan de verhalen op de diverse fora. Zijn ook allemaal positief dus vandaar twijfel.

Het grote prijsverschil is vooral waardoor ik nu twijfel ;)

De uitdraai is inderdaad een hebbeding. Komt voort uit het feit dat ik probleem tdi heb gehad (2.0 blok met 170pk en snel vervuilende injectoren) en ik vermogen bleef verliezen waarvan ik in het begin niet wist waar het vandaan kwam. Waarschijnlijk had ik vanaf dag 1 al minder vermogen dan de opgegeven 170pk en dat had ik graag geweten.

Wat betreft de lengte van de terugrit: daar zit een verschil in van 4km dus dat maakt niet uit
 

Frenk21

Forumguru
@Wizardtm , wat heb je nu dan(besteld?)
Kijk eens wat het verschil is in pk en Nm en vraag je dan af of dat je het prijsverschil waard is. Bij de 1.4tsi scheelt het 5pk en 10Nm:thumbsdown:Ze gaan toch eerst een proefrit maken en metingen doen. Dan weet je toch genoeg en hoef je naar mijn mening de uitdraai niet te hebben.
Ga je met meer man tegelijk voor stage1 krijg je ook nog eens 20% korting bij VAG. ;)Ik weet niet wat JD doet aan prijzen. Zitten voor mij te ver weg.:arghh:
 

Handige Harry

Forumguru
Prijsverschil valt toch wel mee?

€599; tegen €539

Scheelt ook 10pk en 5nm.

Ben benieuwd wat het word.
Het zijn allebei fatsoenlijke bedrijven, dus wat je ook kiest het is goed.


Edit: Deze prijzen zouden voor mijn auto gelden. Kan voor jou natuurlijk anders zijn.

Screenshot_20171123-083704.jpg Screenshot_20171123-083547.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan