Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

innocenti

Forumguru
Ik vind de standaard dempers op de achteras icm Eibach veren zwaar onder de maat. Maar Bilstein B6 te stug.

Maar zoals leesbaar lopen de reacties sterk uiteen en is het een persoonlijke invulling wat iedereen acceptabel vindt. Daarnaast zal ook de referentie van andere auto's een rol spelen. En als laatste zijn banden en maat velgen zeker ook van invloed op bovenstaande ervaring.
Alleen kom je hier pas achter na het rijden. Ideaal zou t af fabriek leverbaar moeten zijn en bij de dealer beschikbaar voor een proefrit. Bij mn volgende Skoda wil ik dynamische dempers. Of ik stap over naar een merk wat qua veren en dempers beter aansluit bij mijn wensen. Mijn oude V70R uit 1998 was fijner qua veercomfort.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ok. Dan heb ik de goeie (3,3 voor en 3,5 achter verlaagd). Ja en stugheid is idd een kwestie van smaak. En wat je over hebt aan comfort verlies voor beter weggedrag. Ze leveren die auto's natuurlijk niet voor niets zo af. Het is mij te week en deinerig. Maar dat is kennelijk wat de "gemiddelde" rijder wil. Doe mij maar een beetje stug. Dat een ander dan weer zal ervaren als (kei)hard
 

Antera

Donateur
|Het is en blijft een enorm lastig puntje

Wel of geen comfort

Het is zo enorm persoonlijk. Toen ik met me golfje 2 4 cm van de grond af reed vond ik het nog comfi terwijl op me RS een Eibach schroefset op standje nagenoeg hoog toch niet zo fijn aanvoelde. Maar dit is daarom zo erg persoonlijk dat je het pas echt kan ervaren als je er zelf me rijd. Ook bepaald het wel een beetje wat je gewent ben uit vorige auto's die je gereden hebt. Rijd bv een audi met en S onderstel en je zal merken dat dat pas stug is. Audi is zeker niet comfi
 

JvE67

Lid
Toch vind ik het jammer dat er bij diverse merken van alles af fabriek besteld kan worden in dit opzicht en bij Skoda niet....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja maar dan heb je het over een andere league. Simply clever zegt het al eigenlijk. Maar gelukkig kun je er zelf toch iets leuks van maken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Inmiddels kan ik zeker zeggen dat Skoda zijn beperkingen heeft, tegelijk vind ik dat niet storend, juist omdat het Skoda is, Simply Clever.
Duurdere merken hebben óók "tekortkomingen", daar heb ik het dan weer wat moeilijker mee.
 

Michelv.

Forumguru
Zou ze er ook nog wel onder willen hebben, maar ga ervan uit dat het beter is om het niet te doen met een O3 met 140.000 ervaring :pieker:
 

heusinkveldb

Forumguru
Zou ze er ook nog wel onder willen hebben, maar ga ervan uit dat het beter is om het niet te doen met een O3 met 140.000 ervaring :pieker:

Ik kan alleen maar zeggen.....

DOEN! zo lekker. Je wilt echt niet meer anders. Behalve de looks ook een stuk minder nadijnzen op de weg en een super wegligging. Deze zomer vol bepakt. 2 fietsen op het dak en twee op een fietsdrager op de trekhaak. Geen centje pijn.
 

Michelv.

Forumguru
Ben er bekend mee, op mijn O2 met Koni's en eibach veren ook heerlijk rond gereden, maar ondanks dat mijn O3 nu net een trekker lijkt ben ik er huiverig voor om er nu eibach veren onder te gooien ivm de km's die de originele schokkers er al op hebben zitten.
 

s-line

Forumguru
Wel als ze al 140k op oem veren hebben gereden.
Ik deed vroeger niet anders, als op mijn 2e hands auto’s meteen na aanschaf 6cm verlaging veren erop en heb nog nooit daarna lekke dempers gekregen. Toen waren schroefsetjes alleen nog maar voor de rijke onder ons.
Dus ik zou het nog wel aan durven om verlagingsveren te monteren op dempers met die km stand..
En als ze onverhoopt toch lek zouden gaan kan het altijd nog
 

CDK

Forumguru
Ik deed vroeger niet anders, dus ik zou het nu nog wel aan durven om verlagingsveren te monteren op dempers met die km stand..
Tegenwoordig leven we helaas in een wegwerp cultuur. Ik heb al O3’s gezien met lekkende dempers die bij lage km stand verlaagd werden. De kwaliteit (levensduur + comfort) van de OEM dempers is gewoon RUK op een Octavia. Laatst een ritje gedaan met een Octavia met Bilstein dempers en Eibach veren en dat leek een bijna perfect huwelijk te zijn :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan