Race Blue O3 FL

Japanese Power

Donateur
Als het goed is gaat de auto sowieso vanzelf op slot na enkele minuten als je de auto verlaat met de sleutelzender. De auto zal dus in theorie nooit echt met ongesloten deuren achter blijven. Alleen als de sleutelzender in de auto achter blijft.
Weet je dit heel zeker @Horkje ?
Lijkt me niet altijd even handig als je je auto gewoon ergens op een oprit hebt staan en je bent aan het heen en weer sjouwen met spullen...
 

Horkje

Forumguru
@Japanese Power zo heb ik dat van de week in de manual van de Superb gelezen.

Als alle deuren en kofferklep gesloten zijn zou dat zo werken.

Ik heb de manual nu niet bij de hand maar zal het vanavond voor 100% zekerheid terug lezen. Wellicht is het ook nog in te stellen.
 

Horkje

Forumguru
Even wat recht zetten.....

Het werkt niet zoals ik het heb gemeld.

Heb net de auto even gestart en weer afgezet en weg gegaan zonder de auto op slot te doen.

Kreeg net tussendoor een Skoda melding van mijn app. Kon niet terug halen wat die melding precies was maar zag daar al dat de auto niet vergrendeld was.

Sorry dus voor de verwarring in en vervuiling van dit topic wat dat betreft.
 

Antera

Donateur
Is een gekend probleem wanneer je deze optie laat activeren via vcds, software matig is alles ok, maar je hebt 2 verschillende spiegel motors voorhanden, de gewone die er reeds insteekt en de spiegel motor met een geheugenfunctie, deze wordt geplaatst bij vag wanneer je deze optie aanvinkt bij nieuwkoop, is ook niet plug & Play te switchen daar deze een andere kabelboom aansluiting heeft.


helaas moet ik je corrigeren. Spiegels met geheugen functie zijn er alleen indien je bijrijderstoel een electrische is met geheugen functie. Want deze kan je de kanteling van de spiegel namelijk zelf bepalen omdat hij deze vast houd in het geheugen.

de spiegel doet het altijd bij kantelen zelfs op modellen waarbij het net zo geactiveerd als dat ik en vele andere het doen standaard.

volgens mij ontstaat er wat verwarring. Voor mij in ieder geval.

Als het goed is gaat de auto sowieso vanzelf op slot na enkele minuten als je de auto verlaat met de sleutelzender.

Helaas ook niet helemaal juist volgens mij. De auto gaat niet vanzelf op slot als je hem uit zet uit stapt en weg loopt je zal hem altijd op slot moeten drukken met de kessy of AB. Als je buiten de auto de auto weer open drukt als hij op slot staat maar niet de deur opent dan zal hij vanzelf weer op slot gaan.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Eventjes wat dingetjes op een rijtje, want we halen volgens mij inderdaad zaken door elkaar.

- Ik begrijp dat de claxon in werking treedt als de auto handmatig vergrendeld is en de deur middels de klink (zowel binnen én buitenzijde?) geprobeerd wordt te openen?

- Op mijn O3 PFL geprobeerd om het palletje op de rechter spiegel te zetten, versnellingsbak in de R, waarna vervolgens het spiegelglas een klein beetje zakt.

Na bovenstaande gedaan te hebben, met het palletje de spiegel verder naar beneden bewogen.

Daarna de D versnelling ingeschakeld en het spiegelglas kantelt een heel klein beetje terug naar boven. Net zoveel als het spiegelglas in beginsel naar beneden kantelt, zonder dat ik er handmatig aan had gezeten.

Doe ik het zo goed, of kantelt de spiegel gewoon écht niet verder naar beneden? Gemiste kans wat mij betreft.
 

Dannydude85

Forumguru
Vandaag mijn ruiten laten tinten en getracht de raam omlijsting en dakdragers te wrappen. Blijkt dat de bestelde folie niet goed hecht . Hij had nog een ander stuk folie. Dat deed het gelukkig wel maar daar was net genoeg van om de dak dragers te doen.

Afijn. Ik ben blij met de ramen. Ze zijn vanaf de A stijl 50% getint en vanaf de B stijl 95%. Hieronder al vast wat foto’s. Op naar de volgende afspraak... IMG_1120.JPG IMG_1121.JPG IMG_1122.JPG

P.s. Ik heb ook het kontje geschoren. (Merk en Type aanduiding eraf) en een blanco nummerplaat erop.
 

Horkje

Forumguru
Ziet er al goed uit! Benieuwd naar het complete plaatje zonder chroom.

Inderdaad ook nieuwschierig naar dat percentage voor of je daar geen gedoe mee kunt krijgen. Het is in ieder geval wel mooi, ga dat zelf ook overwegen.
 

Dannydude85

Forumguru
Ziet er al goed uit! Benieuwd naar het complete plaatje zonder chroom.

Inderdaad ook nieuwschierig naar dat percentage voor of je daar geen gedoe mee kunt krijgen. Het is in ieder geval wel mooi, ga dat zelf ook overwegen.

Netjes hoor die donkere folie vanaf de B-stijl. Hou er wel van. Maar zit je met 50% tinting officieel niet te donker voor de A-stijl?

Te donker is hij sowieso. Uit mijn hoofd wordt 35% getint gedoogd. Alles daarboven is No-go. Maar ik wilde de overloop dicht bij elkaar houden maar 35% voor, zoals ik op mijn A3 had, vond ik te licht. Dus dan maar net over het lijntje en hopen dat ik niet langs de kant gezet wordt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wauw ziet er super uit @Dannydude85 :thumbsup:.

De ruiten voor de B-stijl moeten 55% licht door laten. Dit is dan ook wat ik heb laten doen (in combinatie met een certificaat).

Hoeveel % zijn ze vanaf de B-stijl getint? Lijkt dezelfde tint als mijn O3.
Daklijsten zien er eveneens super uit, ik kan niet wachten op het resultaat met de folie op de raamlijsten.

Moet je de auto nu ook op een speciale manier wassen, zoals waar mensen met een wrapping rekening mee moeten houden?

Een setje Eibach maakt het af mijn inziens :D!
 

Sauce

Lid
@Dannydude85 best wel knap, zo 95% getinten ruiten.
Heb je toevallig ook foto's van de binnenkant van de Skoda, naar buiten kijkend met deze getinte ruiten?
 

Dannydude85

Forumguru
Wauw ziet er super uit @Dannydude85

Moet je de auto nu ook op een speciale manier wassen, zoals waar mensen met een wrapping rekening mee moeten houden?

Een setje Eibach maakt het af mijn inziens :D!

Thanks Harrie!

Ik moet er alleen niet met een hogedruk reiniger dicht op gaan staan. Verder kan ik alles gewoon doen.

Setje Eibach zou inderdaad te gek zijn maar dat gaat er niet meer inzitten.

Tint is trouwens 95% vanaf de B stijl
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zonde, maar wat er niet in zit, zit er niet in! Wanneer mag je terugkomen voor de raamlijsten?

Ah, 95%. Ja dat heb ik ook, prachtig!

@Sauce je hoeft absoluut niet bang te zijn dat je van binnen naar buiten niets meer ziet. Deze angst lees ik namelijk vaker.
Ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de folie.

Bijkomend voordeel van de folie is dat het inbraak en UV-werend werkt.
 

Dannydude85

Forumguru
Heb je toevallig ook foto's van de binnenkant van de Skoda, naar buiten kijkend met deze getinte ruiten?

Hierbij wat foto’s van binnen uit de auto. (iPhone 6s kwaliteit)

Voorruit zonder folie
IMG_1128.JPG

Zijruit na de a stijl +- 50%
IMG_1130.JPG

Zijruit na de B stijl 95%
IMG_1131.JPG

Achteruit 95%
IMG_1132.JPG

Zoals Harrie al zegt is het zicht meer dan prima.
 

Canon-Eye

Forumguru
je hoeft absoluut niet bang te zijn dat je van binnen naar buiten niets meer ziet. Deze angst lees ik namelijk vaker.
Van donker naar licht is het doorzicht in het algemeen voldoende - zelfs bij nacht omdat het ook dan binnen in de auto als regel (nog iets) donkerder is dan erbuiten. Ik ervaar al ruim 10 jaar hetzelfde bij de O2c en huidige F2c, beide met Sunset in combinatie met Sonnyboys schermen.
 
Bovenaan Onderaan