Primeur van de eerste Karoq in NL.

EdK

Forumguru
Vandaag mijn eigen wagen opgehaald en sinds maandag zit de dealer (Heron Purmerend ) in nieuw pand met Seat / VW en de 4 ringen wagen.
Bij aankomst in de ochtend was de verkoper nog even bezig met een andere klant die nog vroeger was opgestaan dan ik.
Dus liep even op gemakje door de nieuwe zaak en opeens valt me ook op de tekst Primeur ...
Huh een Kodiaq als primeur ???? nu nog ????
Ehhhhh dat is de Karoq...................... maar die komt pas in December in de showrooms.... toch ??
Wel Heron heeft er rechtstreeks een geregeld met Skoda Tsjechie voor de opening van het pand werd me naderhand vertelt....

Affijn morgen ( zondag 19/11 )is hij zo en zo ook nog te zien in showroom, of hij daarna achter de schermen verdwijnt tot december durf ik niet te zeggen....maar ik kan jullie vertellen het is echt een heel mooie wagen.
Dit was nog wel de uitvoering met gewone tellers , maar dat mocht de pret niet drukken....
En de tekst SKODA op vloer is geen stikker maar word vanuit deur op vloer geprojecteerd !
Of dit alleen bij deze is of dat men het bij alle straks afgeleverde Karoqs gaat leveren durf ik niet te zeggen.

Maar goed zit je er aan te denken om een Karoq te kopen en woon je in buurt van deze Heron dealer dan kun je hem in ieder geval deze zondag zo en zo bekijken en bewonderen....




20171118_090035.jpg 20171118_090054.jpg 20171118_090106.jpg
20171118_090153.jpg
 

Horkje

Forumguru
Gaaf ding!

Is het een nieuwe kleur? Lijkt wel beetje dat nieuwe krijtachtige. Of ligt het aan de foto zelf?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mooie wagen! En je zou hem inderdaad zo aanzien voor een Kodiaq.

Ik vind die 'grondlakkleur' echt super strak. Volgens mij is deze er al een tijdje @Horkje .
Heb deze kleur ook al eens op een O3 vRS en verschillende Audi's gezien.
 

EdK

Forumguru
'grondlakkleur
Steelgrey is de naam geloof ik.
En is inderdaad een kleur die eerst even wennen is maar zeker een erg mooie kleur is.
Zou er een volgende keer zo voor kunnen kiezen.

Ojah en ter info nog even de Karoq die nu bij Heron staat schijnt een Style versie te zijn.
Dus een versie die nog niet naar nederland komt in eerste instantie, dat is de Ambition voor eerste periode
 

Skodaq

Lid
Die grijze kleur doet mij denken aan de bekende Trabant oftewel het Oostblok waar toevallig ook de Skoda fabriek staat.:D
 

krikke5150

Senior Member
Wij zagen een rode op de open deur bij Skoda deze weekend, en hij was inderdaad heel mooi...
Toch wel foto's vergeten te trekken zeker... :banghead:
 

Klaasje

Forumguru
Virtual Cockpit komt in Nederland pas juni 2018, dus vandaar dat hij er met gewone "tellers" nog staat.
Is me nog te ver rijden om te bewonderen, Heb hem al op de IAA gezien in meerdere uitvoeringen. Echt een leuke auto
 

Simon2604

Donateur
Ik ben net terug uit Tsjechië. Hier al een aantal Karoq's in het wild kunnen spotten. Helaas geen foto's. Tevens een aantal in eindassemblage gezien in de fabriek.
 

Gunner

Forumguru
Virtual Cockpit komt in Nederland pas juni 2018, dus vandaar dat hij er met gewone "tellers" nog staat.
Heb je daar wat meer info over? aangezien dit voor Skoda het eerste model is wat deze optie heeft en ze daar aardig mee adverteren zou dat wel een aardige domper zijn.

Enige wat ik wel eens gehoord heb is dat VW dit onderdeel 'voor zichzelf houdt' voor hun eigen modellen en daardoor andere merken in hun stal minder voorraad krijgen.
 

Skodaq

Lid
@Gunnar, volgens mijn informatie krijgt Skoda de primeur binnen VAG voor het digitale dashboard in de Kodiag en de Karoc.
Meestal komen Skoda en Seat achteraan als er noviteiten binnen het concern zijn maar in dit geval niet.

Overal zie je inderdaad de reclame, ook op de You Tube review en test filmjes en zou je verwachten dat het al geleverd wordt in de eerste afleveringen maar blijkt toch in een wat later stadium te gaan gebeuren.

Waarom????
 

ertromp

Forumguru
@Gunnar, volgens mijn informatie krijgt Skoda de primeur binnen VAG voor het digitale dashboard in de Kodiag en de Karoc.
Meestal komen Skoda en Seat achteraan als er noviteiten binnen het concern zijn maar in dit geval niet.

Overal zie je inderdaad de reclame, ook op de You Tube review en test filmjes en zou je verwachten dat het al geleverd wordt in de eerste afleveringen maar blijkt toch in een wat later stadium te gaan gebeuren.

Waarom????
Primeur voor Skoda? VW kan er al mee voorzien worden hier in NL en is standaard op een Highline en de Leon is in DLD al volop bestelbaar met de virtual cockpit
 

CDK

Forumguru
[QUOTE="Skodaq, post: 736098, member: 26683"volgens mijn informatie krijgt Skoda de primeur binnen VAG voor het digitale dashboard in de Kodiag en de Karoq.
Meestal komen Skoda en Seat achteraan als er noviteiten binnen het concern zijn maar in dit geval niet.[/QUOTE] Audi en VW hebben dit al, dus een primeur voor VAG wordt het niet en de Karoq krijgt de digitale cockpit pas medio 2018 en dat is een ruim begrip, wellicht dus pas als de productie van modeljaar 2019 al loopt en dat is dan na week 20/21 uit m’n hoofd. Voor Skoda is het wel een primeur, want de Karoq zal de eerste Skoda zijn met een volledig digitale cockpit :jaja:
 

Blackokkie2

Forumguru
VolswagenXL.jpg
 

Gunner

Forumguru
@Gunnar, volgens mijn informatie krijgt Skoda de primeur binnen VAG voor het digitale dashboard in de Kodiag en de Karoc.
Meestal komen Skoda en Seat achteraan als er noviteiten binnen het concern zijn maar in dit geval niet.

Overal zie je inderdaad de reclame, ook op de You Tube review en test filmjes en zou je verwachten dat het al geleverd wordt in de eerste afleveringen maar blijkt toch in een wat later stadium te gaan gebeuren.

Waarom????
Volgens mij is het op de Kodiaq nog helemaal niet leverbaar?
En op de Passat en diverse Audi's zit het al jaren. Zelfs in de nieuwe Polo is het inmiddels leverbaar.
 

Pendragon

Forumguru
@EdK helemaal dit gemist. Mooi hoor! Ik kwam dit tegen omdat we ook naar de Karoq aan het kijken zijn. Wil toch graag een auto met een hogere instap. We twijfelen alleen nog aan de ruimte van de achterbank. 2 kinderen van 16 en 14 zijn niet klein meer. vari flex gaat er dan zeker ook niet in. Vandaag gaan we even testen/kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan