Service interval wijzigen

Eduardo

Forumguru
Hallo Yeti-rijders,

Het is mij opgevallen dat de boordcomputer van mijn Yeti is ingesteld op 1 jaar en 15.000 km olieservice.
Er zit echter longlife-olie in, dus zou het 2 jaar en 30.000 moeten zijn.

Wie weet of ik dit zelf kan wijzigen, of dat ik ervoor naar de dealer moet ??

vr.groet,
Eduardo
 

0ri0n88

Forumguru
Dealer it is.
Als je hem zelf reset via de boordcomputer ga je altijd naar de 15k interval of 1 jaar.
Ofwel de dealer heeft hem niet goed gezet de laatste keer.
 

EdK

Forumguru
Wie weet of ik dit zelf kan wijzigen, of dat ik ervoor naar de dealer moet ??
Ik raad je aan om het door de dealer te laten doen !
En wel om de volgende reden.
De km registratie word ook in hun systeem gezet en mocht je dus na die 15K met panne komen te staan dan heb je een discussie mbt de mobiliteits service en kort door de bocht genomen is dan hun systeem heilig en je word niet door hun opgehaald dan.

Ik heb dit welliswaar met VW en de Caddy onlangs ervaren.
Verstuifer stopt er mee en motor gaat in noodloop.
Dus eerste beste parkeerterrein gepakt aan de A4 en gebeld met de dealer !
Ik zat 400Km tegen de servicebeut aan ( 15K ) maar volgens hun systeem was ik er al 1000km overheen.
Ik gaf aan dat me display nog 400Km aangaf voor service beurt, maar ik moest kijken naar kaartje in deurpost.
Tsja daar stond op " zie display " maw ik zat nog 400Km voor de servicebeurt van 15K
Wel ik kon hoog en laag springen maar ik kon zelf maar iets regelen maar ik werd niet gehaald door de mobiliteits service omdat ik volgens hun 1000km eroverheen was.

En om dit tegen te gaan adviseer ik je dus om hem door de dealer om te zetten naar de 30K en je er van overtuigen dat men het in hun systeem ook veranderd !
 

Eduardo

Forumguru
Dus als ik geen gebruik maak van de mobiliteits service, kan ik hem zelf na 1 jaar nog eens resetten ??
 

0ri0n88

Forumguru
Tuurlijk kan dat, maar had je dealer hem niet gewoon al op de juiste interval moeten zetten? Weet je zeker dat die op longlife staat?
 

0ri0n88

Forumguru
Dan bij de volgende service weer resetten, maar zo lang je het via de boordcomputer doet zal die altijd de interval van 1 jr of 15k km's hanteren. Beetje garage moet dat met de computer eraan op 2 jaar kunnen zetten mits jij hem op longlife wenst te houden.
 

Leon54

Actief lid
Heb zelf ook de ervaring van onderhoud mij een niet-dealer. Hadden ook de BC niet goed gereset, dus 1 ipv 2 jaar....
 

Kwajesaki

Nieuw lid
Beste is om 15000km aan te houden om olie te verversen de vervuiling welke er in je olie komt is behoorlijk dus niet doen die 30000km.
 

hemi24

Forumguru
Beste is om 15000km aan te houden om olie te verversen de vervuiling welke er in je olie komt is behoorlijk dus niet doen die 30000km.

Generaliserend zou je dan ook kunnen zeggen dat het beter is om méér te gaan rijden, toch?

Zelf ben ik wel voorstander van om minstens één keer per jaar een service uit te laten voeren.
 

oco1979

Forumguru
Volgens advies van meerderen van jullie deze week de Motorolie na 12 maanden ververst en de olieservice-interval ge-reset. Er blijft nu echter een inspectie-melding achter, maar de Yeti heeft officieel een 24 maanden inspectie-interval.
Wie weet hoe ik die inspectie-melding kan resetten. In de boordcomputer zie ik bij “service-interval geen reset- optie.

Vermoed via diagnosetoestel
S2 is zou, al gedaan van de mijne
 
Bovenaan Onderaan