Dagen handbak lijken geteld...

Canon-Eye

Forumguru
Of gewoon, als ik vóór een inhaalmanoeuvre in de juiste versnelling wil rijden, in plaats van de bak twee versnellingen te laten terugschakelen als ik vol gas geef.
Ik gebruikte het vrij vaak, bijv. om voor het invoegen op de snelweg te voorkomen dat ‘ie te snel opschakelt
Voor die gevallen gebruikte ik altijd de sportstand. Slechts twee handelingen: net voor aanvang van de inhaal-of invoegmanoeuvre even naar de S, flink gas erop en dan tussen halverwege en driekwart van de oprit of in te halen auto weer naar D.
Verder zoekt-ie het zelf maar uit, en dat ging altijd uitstekend zonder dat ik me ermee hoefde te bemoeien...

Noot: dit was wel met de dsg6 van een vorige generatie, nog niet verpest door het NieuweRijden-schakelgedrag. Zou met een moderne dsg ook moeten kunnen nadat hij een softwarekuurtje heeft gehad...
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Klopt, ik begin S nu ook steeds vaker te gebruiken. Zit nog niet zo in mijn systeem, omdat ‘ie voor optimalisatie eigenlijk onbruikbaar was.
 

Rallye

Forumguru
Dure hobby, zo'n DSG. Het differentieel zit geïntegreerd in de DSG, het lager van de linker aandrijfas bromt bij mij. Dus ik dacht, lager vervangen. Niet dus, complete nieuwe DSG moet er in, inclusief koppeling en differentieel dus.
Kosten: € 5.000....:nailbiting:

Hmmm. Dus in tegenstelling tot de topictitel zijn de dagen van je automaat geteld... ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik gebruik de S stand ook voor dat soort situaties. Gaat prima na aanpassing. En er valt ook "normaal" mee te rijden nu. Maar dat gaat net zo lekker in D
 
Bovenaan Onderaan