BMW E36 Cabrio M50 2,5L 500+Pk

MarcoO2

Forumguru
Gaaf zeg! Ik houd er wel van: niet gewoon de M3 pakken, maar op basis van eigen keuzes je eigen perfecte (nou ja, bijna dan :D) auto maken.
 

Antera

Donateur
Super mooi project hoor. Dit is erg leuk om te zien. Veel succes met de verbouwing maar als ik alles zie zal dat zeker geen enkel probleem zijn
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Het heeft even geduurd maar hier een paar updates :gekdoen:

Motor moest weer eruit om turbo spruitstuk te monteren :bang:
Hebben ook wastegate aansluiting nog wat aangepast en nu past alles netjes in de auto.







Per toeval ook nog carbonne Gt corners gevonden op het interweb.
Dus daar was ik ook zeer blij mee.





Felony form set opgehaald bij Ivory deze passend gemaakt voor cabrio en hier en daar bijgewerkt voor een beter aansluiting.





Spraybar van NX ook eens op gehangen aan de intercooler.






Wat gaat er nog gebeuren dit jaar.

- Deuren erin gehangen
- Rembekrachtiger en Hoofdrem cilinder van en m3 monteren
- ABS Delete dus ABS pomp en computer en alles wat er mee te maken heef gaat eraf.
- Wiel kasten groter gaan slijpen voor en achter. en laten aansluiten op de felony form fenders
- Rear difuser afmaken
- Achter bumper 15 mm meer naar achter verplaatsen in verband met felony form fenders
- olie aanvoer en afvoer maken
- M50B25 non vanos en M52B30 nokken assen monteren

En kijken of ik voor kerst Carbonne fold up side skirts en een carbonne CSL -style achterklep spoiler kan bestellen
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Thanks allemaal


Waarom heb je die rode plaatdelen aan de zijkanten? Is dat work in progress?


Hallo Marco
die rode plaatdelen is nog work in progress.
Deze worden nog in de kleur van de wagen.
En voor de afwerking komt er op de randen een rubber die aan sluit op de carrosserie.
Maar de boutjes die blijf je zijn hoort bij de style waar ik hem in bouw.
Die panelen zitten er ook op zodat ik wat bredere wielen erop krijg voor meer grip.
Rij namelijk ook straks met semi slicks om het vermogen vol op de weg te krijgen.

ABS pomp vindt ik niet nodig dus ga deze delete plus hele kabelboom en alles wat er allemaal bij hoort
 

Spinal

Forumguru
Mooi hoor :thumbsup: dat past allemaal maar net (en dat is net genoeg) Heb je misschien nog een aparte foto van het spruitstuk? Ben benieuwd hoe de runners lopen, op de foto zijn de runners van de achterste cilinders een heel stuk langer dan de voorste vanwege de plaatsing van de turbo. Is dat niet nadelig voor de drukvulling van de cilinders of is dat te verwaarlozen? Ik zie namelijk wel eens custom spruitstukken waarbij ze hele capriolen uithalen om alle runners even lang te maken voor een optimale drukvulling in de cilinders. Dat vroeg ik me even af.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ga je je motorkap nog isoleren? De turbo zit zo dicht onder de kap, komt straks de lak er nog af.
En waarom een Texas nummerplaat?
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Hey Spinal.

De laatste cilinder is ook het langste.
Ze zijn niet allemaal even lang.
Maar vrijwel alle turbo spruitstuken zijn allemaal niet even lang.
Deze is ook van een firma en getest.
Zover als ik weet maakt dit alleen uit bij Atmo motoren en Turbo motoren niet.


B.stuurder

Er komt nog een hoes om het uitlaat slakkenhuis.
Texas nummer plaat is voor op foto's en meetings.
Ze hoeven niet mijn gegevens te hebben van de wagen en eventueel je adres te achterhalen.
Zodoende de Texas nummerplaten
 
Laatst bewerkt:

verhulstr

Forumguru
Net effe heel je topic door gelezen...wat een gaaf project dit! :jaja: :thumbsup: Nu ik dit zo allemaal lees en bekijk...ik weet niet of je YouTube een beetje bekijkt? Ik volg Alberto Bigboost op YT ....die heeft ook laatst heel zijn E36 drift klaar gemaakt, alleen blies hij zijn blok op (ook met turbo) bij de eerste dyno pull om zijn ECU te programmeren. (Was een 3.2 M3 blok)
Wie weet heb je daar nog iets aan aan ideeën :jaja:

Heel veel succes gewenst met dit toffe project :thumbsup:
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Goedemorgen Verhulst


Kwa ideeën van Alberto Bigboost niet zo heb mijn motor vrijwel al af.
komen nog ander nokken in en dan is motor klaar.
De hele motor is dan aan gepast.
Ook heb ik een andere motor wat degelijker is m50 gietijzer onder blok.
Denk dat de motor van Alberto Bigboost niet zoveel was aangepast want die blies hem we heel makkelijk op.
En hij heeft ook een zwakkere motor erin.
hoop in ieder geval dit mij niet gebeurt.
Weet wel dat mijn motor veel spelling heeft kwa pk's .
Theoretisch zou de motor 1000 pk aankunnen maar ga denk ik max rond de 600 zitten turbo kan tot rond de 750 pk eruit persen en ik ga rijden ergens rond de 1,5 bar of iets hoger. maar dat zien we volgend jaar ergens
 
Bovenaan Onderaan