Skoda Karoq

Snorremans

Senior Member
En @Snorremans is het wat als opvolger voor je huidige ride of zag je nog andere auto's op de IAA die meer in je lijn liggen?

Op de shortlist: Superb 1.6TDi DSG Combi Style business, Passat 1.6TDi Variant DSG Highline, Octavia 2.0TDi DSG Combi Style Business, Karoq.......?

Ik heb reeds 2 Octavia's en 2 Superbs versleten. De Karoq is eens wat anders. Ruim genoeg en ik denk dat hij absoluut fijn rijdt. Heb een tijdje terug in de Ateca gereden en dat beviel me wel. Ben nu benieuwd naar de prijzen, uitrustingen e.d. Voor mij belangrijk: Ruimte (fatsoenlijk achterin kunnen zitten), caravan kunnen trekken, automaat, lekker in de spullen (liefst adaptive cruise, lane assist). De 2.0 trekt een caravan alsof er niets achter hangt, de 1.6 kan het ook doen maar met meer moeite, vooral op de lange autobahn hellingen (terug naar 3).
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Vandaag van een dealer te horen gekregen dat prijzen week 41 bekend zouden worden gemaakt.
Er wordt een quota per dealer voorzien (deze dealer krijgt er voor 2018 40 toebedeeld!).
Tot zover deze update :(
 
Ik heb gisteren contact gehad met onze accountmanager van de LM aangezien mijn contract bijna afloopt. Ik heb hem de situatie voorgelegd en gevraagd of hij intern wat meer info los kan peuteren (deze LM is een zustermaatschappij van een Skoda dealer, erg dicht op het vuur dus), dit is de info die ik gisteren ontvangen heb:

De prijzen van de Karoq zullen per medio November bekend zijn waarbij de auto medio December wordt geïntroduceerd. Verwachte levering bij snelle bestelling zal Q2 2018 worden en daarbij is voor zover bekend de auto nog nergens te zien, ook niet bij buurlanden, dit na introductie op de IAAFrankfurt welke reeds is geweest.
 

Tuulster

Forumguru
Sjonge jonge ze bouwen de spanning wel op...... :nailbiting::nailbiting:

Met alle respect maar dat doen andere merken echt beter.
  • De nieuwe Nissan Leaf wordt onthuld en binnen een maand is de prijs bekend kan hij worden besteld en in januari al geleverd worden......
  • De Volvo XC40 wordt onthuld en krap een week later zijn de prijzen bekend, is hij te bestellen en is al leverbaar vanaf januari.......
Volgens mij zijn er nog veel meer voorbeelden te geven (als je er even in duikt) van een hele korte doorlooptijd na onthulling.
Sorry maar dit spreekt niet voor Skoda! :nono:
 
Laatst bewerkt:

Jorg Edelbloedt

Senior Member
In Duitsland al een dealer gezien met een groot spandoek met de tekst:" Skoda Karoq, jetzt bestellbar!!"
Dus er zou daar al meer bekend moeten zijn.
Zowel in Duitsland als Tsjechië al bestelbaar, de dealer die ik gisteren bezocht bood me aan een certificaat te tekenen als een soort van “ pre-order”, levering voorzien Q1-2018.
Iets wat ik niet kon, daar ik geen vrije dealerkeuze heb voor levering.
 

Japanese Power

Donateur
In Duitsland al een dealer gezien met een groot spandoek met de tekst:" Skoda Karoq, jetzt bestellbar!!"
Dus er zou daar al meer bekend moeten zijn.
Bestelbaar houdt niet in zichtbaar in de showroom...
Het is inderdaad een pre-order op papier die je meer zekerheid verschaft.
 
Bovenaan Onderaan