Carwrapping

Gerjo

Senior Member
Op vakantie is een jongetje op zijn fiets achterop mijn auto gereden en een forse kras op mijn achterklep en onderbumper achtergelaten.

Alles is verzekeringstechnisch geregeld en ik zou de schade kunnen laten maken (€726).

Nu reed ik gisteravond naar huis uit het werk en hoorde op de radio reclame van Procarwrap. Dus toen dacht ik, waarom zou ik de auto niet laten wrappen?

Bij Procarwrap kost het ongeveer 1500 euro. Voor mijn gevoel zou ik dan a) een andere kleur kunnen nemen en b) van alle kleine krasjes en oneffenheden af zijn, terwijl ik er zelf dan net geen 800 tegenaan hoef te gooien wat natuurlijk veel goedkoper is dan opnieuw spuiten.

Een zoektochtje hier leverde geen recente voorbeelden op, maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen vertellen wat de voor- en nadelen zijn?
 

CDK

Forumguru
Waar je met wrapfolie ernstig rekening mee moet houden is de extreme krasgevoeligheid. Tenzij je een echte lakbeschermingsfolie laat aanbrengen, maar dat is in jouw geval geen optie.
 

Cordoba

Forumguru
Je wil de totale auto laten wrappen?

Over het algemeen is wrappen wat gevoeliger voor krassen, en blijft vuil meer hechten (minder glad oppervlak dan lak). Voordeel is dat je wat minder snel roestvorming krijgt door steenslag, nadeel is dat je lakschade/roest van binnenuit pas bemerkt als het veel te laat is. Ik heb zelf geen ervaring met wrappen, maar dit zijn algemene/logische voor- en nadelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gerjo

Senior Member
Je wil de totale auto laten wrappen?

Over het algemeen is wrappen wat gevoeliger voor krassen, en blijft vuil meer hechten (minder glad oppervlak dan lak). Voordeel is dat je wat minder snel roestvorming krijgt door steenslag, nadeel is dat je lakschade/roest van binnenuit pas bemerkt als het veel te laat is. Ik heb zelf geen ervaring met wrappen, maar dit zijn algemene/logische voor- en nadelen.
Ja nou ja, ik hoorde het op de radio en vond het wel interessant. Dus vandaar even de vraag of men ervaringen hier heeft...
 

H@RM

Senior Member
Voordelen:
iedere kleur die je maar wil
lak eronder blijft "beschermt"

Nadelen:
Wasstraat is een no go. (in geval van matte wrap helemaal)
Bij inruil zijn veel bedrijven er niet zo van gecharmeerd en jouw schade is weer zichtbaar

Als je een andere kleur wil is het zeker het overwegen waard. Maar houd rekening met met een stuk meer onderhoud

@Corné de Kluijver
Nu ik er zo over nadenk, hoe gaan ze dat eigenlijk doen met jouw satijn glans X-pel?
Coaten zorgt voor meer glans. Of gaan ze voor Nanolex i.p.v. Gyeon
 
Bovenaan Onderaan