Sleutelgat in voordeur

kvanhoorn

Nieuw lid
Hallo allen,

In mijn KESSY sleutel zit een sleuteltje verborgen die (dacht ik) voor het openen van mijn deuren zou zijn wanneer het batterijtje leeg is. Ik weet alleen niet hoe ik deze in de deur kan stoppen. Ik heb al geprobeerd om het stukje plastic naast de klink los te krijgen, maar helaas zonder resultaat.

Is het dan alleen bedoeld om het kinderslot erop en eraf te halen?

Mvg
 

leon-cupra

Forumguru
Je dient idd het plastic kapje naast je klink eraf te klikken. Zit vast met clips. Denk dat je het gedeelte naast je klink omhoog moet klikken en dan een hoek maken zodat je het clipje aan de andere kant op die manier kan los klikken.
 

kvanhoorn

Nieuw lid
Kijk eens in je dashboardkastje. Daarin ligt een instructieboekje (ook te downloaden als PDF). Wat staat daarin?

Ik heb in het boekje gelezen over sleutels en contact en over deuren maar kon het helaas niet vinden, vandaar dat ik de vraag hier stelde. Toch bedankt voor het meedenken ;)
 

kvanhoorn

Nieuw lid
Je dient idd het plastic kapje naast je klink eraf te klikken. Zit vast met clips. Denk dat je het gedeelte naast je klink omhoog moet klikken en dan een hoek maken zodat je het clipje aan de andere kant op die manier kan los klikken.

Gaan we dat eens proberen vanmiddag.
Hoe lang doe je met een batterijtje, weet iemand dat?
 

Canon-Eye

Forumguru
Betekent dit dat je dus ook minimaal 1x per 6 maanden met dat noodsleuteltje staat te klooien omdat-ie het niet meer doet, of krijg je eerst nog een waarschuwing?
 

leon-cupra

Forumguru
Heb zo eens staan vloeken op onze O3 omdat de batterij al redelijk plat was van de sleutel van mijn vriendin haar wagen.
Al paar keer ondervonden dat de sleutel niet meer werkte, wel telkens open gekregen met het handmatig openen via dat kapje los te maken. Staan met de 03 op een parking. Moest achteraf nog iets uit de wagen halen. Probeer de wagen te openen, deed niets, dacht tja batterij nog niet vervangen, dus kapje los, steek sleutel in slot, draai en nog niets :mad: al staan zien of ik wel aan onze wagen stond (op het voetbal zijn er nog wel een paar met een witte O3), maar was idd de onze ... 10 min staan klooien tot ik tot het besef kwam dat ik met de sleutel van mijn eigen 03 bezig was. :D
 

leon-cupra

Forumguru
Hoeveel biertjes had je op in de tijd ervoor ??
Dan is het namelijk misschien nog verklaarbaar......:deuk:
Drink niet. Dus geen ;)
Heb normaal gezien nooit mijn andere sleutel mee, maar omdat ik opgegaald werd door mijn vriendin, maar niet thuis, had ik de sleutels van de vRS ook nog mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CDK

Forumguru
Betekent dit dat je dus ook minimaal 1x per 6 maanden met dat noodsleuteltje staat te klooien omdat-ie het niet meer doet, of krijg je eerst nog een waarschuwing?

Nee hoor, je krijgt een melding op je display. Openen en sluiten is het laatste wat uit valt. Eerst start de auto niet, dat kan je oplossen door met het metalen gedeelte (waar de ring doorheen zit) de startknop in te drukken ipv met je vinger. Dus je wordt er wel degelijk op geattendeerd :jaja:
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn Passat krijg ik een melding als de batterij aan vervanging toe is. Die melding heb ik rustig een maand of 2 uitgesteld en toen is ie tijdens de beurt vervangen (de batterij in de sleutel).
Dat was overigens bij de 90.000 km beurt (auto was toen 2 jaar oud)
 

kvanhoorn

Nieuw lid
Nee hoor, je krijgt een melding op je display. Openen en sluiten is het laatste wat uit valt. Eerst start de auto niet, dat kan je oplossen door met het metalen gedeelte (waar de ring doorheen zit) de startknop in te drukken ipv met je vinger. Dus je wordt er wel degelijk op geattendeerd :jaja:

Kijk! Dat is duidelijk, thanks voor al jullie info.
 

EdK

Forumguru
Maar goed nu is de elektronica zo ver toegetreden in de wagens.
Hoe moeilijk is het nu om een oplaadbare batterij in zo'n afstandbediening te stoppen en dat je draadloos of via het contactslot die batterij elke keer oplaad.....???

Hoe Simply Clever zou dit toch niet wezen.......:pieker::jaja:
 

CDK

Forumguru
Maar goed nu is de elektronica zo ver toegetreden in de wagens.
Hoe moeilijk is het nu om een oplaadbare batterij in zo'n afstandbediening te stoppen en dat je draadloos of via het contactslot die batterij elke keer oplaad.....???

Hoe Simply Clever zou dit toch niet wezen.......:pieker::jaja:

Moeilijk is dat niet, want BMW heeft dat al jaren....
 

mister9

Actief lid
Maar goed nu is de elektronica zo ver toegetreden in de wagens.
Hoe moeilijk is het nu om een oplaadbare batterij in zo'n afstandbediening te stoppen en dat je draadloos of via het contactslot die batterij elke keer oplaad.....???

Hoe Simply Clever zou dit toch niet wezen.......:pieker::jaja:

Het maakt het "kessy" systeem niet zo handig meer. Want daarmee wil je juist je sleutel gewoon bij je hebben en da's genoeg. Niet nog ergens moeten insteken of neerleggen om op te laden.
 
Bovenaan Onderaan