Distriebutieriem vervangen ?

Maggy

Forumguru
Gates is gewoon A kwaliteit, SKF een lagerfabrikant....die idd distributiesets levert, maar waar halen zij de riem vandaan? En waar haalt Gates/Contitech de lagers voor de spanner?
Ik denk dat het voor de kwaliteit niet verl uitmaakt wat je monteert, als het maar 1ste montagekwaliteit is.
Dus SKF/Gates/Contitech allemaal goed, Bolk zou ik persoonlijk links laten liggen.( net zoals Hella/Lucas & Dayco, maar dat is persoonlijk)


Vergeten; zelf vervangen, ja dat is goed te doen, mits je weet wat je doet, ondanks dat ik het kan (-zou kunnen..) doe ik dit niet zelf; een fout is zo gemaakt, en de gevolgen zijn duur. (Bij mij maakte de dealer de fout, dat werd een ander blok)
Bas.
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
is het vervangen van de riem en pomp eventueel ook goed zelf te doen , (uiteraard met het juiste gereedschap)
want hoe spannend is het bij een 1.9 tdi pompverstuiver ? zie op sommige sites waterpomp +rollen+spanner +getande-riem voor rond de 120,00 ( Gates , skf ) en welk merk zouden jullie voor kiezen ?
Niks is moeilijk als je weet hoe het zit, nadeel bij een tandriem is dat als het fout gaat dat het je heel veel geld kost..

Bij een pompverstuiver moet je vooral het juiste krukas gereedschap hebben (zijn twee verschillende) en de drie boutjes van nokkenastandwiel los draaien bij het spannen terwijl de blokkeerpin van de nokkenas erin zit..

Motorsteun moet los en kan soms behoorlijk in de weg zitten ..
 

chris01

Senior Member
weten jullie toevallig als je via misterauto of zo een riem incl waterpomp koopt van het merk gates is , en het dan ook echt origineel Gates is ? schrik nog al van de verschillende prijzen. ?? zou er toch verschil in zitten ??
 

chris01

Senior Member
ga er toch maar niet zelf aan beginnen, word 19 juli gedaan door de garage.
beetje te spannend !:jaja:
 

chris01

Senior Member
Zo, auto heeft nieuwe distributieset incl waterpomp. Rekening heb ik nog niet maar zal rond de 500,00 zijn. En multiriem!
Wat mij wel opgevallen is dat de motor toch iets mooier loopt. Of kan dat niet?
 

ertromp

Forumguru
Voor het lopen van de motor zal het geen moer uitmaken de nieuwe riem mits natuurlijk alles weer precies op tijd is gezet en ook stond voor de wissel
 
Bovenaan Onderaan