Last van windgeruis O3 fl ter hoogte van rechtervoorportier?

dirkie996

Forumguru
Door een medeforummer erop attent gemaakt geweest, en bij navraag aan m'n echtgenote, bij m'n wagen blijkbaar hetzelfde probleem.
Vanaf zo'n 120km/u veel windgeruis ter hoogte van het rechtervoorportier. Ik moet hier wel bij vermelden dat het telkens 'n O3 fl RS combi betrof.
Zijn er hier nog leden die daarvan last hebben, en is er daar dan al 'n oplossing voor gevonden( deur bijregelen), of heeft dit te maken met het model/ontwerpfout v/d buitenspiegel?
Kwestie van ons goed te informeren, misschien bestaat er al 'n oplossing hiervoor , waarvan het forum op de hoogte is, zodat er niet nutteloos veel tijd verloren gaat bij het zoeken bij de dealer, zoals dikwijls gebeurt.

Mvg,
Dirkie
 
Laatst bewerkt:

vinom

Actief lid
Ik heb inderdaad hetzelfde euvel. Rechtervoorportier, ten hoogte van de speaker/buitenspiegel. Vanaf 130 km/u goed te horen, vanaf 120 km/u moet ik er heel op letten wil ik het horen. Het is bij mij een vrije hoge windruis qua toon, eerst dacht ik dat mijn rechter speaker kraakte, maar dat is niet zo. Betreft hier een 03 Combi facelift model.

Ik stoor mij er overigens niet heel erg aan, maar zou leuk zijn als er ooit een oplossing voor komt.
 

AndreM

Forumguru
Heb ik ook gehad, begon al bij 80 km.
De dealer heeft het opgelost door de deur / slotvanger af te stellen.
 

leon-cupra

Forumguru
Als iemand anders je er attent op moet maken, is het niet echt heel problematisch zeker?

Dacht dat er S3-rijders er soms ook problemen mee hebben. Eens gelezen dag de spiegelkap slecht geisoleerd is waardoor wind vrij spel heeft, ofwel een lijst die los of niet mooi gemonteerd is en bij de meesten werd de deur idd beter afgesteld.

Zelf geen last van, passeer de 120 redelijk snel. :deuk:
 

sg1987

Lid
ik heb ook last van een geluid als ik meer als 100km/h gaat. Het is eerder zo'n geruis, precies alsof het ergens op't lichtjes (maar veel) op aant regenen is.
 
Bovenaan Onderaan