My Škoda App in de Fabia II

fanSkoda-VW

Donateur
En een probleempje opgelost dat zelden voorkomt, maar toch: een spookauto.
Een gelijkende auto met jouw kenteken, zoals laatst op de TV.
Met de app kan je de ritten laten zien, en zo bewijzen dat jij niet degeen bent die voor de boetes in aanmerking komt.
 

piair1982

Forumguru
Nou de app heeft ook al een probleem aangegeven met m'n dynamo. Die was defect. Vanuit de app mobiliteit gebeld en alles netjes opgelost.
 

Rallye

Forumguru
Wel grappig trouwens dat de topictitel precies de verkeerde app weergeeft (en dus een voorbeeld geeft van de verwarring op dit terrein). Dit gaat over de mijnskoda-app (PON), niet over de myskoda-app (OEM).....
 
Nou de app heeft ook al een probleem aangegeven met m'n dynamo. Die was defect. Vanuit de app mobiliteit gebeld en alles netjes opgelost.

Kwam die info niet in het display?

Ik heb het idee dat het display minder details aangeeft dan toen ik de auto kocht. Ik kreeg de eerste keer met een aanhanger specifiek in beeld welk lampje van de aanhanger kapot was, terwijl ik het nu moet doen met het algemene lampje 'lampje defect'. Het is voor mij niet te zien of dit een software aanpassing is, of dat het toevallig er aan ligt hoe de auto dit meet.


Die EUR 99,- aanbieding schijnt verlengt te zijn trouwens...
 

Chatslet

Forumguru
Is dit niet gewoon een verkapte manier om je auto klaar te laten maken voor rekeningrijden? En hoe zit het met dat deuren op slot verhaal? Kun je de deuren ook los maken met de app? In dat geval vind ik het niet zo handig dat ze een QR code in je raam plakken waarmee je een app aan je auto kunt koppelen want als jij dat kan dan kan iedereen dat. Los van dat ze dan altijd zien waar je auto staat kunnen ze dan ook nog je auto open maken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik krijg dit 1 jaar gratis bij mijn volgende auto. Maar ik denk niet dat ik me ga registreren. Daarvoor zie ik te weinig toegevoegde waarde
 

Rallye

Forumguru
@Chatslet Iedereen mag zo paranoïde zijn als hij wil. De door Pon geplaatste module hiervoor stuurt alleen gegevens de auto uit; de auto is er dus niet mee te beïnvloeden.

De link met rekeningrijden zie ik niet, behalve dan dat een evt. in te bouwen kastje daarvoor (laten we overigens hopen dat het er niet van komt) ook je positie doorgeeft - net als je telefoon overigens.

Ik begreep dat die QR-code aan de binnenkant van de deurstijl zit, dus niet (altijd) van buiten te zien. Misschien moet je je dan toch maar aanmelden en vervolgens alles uitzetten; dan kan een ander zich erniet meer mee aanmelden.

Ik begrijp overigens niet waarom Pon dit zo pusht: nu is er Skoda Connect (OEM), dus neem je verlies.
 

Chatslet

Forumguru
Ik werk zelf in de IT beveiliging en weet uit ervaring dat dit soort systemen doorgaans niet met beveiliging in het achterhoofd zijn ontworpen. Zeg maar gerust zo lek als een mandje. Misschien is de sjoemelsoftware de reden dat ze dit pushen zodat ze storingen die door de update komen al aan kunnen zien komen en klanten op tijd naar de dealer kunnen roepen zodat er kan worden voorkomen dat er op kosten van PON dure onderdelen worden vervangen.
De link met rekeningrijden is overigens heel eenvoudig te leggen. Het kan dienen als automatisch rittenregistratiesysteem. Wat voor kastje denk je dat er ingebouwd moet worden voor rekeningrijden? Juist, een rittenregistratiesysteem.
 

piair1982

Forumguru
Jammer genoeg zijn sinds de update veel functionaliteiten niet meer werkend. De leverancier heeft de grootste moeite om dit op te lossen. Basis dingetjes werken wel. Maar dingen als wel of geen gesloten portieren of actieradius werken niet. En dat zijn nou wel juist dingen die ik interessant vind.

Klantenservice zegt er druk mee bezig te zijn. En Pon kennnende is hun er ook alles aan gelegen om dit weer goed te krijgen.
Maar tot op heden na meerdere updates werkt het nog steeds niet naar behoren helaas.
 
Bovenaan Onderaan