GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lineasol

Actief lid
Dat "helemaal geen klant" valt wel mee hoor, het was er hartstikke druk van de week. Ze kunnen haast niet in de vraag voorzien, denk ik. Schitterend bedrijf om te zien, vakmanschap, nette omgang met klanten, die dan vaak ook van ver (buiten NL) komen.

Over de telefoon klonk diegene die mij te woord heeft gestaan inderdaad zeer vriendelijk en nam ook echt de tijd om alle vragen duidelijk te beantwoorden. Met of zonder korting ik ga bij dit bedrijf chiptunen.
 

Paul5

Senior Member
Dat is jammer. Had je al een afspraak gemaakt bij TVS? Je kan de afspraak ook verzetten naar eind van het jaar? Wellicht is de financiële situatie dan beter?

Nee ik had nog geen afspraak gemaakt want ik was nog aan het kijken of het alsnog zou kunnen , maar ik red het gewoon niet met de kosten die wij de komende tijd gaan krijgen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spinal

Forumguru
Vandaag was ik aan de beurt, Rico was er niet maar Dirk heeft me perfect geholpen. In overleg met hem toch gekozen voor een chip op maat, omdat ik altijd met 98 rij kunnen ze hem helemaal op de auto specifiek afstellen. Eerst is de auto op de weg afgesteld en daarna nog op de rollenbank de puntjes op op de i gezet.
Resultaat 150 pk en 270Nm dat is 28pk en 70Nm meer :thumbsup: en dat rijd toch een heel stuk prettiger, het is geen race monster maar nu heeft hij net dat beetje extra power wat hij standaard mist. En ik heb start/stop weg laten programmeren. Ik ben zeer tevreden :)

@Corné de Kluijver, nogmaals dank voor de organisatie!

EDIT: het om coderen van de start/stop zodat de knop omgekeerd werkt is maar bij een beperkt aantal auto's mogelijk. Alleen bij de nieuwere Audi's met de juiste boordcomputer is het mogelijk.
Het is wel mogelijk om start/stop helemaal weg te programmeren
 

CDK

Forumguru
Even een huishoudelijke mededeling...
Ook al is Rico op vakantie gaan gemaakte afspraken uiteraard gewoon door! Daarvoor hoeft niet gebeld te worden :) Kennelijk heeft mijn vorige post bij sommige leden onrust gezaaid in de trand van "hellup Rico op vakantie en nu???" :nailbiting::maakmegek:
 

Spinal

Forumguru
Doet Rico ook zelf de aanpassingen/chippen? Ik dacht dat alleen Ronald en Dirk dat deden. Dus heb je Rico niet nodig :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

skodasuperb94

Forumguru
Ook al is Rico op vakantie gaan gemaakte afspraken uiteraard gewoon door! Daarvoor hoeft niet gebeld te worden

Ik weet niet hoe jij dat doet @Corné de Kluijver , maar als ik bijna 300km moet rijden dan verifieer ik daags voor vertrek de afspraak.
Als ik vervolgens na 3 dagen geen reactie krijg dan ga ik bellen.
Handig was dan geweest om op de mail van Rico een out of office melding te plaatsen voor enige info.
Dus ja, daar moest wel even voor gebeld worden.

Neemt niet weg dat ik donderdag een TOP dag bij TVS heb gehad bij Dirk en Ronald welke je overigens de groeten doet.
Later mijn beloofde "TVS verslag" met beeld en geluid.
 

leon-cupra

Forumguru
@skodasuperb94 , hebben ze er bij TVS 193pk uitgehaald? Knap. Is er buiten de chip nog iets anders gedaan?
Mijn vorige wagen was ook een S2 140pk. Hebben ze (DVX)toen 177pk uitgekregen. Ik had blijkbaar versie die teveel roetuitstoot produceerde. Hadden ze hem verder getuned, ging ik teveel last krijgen met verstopte roetfilter (deed wel veel korte afstanden).
 

skodasuperb94

Forumguru
@skodasuperb94 , hebben ze er bij TVS 193pk uitgehaald? Knap. Is er buiten de chip nog iets anders gedaan?
Mijn vorige wagen was ook een S2 140pk. Hebben ze (DVX)toen 177pk uitgekregen. Ik had blijkbaar versie die teveel roetuitstoot produceerde. Hadden ze hem verder getuned, ging ik teveel last krijgen met verstopte roetfilter (deed wel veel korte afstanden).

Nee, verder niets gedaan "slechts"de tuning op maat.
Het vermogen was standaard al meer dan volgens fabrieksopgaven. Volgen Ronald komen ze dit bij deze motoren regelmatig tegen.
 

leon-cupra

Forumguru
Nee, verder niets gedaan "slechts"de tuning op maat.
Het vermogen was standaard al meer dan volgens fabrieksopgaven. Volgen Ronald komen ze dit bij deze motoren regelmatig tegen.
mooi resultaat dan. Maar zie dat een CR hebt, mijne was nog een pompverstuiver. Een pompverstuiver was slechter om te chippen. Mijn broer had toen ook een 140 CR maar in een golf. Hij vond de mijne wel iets meer duw in de rug geven terwijl een CR geleidelijker was.
 

skodasuperb94

Forumguru
mooi resultaat dan. Maar zie dat een CR hebt, mijne was nog een pompverstuiver. Een pompverstuiver was slechter om te chippen. Mijn broer had toen ook een 140 CR maar in een golf. Hij vond de mijne wel iets meer duw in de rug geven terwijl een CR geleidelijker was.

Het mooi van deze tuning is dat met max koppel rond de 2000 toeren ligt wat een wereld van verschil in response maakt.

2mm6zpv.jpg
2mm6zpv.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

jvaneijk

Nieuw lid
Vandaag ben ik bij TVS geweest voor dsg aanpassing en standaard chip. Keurig ontvangen met koffie.
Ben zeer tevreden over het verloop en resultaat. Schakelt als een zonnetje en net even wat meer trekkracht onderin. Een grote :thumbsup: voor TVS en @Corné de Kluijver
 
Afgelopen maandag ben ik ook bij TVS geweest voor DSG aanpassing. Nette zaak en vriendelijk ontvangst. Ik heb nu echt een 1e versnelling ipv net je gas in te trappen en dat hij al in z'n 2 staat. Ook gaat hij nu iets later naar de 7e versnelling. Zo rond de 80 km/h. Ben zeer te vreden en te spreken over TVS. Zeker een aanrader. En @Corné de Kluijver, bedankt voor het regelen van deze actie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan