Led verlichting H4

Blackciti

Senior Member
''Drive schreef:
Dit Forum is vervuild met ouwe wijven gezeik! Ik stop ermee. Voor mij heeft dit Zeik Forum geen meerwaarde!''

Ted schreef:
Jammer dat er zo weinig respect is voor veranderingen die aangebracht worden aan een verlichting. Terwijl het aan duidelijke objectieve feiten veelal ontbreekt. Daar in tegen was mijn topic over Xenon verlichting gelukkig genuanceerder opgevat.


Oké.
Maar om hier dan nog even op terug te komen: Er werd hier in dit topic door meerderen wel degelijk objectief en met respect gewezen op enkele ter zake doende feiten.

En om dan even bij mijzelf te blijven: Als ik dan zeg dat een lamp gemonteerd in een reflector die daar niet voor is ontworpen geen goed lichtbeeld geeft, kan ik dat met de beste wil van de wereld niet anders noemen dan dat dit een zeer ter zake doende objectieve en feitelijke vaststelling is.

En respect... Tja, als de starter van dit topic zich daardoor en door de terechte opmerkingen en vragen van de andere mede forumleden dienaangaande niet serieus genomen voelt en dat als disrespect ziet, dan kun je de zaak ook omdraaien en het verzoek om uitschrijving als respectloos jegens je mede forumleden zien. Jammer!
 

EdK

Forumguru
Ach vaak is het probleem van tekst opvatten dat tekst plat is..
En daarom dat ik vaak zeg als je een tekst je in eerste instantie op je achterste poten zet, lees het dan nog een paar keer om te kijken of de poster het misschien gewoon goed bedoeld maar dat jij / wij het verkeerd lezen.
Maar als er gepost word met " ouwe wijven gezeik " dan zegt dit vaak meer over degene die dat schrijft dan over de anderen, al lees je het 10 keer over DIE platte tekst blijft hetzelfde..... enwel respectloos, net als dat je al je tekst gaat verwijderen.
Vandaar dat wat mij betreft de Edit knop maar een kwartier gebruikt kan worden en daarna niet meer.
Heb je genoeg tijd om je tekst van schrijf fouten te ontdoen en daarna is de tekst de tekst !!
En dat uiteraard voor wel of niet donateur !! Geen uitzonderingen hierin !
 

Ted

Forumguru
Even een update
Ik had zoals gezegd via E bay Led lampen gekocht echter deze werden niet uitgeleverd en uiteindelijk via een claim bij Paypal terugbetaalt.
Daarna weer een set besteld via E bay en deze zijn inmiddels uitgeleverd. Net gemonteerd en een paar foto's gemaakt. Vrij van strooilicht zijn ze niet, wel hebben ze een lichtbeeld. Wel meer licht. Of dit binnen marge zal de tijd moeten uitwijzen. Ook geen tegenliggers die seinde.

Andere info
Montage, super eenvoudig circa 10 minuten
Prijs: 22 euro incl verzending WP_20171204_18_23_14_Pro.jpg
 

Bijlagen

  • WP_20171204_18_21_34_Pro.jpg
    WP_20171204_18_21_34_Pro.jpg
    315,6 KB · Weergaven: 97

B.Stuurder

Forumguru
Het lijkt wat fel, maar op de foto vanuit de auto is er weinig verstrooiing buiten je directe zicht. Een beetje halogeen licht - beeld, maar dan veel witter.
 

Ted

Forumguru
Overigens het grootlicht was normaal.
Hou jullie op de hoogte van hoe zich deze verlichting zich manifesteert in de praktijk.
 

Ted

Forumguru
Voor de goede orde, mijn type heeft geen voorschakel apparaat en past zo in de Citigo. Weliswaar is H7 natuurlijk eenvoudiger qua techniek. Lichtbeeld ziet er goed uit, ook wel een beetje strooilicht lijkt mij zo maar wel aanvaardbaar.

Hele mooie beschrijving!
 

Ted

Forumguru
Nog even een correctie:
De lampen konden op 2 mogelijke manieren gemonteerd worden en ik had beiden 180 graden verkeerd gemonteerd. Nu is het resultaat veel beter en is het strooilicht vergelijkbaar wat normaal is en ook de opbrengst is veel beter vandaar nog even een update van het lichtbeeld.

Bovendien heb ik ook een aantal metingen uitgevoerd:
1,15 A bij 14 V
46 graden celsius met de infrarood meter.
 

Bijlagen

  • WP_20171205_17_24_00_Pro.jpg
    WP_20171205_17_24_00_Pro.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 68

Arnout84

Senior Member
Strooilicht is nooit acceptabel. En of een lamp wel of geen goed lichtbeeld geeft is pas te zien op een lichtstelkast, en nergens anders op.
 

Arjann

Forumguru
Ik ben wel benieuwd of de scheidingslijn tussen licht/donker duidelijk is. Kan je eens een foto maken van het lichtbeeld op een muur o.i.d.?
 

Ted

Forumguru
Als ik in de gelegenheid ben doe ik het voor je. De scheidingslijn is strakker als van mijn Xenon verlichting die ik op de Fabia1 heb en die bij de APK altijd (al 14 jaar) fluitend door komt. De Citigo is van mij vrouw en ik zit zelden in haar auto maar hij staat vaak tegenover een schutting en dan is niet zo moeilijk uit te voeren.
 

bert44

Senior Member
sku_493594_1_small.jpg


H4 COB 35W 8000LM super heldere ver en dichtbijgelegen lichte aluminiumauto LEIDENE koplamp (2 PCs)
http://www.dx.com/nl/p/h4-cob-35w-8...m-car-led-headlight-2-pcs-493594#.Wim0jZvyOK8
21.46$ free shipping
 

Captain Hook

Forumguru
@bert44 : aantal bedenkingen bij die dx aanbieding:
-COB LEDs geven eigenlijk niet genoeg licht
-voorzien van ventilator; die zijn meestal geen lang leven beschoren c.q. dat ze storen op je radio-ontvangst.
-centreerpunt van de lichtbron is een beetje merkwaardig; driehoekig(?)
 
Bovenaan Onderaan