Ff voorstellen!

Beste Skoda liefhebbers.

Afgelopen week ben ik trotse eigenaar geworden van een Octavia rs 07,

Het stond absoluut niet in de planning om een nieuwe auto te kopen! Maar toen 1 van mijn vrienden, forum lid: @koreaan,
Besloot om zijn Octavia in te ruilen op een BMW moest ik daar snel bij zijn. Ik ben nu al 5 jaar bekend met deze auto en weet hoe ontzettend goed er voor gezorgd is, daardoor was de keuze dan ook niet zo moeilijk meer en zeg eerlijk een blauwe station met 311 pk en 446nm koppel is geen straf om mee te rijden! Wanneer ik de auto zou gaan kopen was er 1 voorwaarde en dat was: aanmelden en voorstellen op het Skoda forum. Dat leek mij ook erg leuk en vooral handig om kennis op te doen vanaf jullie topics. Ik kan jullie nog veel meer vertellen over de modificaties maar de meesten van jullie zijn volgens mij al redelijk bekend met deze top wagen!

Mvg Harry
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ha Harry. Aanmelden èn voorstellen is sowieso altijd een voorwaarde, lees de reglementen er maar eens op na ;).

Nee hoor, just kidding. Welkom hier en veel plezier met je onverwachte aankoop.
 
D

Deleted member 24009

Welkom en veel plezier met de RS, maar dat zal geen probleem zijn...
 
Vandaag het nut gezien van runflat banden!

Mijn vriendin kwam thuis na haar werk en zei dat de octavia vreemd reageerde met sturen, vooral op de snelweg erg slingeren!
Ik in eerste instantie kijken maar zag niks vreemds vervolgens stukje rijden en inderdaad het rijdt niet fijn.
Dus snel naar de werkplaats en de band oppompen en ja hoor er zat 0.0 bar in.
Ik ben de runflat banden dankbaar dat wij nog gewoon overal heen konden rijden zonder ernstige schade en bestel er ook zeker weer 1.

Dus helaas een 4000km oude band vervangen voor een nieuwe €156,00. Een normaal mens koopt er 2 voor maargoed goede banden zijn toch wel prettig!

En hoezo velgen maken de auto... de antraciet superb velgen kleden de octavia toch wat beter aan
 

Bijlagen

  • IMG-20170809-WA0006.jpeg
    IMG-20170809-WA0006.jpeg
    479,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG-20170809-WA0004.jpeg
    IMG-20170809-WA0004.jpeg
    635,4 KB · Weergaven: 32

CDK

Forumguru
@Harry RS, run flat banden mogen niet zomaar op elke velg gelegd worden. Ik neem aan dat er op de standaard Skoda velg geen EH2+ kenmerk staat?
 
Ha7 en h2 staat in de velg het is een velg van ronal, deze zaten eronder toen ik de auto kocht er vanuit gaande dat dit goed zit.
Komt dat zo nauw met runflat banden? Zit btw wel een bandenspanning controle systeem op
 
Bovenaan Onderaan