Verschil navigatiesystemen O3

J@N

Lid
goedenavond, ik ben ter vervanging van mijn F1 op zoek naar een O3. Nu zie ik er veel die het kleine scherm hebben. Ik vind het grote scherm mooier ogen. Maar twijfel of ik niet gewoon het kleine scherm ook moet overwegen. Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen wat los van de grootte van het scherm de technische verschillen zijn tussen de navi met groot scherm en die met klein scherm?
Alvast bedankt! En excuses als ik het ergens had moeten kunnen vinden, dat is me niet gelukt.
 

Rallye

Forumguru
De navi die tot modeljaar 2016 (dus halverwege 2015) een klein scherm had is de Amundsen. Vanaf die datum heeft deze ook een groot scherm. De navi die altijd al een groot scherm had is de Columbus. Tot modeljaar 2016 had je van beide modellen de MIB1-versie. Daarna de MIB2. In de O3 FL zit nu weer een nieuwere versie, waarvan ik niet weet of die MIB3 genoemd wordt.

De Columbus heeft een eigen harde schijf; de Columbus navigeert vanaf een (bij Skoda aan te schaffen) SD-kaart. Updates zijn de eerste drie jaar gratis. Ik heb echte nog geen mensen gezien waarbij de updates niet meer werken. Op de HD van de Columbus past ook muziek en hij kan films afspelen (correct me if I'm wrong), maar niet als je rijdt. De MIB2 Amundsen (die heb ik) kan dat niet.

Edit: de Amundsen navigeert vanaf de SD-kaart, niet de Columbus, die heeft immers zijn HD.
 
Laatst bewerkt:

DoubleJ

Senior Member
de Columbus navigeert vanaf een (bij Skoda aan te schaffen) SD-kaart.

Columbus navigeert juist niet van de sd maar de hd.

Ik heb voor de columbus gekozen om het grotere scherm, de harddisk en volgens de dealer zou die ook sneller zijn. (of eigelijk heb ik de style business gekozen omdat ik toch de columbus wilde ;) )
 

Renkie

Forumguru
Ik kan het mis hebben maar volgens mij zit er bij de Amundsen MIB2 geen verschil qua opties en mogelijkheden tussen het grote en kleine scherm.
 

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mij is het kleine scherm van de Amundsen in de O3 FL net zo groot als van de Columbus in de pre FL. Op de Amundsen is de Canton volgens mij niet mogelijk en deze navigeerde altijd vanaf SD. En het scherm is kleiner dan de Columbus, maar dat is relatief zoals ik al aangaf.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is het verschil tussen de Amundsen MIB1en 2 meer dan de grootte van het scherm. De MIB2 heeft één USB en twee SD-aansluitingen. MIB1 weet ik zo niet; vroege MIB1 moesten een speciale Apple-aansluiting hebben? Kon de MIB1-Amundsen niet ook bewegende beelden afspelen?
En op de MIB2 is Smartlink te activeren.
 

J@N

Lid
Dank voor jullie reacties! Ik kan hier wel verder mee, het zoekt ook eens stuk makkelijker nu ik de namen van de systemen weet:jaja:
 

B.Stuurder

Forumguru
Je ziet het, complete info is lastig te vinden. Mag ik voorstellen dat jij de info wanneer gevonden hier in dit topic zet @J@N?
Gewoon voor het nageslacht...
 

J@N

Lid
Ik heb niet meer nieuws ontdekt dan hierboven beschreven. Ik heb zonet een O3 uit 2014 gekocht met een columbus incl. dab+. Dus dik tevreden Als ik hem heb en nieuws ontdek zal ik het posten!
 
Bovenaan Onderaan