Einde Fabia

Huibert

Forumguru
Helaas heel lang zonder schade gereden maar gisteren was het helaas raak. Dankzij een aso rijder die het nodig vondt om onnodig hard te remmen. Gevolg was dat drie auto's, waarvan ik de achterste was een noodstop moesten maken, ging allemaal goed. Jammer was dat de vrachtwagen die achterop kwam wel een fors stuk tekort kwam waardoor wij alle drie op elkaar gedrukt werden. Door de klap heb ik wel spontaan twee ligstoelen in de auto Gelukkig zijn we er allemaal af gekomen met alleen wat blauwe plekken en spierpijn.
Plaatje bij het praatje.

IMG-20170527-WA0005.jpg IMG-20170527-WA0003.jpg
 

ertromp

Forumguru
Beste klap. Gelukkig dat jullie er goed vanaf gekomen zijn. Houd vooral de spierpijn in de gaten!
Maar de stoelen afgebroken of zo?? :nailbiting: Zou als F2 rijder niet echt vrolijk worden van zo'n bericht als iets je namelijk op je plaats moet houden en steun moet geven zijn het wel de stoelen.
 

Huibert

Forumguru
We zijn juist zeer blij met het gedrag van de Faab. Veiligheidskooi links achter licht beschadigd, deur links achter klemt, en stoelen gedoseerd achterover gebogen. Alles heeft keurig zoveel mogelijk energie geabsorbeerd om de inzittenden te beschermen. Het was ook een gewicht van snel richting de 4 ton wat achterin kwam zetten.
 

ertromp

Forumguru
Je bent er gelukkig goed vanaf gekomen dat is het belangrijkste maar je stoelen horen toch echt niet af te breken :nailbiting: Natuurlijk is de impact groot want hoe hard reed de besteller?
 

Huibert

Forumguru
Zeker weten doe je het nooit maar we kwamen van de 80km af en gok dat de bus met meer dan 30km ons raakte. Stoelen zijn niet afgebroken maar naar mijn idee gedoseerd achterover gedraaid/gebogen, denk dat dat de bedoeling is want het pakte wel een heleboel energie weg
 

Seigersbjorn

Senior Member
Shit! Gelukkig is alles oke met jullie! Door dit soort dingen weet je waarom auto's euro ncap testen moeten doorstaan.
 

Cordoba

Forumguru
Sterkte voor jullie Huibert. Hou even in de gaten of jullie de eerste week/weken niet alsnog last krijgen van rug-/nekklachten, het gebeurd vaker dat die pas na geruime tijd duidelijk worden. De neus van de Faab is er redelijk netjes uit gekomen, als ik tenminste de schade bij de voorligger bekijk.
 

Huibert

Forumguru
Ja we hebben lichamelijk zeker mazzel gehad maar zijn voor de zekerheid wel bij de huisarts lang geweest om problemen voor te zijn. Wat de schade aan de neus betreft is die erger dan het lijkt, alle koelers zijn beschadigd en de beide voorschermen zitten tegen de portieren aan. Net bericht van de expert gekregen dat hij in principe totalloss gaat waar ik allang vanuit ging. Nu nog kijken wat de vergoeding word. We wachten af
 

Rallye

Forumguru
Oei. Sterkte. Je schrikt wel even. Vanmiddag bij zelf op de A12 bij Oosterbeek, opeens alles stond alles stil; de dame in de Picanto achter mij redde het net. Hopen dat de financiële schade (net als de lichamelijke gelukkig) meevalt.....
 

EdK

Forumguru
Nu nog kijken wat de vergoeding word. We wachten af
Tsja dat blijft altijd een tegenvaller...... dat kost je zelf altijd nog wat eurie's

Maaarrr, een wagen is maar wat staal en plastic dat vervangbaar is , en een been of arm of leven is niet vervangbaar.
Dus wees blij dat je het er zelf goed vanaf hebt gebracht, want dat is het belangrijkste..
 

Cordoba

Forumguru
Bruine auto's zijn niet mijn ding (vast een trauma opgelopen door de overmaat aan bruin in de 70-er jaren), maar zoals EdK zegt, geen alledaagse kleur op een F3. Voordeel dat je nu had, is dat je geen inruil hebt en dus makkelijk een stuk van de prijs praat, nadeel is dat je toch wel snel weer rond wil rijden. Ben je bewust van een HB naar een combi gegaan, of kwam dat toevallig zo uit?
 

Huibert

Forumguru
Dat maakte deze ook interessant, zwart en wit vind ik niet mooi en zilver zij je ook al zo veel.
Naast de genoemde kleuren is het aanbod zeer beperkt dus ja dat heeft gezorgd dat het nu een combi is geworden.
 

Blacky

Forumguru
Lijkt wil in de bocht van de A12 naar de A27? Goed dat je verder niets mankeert. En succes met de nieuwe Fabia.
 
Bovenaan Onderaan