Vincent Verschueren met Fabia R5, als leider naar de Rally van Wallonië

Hetzer

Forumguru
759356437_middel.jpg


Met de Rally van Wallonië staat dit weekend de vierde manche van het Belgian Rally Championship op het programma. In de 34ste editie van de klassieker in Namen starten Vincent Verschueren en Veronique Hostens als een van de kanshebbers met de Skoda Fabia R5 van Godrive, want na hun klinkende zege in de TAC Rally zijn ze toegetreden tot het selecte kransje winnaars.

Maar, Vincent Verschueren blijft na zijn eerste overwinning in Tielt wel met de voeten op de grond.
"Het was fantastisch om die eerste overwinning in Tielt te behalen, maar ik ga zeker niet zweven. Ik weet niet of ik meer vertrouwen zal hebben na deze zege. Dat zal ik zaterdag pas kunnen zeggen, maar we weten nu wel dat het mogelijk is om te winnen," vertelt Vincent eerlijk.

verschueren-skoda-presentatie-2017.jpg


Copilote Veronique Hostens speelde afgelopen week trouwens de hoofdrol in het programma "Mijn Superheld: rallypiloot", een programma van kinderzender Ketnet. Een heel mooi portret van de copilote in de Skoda en haar trotse zoon Julian, voor wie zijn "racende mama" natuurlijk een superheld is. Het programma, opgenomen tijdens de uitgeregende Spa Rally, toonde een mooi beeld van de kameraadschap bij Godrive, het team van Gaby Goudezeune.
Vrijdagavond komen Vincent en Veronique als leiders in het BRC aan de start in Namen, waar Kris Princen niet van de partij zal zijn...
"Maar, ook zonder Kris is de concurrentie weer erg sterk. Met Cherain, de Cecco, Bouche, Allart en Abbring staan er genoeg kanshebbers aan de start om het spannend te maken," lacht Vincent. "Ik vind de Rally van Wallonië wel een van de mooiste wedstrijden om te rijden. De proeven zijn heel natuurlijk en bijzonder snel. Daar hou ik van. Ik denk dat we met de Skoda goed gewapend zijn. In vergelijking met vorig jaar, worden de afstellingen steeds beter. Elke keer proberen we de settings te verfijnen en meer aan te passen aan mijn rijstijl. Ik heb liefst een "neutrale", stabiele wagen. Soms heb je een wagen waarvan de voortrein beter is dan de achtertrein of omgekeerd. Ik heb liefst een stabiele wagen, waarvan ik weet hoe hij zal reageren. We zijn er nog niet helemaal, maar het wordt elke keer beter..."

Natuurlijk mikt Vincent dit weekend op de snelle proeven van de Rally van Wallonië weer op een topprestatie, om niet te zeggen een podiumplaats. "Mee zijn met de kopgroep, dat is het belangrijkste. Dan is alles mogelijk," aldus Vincent, die met vertrouwen aan de start komt in Jambes.


bron: rallysport.nl
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan