Mijn fabia how to ;-)

vandaag maar is begonnen met het herstel ik heb geheel weer in zijn vorm... maar moet helaas toch nieuwe overzet paneel plaatsen.
Gezien deze erg uit zijn vorm is maar dat komt goed alleen irritante waarschuwing van koel vloeistof ...ik las al dat censor in expansie vat rot kan zijn.

foto%20%281%29.jpg

foto%20%282%29.jpg

foto%20%283%29.jpg

foto%20%285%29.jpg

foto%20%286%29.jpg

foto%20%287%29.jpg

foto%20%288%29.jpg

foto%20%289%29.jpg

foto%20%2810%29.jpg

foto%20%2811%29.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Zo te zien linkerachterscherm, achterbumper, bumperbalk scheef en linker achterlicht kapot, of is de bodem ook vervormd? Net als @turboturbo ga ik dit volgen.

Nieuw expansievat (incl. sensor) voor de koelvloeistof kost iets van 20 euro bij de dealer, daar zou ik dus een nieuwe voor pakken en niet één van de sloop omdat je dan kans hebt dat je snel opnieuw moet vervangen (of je moet een hele jonge op de sloop vinden, deze zijn voor bijna heel veel VAG-auto's gelijk).
 
De bodem+balk is 100% oké het is echt schamp geweest waardoor de zij kant opgedrukt is ;)

maar derde foto en laatste foto zie je goed dat de naad van de deur weer terug is en dat was de het doel ook van die dag.
Want de deur sluit weer normaal ik moet ff kijken of overzet stuk voldoende is .. anders moet ik dit uit sloper gaan halen

onderdelen_16419.jpg
 
Maandag ff bij slooper zijkant verwijderen gezien inzet niks word.....

Nu kan ik teminste op de punt lassen los halen :-) en zal inzetten mooier worden.
 
Het was gisteren laat geworden maar ff de update wat ik gedaan heb eerste foto is eind resultaat ;)
Maar ik heb van een sloper die in Amsterdam stond de zijkant ruim er uit gehaald.

toen heb ik eerst de wielkast weer in vorm geklopt zo kon ik rest weg slijpen zodat ik goede pasvorm voor nieuwe gebruikte zij scherm had.

nadat ik alle puntlassen gevonden had heb ik de rest verwijdert zodat ik het geheel met twee lassen er weer in kon zetten en natuurlijk prop lassen van de oude puntlassen.
Het grappige je ziet dat dit echt door robots worden gedaan want de gaatjes waren bijna allemaal op de goede plek.

vanavond las ik de rest even af zodat ik hem klaar kan maken voor de spuiter.

aantal uren 13 uur dat is plus rit naar de sloop en en het verwijderen van zijkant van de slooper


sttt ik heb stiekem het expansie vatje meegenomen ;)
 

Kogamyata

Senior Member
Het was gisteren laat geworden maar ff de update wat ik gedaan heb eerste foto is eind resultaat ;)
Maar ik heb van een sloper die in Amsterdam stond de zijkant ruim er uit gehaald.

toen heb ik eerst de wielkast weer in vorm geklopt zo kon ik rest weg slijpen zodat ik goede pasvorm voor nieuwe gebruikte zij scherm had.

nadat ik alle puntlassen gevonden had heb ik de rest verwijdert zodat ik het geheel met twee lassen er weer in kon zetten en natuurlijk prop lassen van de oude puntlassen.
Het grappige je ziet dat dit echt door robots worden gedaan want de gaatjes waren bijna allemaal op de goede plek.

vanavond las ik de rest even af zodat ik hem klaar kan maken voor de spuiter.

aantal uren 13 uur dat is plus rit naar de sloop en en het verwijderen van zijkant van de slooper


sttt ik heb stiekem het expansie vatje meegenomen ;)

De sloper leest dit ook.:D
 

turboturbo

Forumguru
Das dan een mooi jong vaatje :thumbsup::D

Je toelichting in de tekst maakt de wat ik zie op de foto's een beetje te volgen - leuk :)
 
vandaag weer lekker bezig geweest voorste veer was gebroken waardoor de toplager compleet weg was ...
dus nieuwe veer geplaatst en nieuw toplager was makkelijk klusje bij deze auto.

Toen heb ik hem voor de apk alles na gelopen helaas had het expansievaatje die ik mee nam van de sloop afgebroken retourleiding...
Dus ik heb de oude nu geheel ontvet en nacht met vaatwastablet schoon gekregen en hij werkt weer ;)
toch had ik weer irritante piep bleek dat remvloeistof laag was ivm lekende remcilinder deze ook maar vervangen..

Het waren hoop kleine dingetjes als laatste had ik ook twee banden waar canvas was gebroken... dus deze heb ik nog om 5 uur twee andere er op gezet dus morgen de auto afmelden en dan kan ie naar de spuiter en de wagen uitmesten en schoonmaken ;)
 
ff tegenvaller ik dacht dat ik de spanrol hoorde van lopen van deze auto maar het is toch de ketting die rammelt...
maar ik nu originele setje bestelt bij Skoda met keerring en pakking ik zal maandag dit even gaan doen.

toevallig nog iemand pdf van waar ik op moet letten
 
Bovenaan Onderaan